Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Golf 2.0 GTD 184 KM
»
Podsumowanie – GTD rok u mnie, 7 miesięcy w ruchu
Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 1244 razy
Data wydarzenia: 14.05.2017
Podsumowanie – GTD rok u mnie, 7 miesięcy w ruchu
Kategoria: obserwacja
GTD odebrałem z salonu 9 kwietnia 2016 roku, przy stanie licznika 5.809 km
Do dnia dzisiejszego czyli do 14 maja 2017 roku na liczniku kilometrów widnieje liczba 24.091 km.
Czyli auto w moich rękach przejechało 18.282 km w okresie około 7 miesięcy gdyż od początku października ‘2016 do początku kwietnia ‘2017 miało przerwę zimową.
Średnie zużycie paliwa z tego dystansu to 6.1 litra na 100 km. Spalanie zmienia się w zależności czy trasy są krótkie czy przeloty autostrada ale wartość uśredniona z komputera wygląda właśnie tak.
Rzecz jasna w aucie wszystko działa i nie stwierdzono żadnych niepokojących objawów.
Filtr DPF wypala się czasami co jest niezbyt uciążliwe. Podnoszą się do ok 1000/min obroty silnika, po jego wyłączeniu słychać czasami dmuchawę a z okolic wydechu unosi się oryginalny zapach, niekoniecznie nazwał bym go smrodem
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Czy po można powiedzieć roku kalendarzowym mam już wyrobione zdanie o tym aucie? Oczywiście
Zalety i plusy auta:
- fantastyczny kolor, wygląd, silnik, osiągi, spalanie i wyposażenie
- dobre wyciszenie, obecnie najlepiej wyciszony diesel jakim jechałem (do 160 km/h) później już mniej
- idealne fotele z trzymaniem bocznym i detale wnętrza (carbon i gałka zmiany biegów)
- rewelacyjne multimedia i nawigacja (a nie jakiś tablet wystający nad deskę rozdzielcza obsługiwany gałką)
- jak na standardowy zestaw audio gra nad wyraz dobrze (lepiej niż w zwykłym Golfie) , basy nie są natarczywe jak z subwofera a głębokie, tony wysokie nie przesterowane, wystarczy do codziennego użytku
- dobre zawieszenie adaptacyjne DCC, pomimo niskiego profilu i 18 calowych opon da się jeździć na co dzień
- ręczna skrzynia biegów , to ja decyduję kiedy i jak przyspieszam i jakie utrzymuje obroty silnika
- ogrzewanie webasto z funkcją przewietrzania, nie często używam ale świetne, można zaprogramować jak magnetowid
Wady i drobne niedociągnięcia:
- mały bagażnik, ale jadąc w trasę na bagaże wykorzystuje przestrzeń tylnej kanapy. Albo wygląd albo kombi, wybrałem to pierwsze
- z detali brzydka i niepotrzebna zapalniczka pomiędzy fotelami, nie pasuje do wnętrza
- tylny tunel z nawiewami wystaje, mnie nie przeszkadza, jedynie 5 pasażerowi chociaż nigdy takowy nie jechał
- poskąpili żarówek LED w schowku na rękawiczki i w bagażniku (już wymieniłem) więc to żaden problem, brak oświetlenie bagażnika po obu stronach
- alufelgi polerowane z czarnym akrylowym wnętrzem, podatne na zarysowania, trzeba o nie bardzo dbać ale to nie wada
- z wyposażenia brakuje mi składanych elektrycznie lusterek, wykorzystuje to raz kiedyś wjeżdżając do wąskiego garażu i aktywnego tempomatu ACC, cóż ideałów nie ma, trzeba było skonfigurować samemu.
Co mnie zaskoczyło i do czego się przyzwyczaiłem:
- soundgenerator, wyśmiewany przez niektórych daje świetny dźwięk udający sportowy wydech, gdy męczy można go wyłączyć, gdy jedziemy szybko (od 90 km/h) przestaje być słyszalny. Na pewno lepszy niż hałas w golfie R lub innym sportowym aucie, który po czasie drażni i odbiera komfort podróży
- ciemne szyby, wnętrze nagrzewa się mniej, chociaż są trudne w utrzymaniu, i łatwo się rysują
- filtr DPF, chociaż na co dzień dojeżdżam do pracy w trybie : 4 km i powrót, 17 km i powrót oraz 11 km i powrót to nie mam z nim problemów. Wbrew obiegowej opinii. Czasami robię trasy i przejazdy autostradą. Auto spełnia normę euro 6 więc zarzuty o braku ekologii są mi obce.
- elektroniczny hamulec ręczny, jest idealny, jakby go nie było, nic wciskać nie trzeba sam się zwalnia i zaciąga
- proste urządzenie jakim jest instalacja telefoniczna Bluetooth – bezpiecznie i prosto można wykonywać i odbierać rozmowy telefoniczne podczas jazdy
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Pytanie czy wybrałbym dziś inne auto, tańsze, droższe, większe ? Na pewno nie, to spełnia moje oczekiwania.
Następne może będzie nieco wyższe i niekoniecznie z racji mody na SUV-y ale z racji wygody
Ostatnia aktualizacja: 14.05.2017 19:07:16
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
4
komentarze
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 20 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Poza tym wole mapy Vw i 3 trasy niz Google
Co do utrudnień w ruchu, komunikaty TCM sa aktualizowane przez radio czy GPS i mowia o zwezeniach, remontach czy wypadkach. Niestety w krajach 3 świata to nie działa, w tym w Polsce
Zreszta byl korek na autostradzie przez wypadek i zgodnie ze wskazowka zjechałem. Po 25 min objazdu na bocznych drogach tez zrobil sie korek.
