Wpis w blogu auta
Dacia Duster
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 4022 razy
Data wydarzenia: 30.09.2012
Podsumowanie roku eksploatacji.
Kategoria: obserwacja
W czasie roku nie wystąpiły usterki techniczne pojazdu.
Stwierdziłem następujące minusy:
- auto robi się głośne po przekroczeniu prędkości >120km/h /hałas wynika z braku aerodynamiki i wysokiej konstrukcji nadwozia, nie jest to hałas od silnika/;
- spalanie na autostradzie przy 130km/h i więcej wzrasta do 7l/100km /auto nie jest przeznaczone do szybkiej jazdy autostradowej, w końcu to SUV);
- fatalna jakość wykładziny podłogi auta - jest to bardzo wkurzające w czasie odkurzania, strzępi się niemiłosiernie;
- brak termometru (musiałem sam domontować) - no już taki banalny detal mogli dać - ja lubię wiedzieć czy mi grozi gołoledź;
- zbyt krótkie przełożenie biegów 1-2-3 w zasadzie w wersji 4x2 powinni zastosować normalne przełożenie - mogę ruszać nawet z trójki bez problemu a jedynka jest symboliczna;
- wysunięty obrys kół powoduje że auto brudzi się nieprawdopodobnie, wjeżdżając w błotnistą kałużę masz brudne drzwi po szyby;
- mało precyzyjny i przekłamujący komputer pokładowy;
- przycisk szyb elektrycznych w panelu przednim zamiast w drzwiach to już jakaś głupota;
Plusów jest zdecydowanie więcej:
- bardzo dobry, super elastyczny silnik;
- całkiem niezła dynamika zwłaszcza w najbardziej potrzebnych zakresach przyspieszeń;
- świetnie dające radę na nierównościach zawieszenie;
- rozważna jazda to na trasie spalanie rzędu 5-5,5 l/100km;
- brak rozbudowanej, zbędnej na codzień elektroniki zmniejsza możliwość awarii;
- wygodne fotele;
- duży ustawny bagażnik;
- ładny wygląd zewnętrzny (cecha subiektywna) auto wygląda na sporo droższe niż jest i wg mnie jest ładniejsze niż niektóre dwukrotnie droższe auta tej klasy;
Wnioski i co bym zmienił:
Auto warte swojej ceny tyle że nie dla snobów

Brakuje większej gamy silników - kupiłbym wersję w automacie z silnikiem dci 2.0 o mocy 130KM jeśliby taka opcja była. Wg mnie najsilniejszy silnik jest jeszcze ciut za słaby a benzynowy to wogóle porażka.
Mimo to, to co najważniejsze w aucie czyli silnik, zawieszenie. układ kierowniczy i skrzynia biegów spisują się bardzo dobrze. Z przeprowadzonego w serwisie ASO wywiadu wynika że nie ma praktycznie problemów serwisowych na gwarancji. Mam nadzieję, że następna generacja Dustera będzie nadal tania i jednocześnie pozbawiona tych drobnych wad oraz że będzie kiedyś w ofercie jakiś adekwatny do wielkości auta silnik. Dziś jedynym silnikiem gdzie auto ma jaką taką dynamikę jest DCI110 z 240Nm ale to nadal ciut za mało jak na mój gust. Pozdrawiam wszystkich.
Najnowsze blogi
Dodano: 4 godziny temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
6
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
24
komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
ze względu na panujące warunki pogodowe w tym roku znacznie opóźni się mój start w tym sezonie
nie lubię marznąć na motorze, więc czekam aż temp będzie znośna
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moja wersja jest wyposażona w szerokie boczne listwy - przypadkowo przewidziałem brudzenie ale wziąłem głównie z powodu parkingowego chamstwa, zwłaszcza na parkingach dużych marketów.
Komputer nie przekłamuje dramatycznie- po prostu mógłby być precyzyjniejszy (szczegół).
Jeszcze uwaga co do brudzenia - może to też dlatego że ja mogę sobie pozwolić na więcej - uświadomiłem sobie właśnie że w życiu z taką prędkością nie wjechałbym w kałużę zwykłą osobówką. Wjeżdżając szybko ma się fest rozbryzg
Ładny wpis, Pozdrowienia
Dobrze że coraz więcej osób się na takie wpisy decyduje.
Dla mnie do minusów tego auta zaliczyłbym brak możliwości zakupu klimatyzacji automatycznej oraz sterowania radiem w kierownicy
Zdziwiły mnie taki rzeczy jak:
- wysunięty obrys kół powoduje że auto brudzi się nieprawdopodobnie, wjeżdżając w błotnistą kałużę masz brudne drzwi po szyby. To jest wada niestety, tak jak brak bocznych listew (przydatne wobec braku kultury na parkingach)
- mało precyzyjny i przekłamujący komputer pokładowy (dziwne, bo myślałem ze jak takie urządzenie jest to pokazuje wszystko zgodnie z prawdą (prosta elektronika).
Powodzenia, Duster jest ok pomimo tych wad
http://www.youtube.com/watch?v=wuxAlH0MIBQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=5XZOAs127Gg&list=LPIwHhg7bhBOA&index=7&feature=plcp
A z tymi chlapaczami nie żartowałem - dobrze chronią drzwi przed brudem i kamieniami... tylko to już kwestia estetyki (nie każdy lubi gumy) no i jak często zjeżdżasz z asfaltu...
Na dodatek fakt - napisałeś prawdę. To wszystko to oczywista oczywistość. Z takim podejściem życie jest przyjemne. Pozdrawiam urodzonego optymistę.
Pozdrawiam
P.S. Idzie zima... uważaj na hamulec ręczny.