Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Honda Jazz Honda Jazz
»
Podstawowy serwis po zakupie auta
Wpis w blogu auta
Honda Jazz
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 888 razy
Data wydarzenia: 17.01.2020
Podstawowy serwis po zakupie auta
Kategoria: serwis
Opony przednie
wymiana paska osprzętu
olej w silniku + filtr
olej w skrzyni biegów wymiana dynamiczna, którą zalecam bo do tej pory wymieniałem tak olej w automacie Murano, Audi i zawsze po takiej wymianie poprawa na wielki plus.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
I ciesz się sprawną CVT, oby szybko nie odmówiła współpracy. Gdyby nie to i korozja to to jest jedno z najlepszych miejskich aut z jakimi miałem do czynienia. A z kolei skrzynia manualna w Jazzach chodzi tak dobrze, że mógłbym ją stawiać za wzór jak ten mechanizm powinien pracować, niezależnie od klasy samochodu. Jest super precyzyjna, biegi wchodzą jednym palcem.
Jeszcze nie smarowałem, ale tam prawie nikt nie jeździ. Muszę posmarować za to szyny mojego siedzenia.
Ale kiedy w skrzyni jest przewidziana klasyczna procedura (jak w Jazzie) czyli korek spustowy i wymiana filtra to zastanawiam się czy wymiana dynamiczna ma jakikolwiek sens. W klasycznym automacie możemy jeszcze dyskutować bo faktycznie, część starego oleju zostaje w konwerterze ale zwykle taka ilość nie powoduje że nowy olej zostanie zanieczyszczony bo jednak stosunek ilości nowego środka smarnego do tego, który został jest znacznie wyższy. Zresztą producenci skrzyń nie twierdzili, że wymiana statyczna jest niewystarczająca. Co bardziej zapobiegliwi wymieniali olej w klasycznej skrzyni dwukrotnie. Dynamiczna wymiana oleju pojawiła się wraz z nowszymi typami skrzyń, zapewne częściowo jest to związane z szybkością ich działania, precyzją wykonania zaworów a częściowo z chęcią zarobku przez producenta. W Hondzie zostaje bardzo niewielka ilość oleju, w zasadzie ze skrzyni się go spuszcza w całości.
Nie wspominając o zwiększonych kosztach i wątpliwej stronie ekologicznej takiej wymiany, która pociąga za sobą znacznie wyższe zużycie środka smarnego do przepłukania skrzyni.
Kolejną kwestią pozostaje niezbyt wysoka trwałość tej skrzyni w Hondzie, która nie wydaje się mieć wiele wspólnego z częstotliwością wymian oleju (oczywiście mówimy tu nie o zaniedbaniach a raczej o profilaktycznej wymianie częściej niż zaleca producent). Większość tych aut np w USA na złom posłała właśnie awaria skrzyni CVT, bo nie opłacało się ich już naprawiać w tak tanich samochodach. Na forach Hondy można spotkać wiele wpisów ludzi, którzy mieli typowe awarie skrzyń pomimo zwiększonej częstotliwości obsługi.