Sama navi wystsrczy, czytelny duzy, wyswietlacz do radia, komputera i muzyki.
Gdybym byl biznesmenem i jezdził codziennie po centrum Hanoveru i Warszawy i uzywal navi nie 1 w miesiacu a 30 razy pewnie kupilbym wszystkie usługi online
Navi to dzis mus a nie nowinka techniczna.
A za internet trzeba zaplacic 80 E aby uzywac abonament. Moze to nieduzo.
Ale co 4 razy w roku wlacze sobie street view czy google maps ?
Albo przyszpanuje i wysle trase aplikacja z domu z komputera do auta.
To juz absurdalne idiotyczne.
Moja navi tez ma komunikaty drogowe, TCM i 3 dynamiczne trasy alternatywne. A nawet wlasne punkty POI.
Tylko nie ma prysznica. A to nowinka
Zreszta po co to, napy drogie i nieaktualne, lepiej smartfon na kablu i kilka tysiaków w kieszeni. I napa darmowa. Na pewno lepsza od tej z vw no od google z USA. Dyskusja zbedna
dla mnie nie musza a ty sie nie mozesz zdecydować to co masz to musi byc a jak czegos nie masz to znaczy ze nie musi
lusterek składanych się dosc czesto uzywa na parkingach :D teraz to dosc często te lusterka sa duze jak by ich nie składać to moze byc problem zprzejsciem pomiedzy autami
Tak samo nie potrzebuje internetu w aucie i w radiu, mam w tablecie i komórce.
Za to takie 8 calowe Discover Pro to jak sie ktos zna to rarytas w Golfie. Do 08/2015 wiekszosc miała zabawne gówniane 5,8 cala a po tej dacie wszyscy zamawiali 6,5 cala bo było tanie.
- znajde SUV-a godnego uwagi. Obecnie najbliżej mokch wymagań sa Volvo XC60 MY '2018, Seat Ateca TDI 190 KM
- moze bedzie to auto bardziej renomowanej marki niz vw
- do tego bedzie mnie stac aby kupic takie auto wyposazone nie gorzej od GTD i nie starsze niz 2 letnie
- naciesze sie obecnym autem
- realna data to 2020-2022 rok
Życie pokaże
Powiem ze ze wzgledu na cene i ostatnio dobra jakosc odczuwalna Alfa Roneo moze byc marka premiumm. Tak jak GTI czy podobne.
Podoba mi sie okreslenie model niszowy. Model specjalny. Moze pasuje do GTD bardziej. Bo cena to jest mega premium. Miedzy 140 a 190 tys za GTD, GTI czy R zaleznie od wypisazenia.
To tak jak z tym autem sportowym. Alfa i Golf to bardziej auta usportowione. Trafnie kolega nazywa
Natomiast pojechałeś z tą klasą premium - chyba nie do końca wiesz czym ona jest.
W żadnym zestawieniu nie znajdziemy Golfa w klasie premium, niezależnie od wersji takiego Golfa. Bo wersja danego modelu nie przenosi go magicznie do klasy premium. O wersji GTD można powiedzieć, że jest niszowa, ostatecznie, że "aspiruje do klasy premium", ale na pewno nie to, że tą klasą premium jest. Bo nie jest.
Tak na marginesie, to bardzo ciekawe, że kiedy cały motoryzacyjny świat markę Alfa Romeo umieszcza w klasie premium, testy Alfy są robione z Mercedesami, BMW, Audi, Infiniti (a nie z VW), to Ty kolego Alfy do klasy premium wpuścić nie chcesz, za to wepchnąłeś do niej Golfa
P.S. Przebieg był symboliczny, coś chyba koło 12-13 tys.km.
Kto pierze 2-3 letnie auto?
Trzeba zerknąc na odpowiednie portale czy nie ma GTD w okolicy na sprzedaż.
Nie czasami biały 3 drzwiowy z roku 2014 z przebiegiem az 140 tys km ?
Kierownica wytarta i cena 68.900 zl. To nawet nie 16.000 Euro, a gdzie koszty, opłaty i zarobek. Wiadomo co to jest...
No i istnieja filtry z ciaglym wypalaniem, stosowane na przyklad przez BMW. Nie sa one jednak tak skuteczne, bo nigdy nie osiagaja idealnych parametrow pracy...
P.S. On miał składane lusterka.
No ale nie usmiercimy diesla. Caly transport na nim sie opiera.
A ja go uwielbiam
Co do klekotu silnika. Na zewnatrz troche jest ale nieporownywalnie ciszej niz w 2.0 TDI 177 koni znanym z Audi A4, Skody Superb itp.z lat 2008-2015. No na dworze trudno pomylic diesla z benzyna. Tez CR tylko ten starszy.
A cicho jest w srodku, moze vw jest lepiej wygluszony od seata. Po rozgrzaniu naprawde nie czuc ze to diesel
Za to zazdroszcze multimediow - masz Full Linka?
A co do ekologi to polecam ten artykuł: https://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosci/smog-to-nie-wina-aut-raport/
Bylo to troche irytujace. CB trzeszczalo i nasłuchiwało sie, muzyki czlowiek chciał- posľuchac, do tego w trasie przyczepial na szybe navi. Oszalec mozna bylo z tymi urzadzeniami i kablami.
Teraz CB nie mam a podczas komunikatow nawigacyjnych system scisza muzyke.
Czlowiek w aucie taki odprezony