Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Audi 80 **AUDIŚ**;] » Podsumowanie ubiegłego roku 2O11:)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Audi 80
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1110 razy
Data wydarzenia: 01.01.2012
Podsumowanie ubiegłego roku 2O11:)
Kategoria: inne

Witajcie w 2012 roczku.:) Czas na podsumowanie ubiegłego roku.:) Poniżej statystyki.:)
Ilość tankowań LPG: 18
Ilość tankowań PB:8
Ilość LPG: 425litry
Ilość PB: 64litry
Kwota na LPG:1100,29zł
Kwota na PB:315,85
Stan licznika 1 stycznia 2011: 198896km
Stan licznika 1 stycznia 2012: 203271
Czyli w ciągu roku: 4375km
Najtańsze LPG: 2.42
Najdroższe LPG: 2.88
Najtańsze PB: 5.15
Najdroższe PB:5.50

Autko trzyma się bardzo dobrze.:) Uważam roczek za udany.:) Troszkę niunia się w nim wymokła.:( Bo aż 4 ulewy spędziła poza garażem ta ulewa to pikuś najgorszy grad, ale jakoś lakierek to zniósł. Co prawda 20 latek już niebawem jej stuknie, ale dalej cieszy swoim wyglądem i współpracą z nami. Cóż nie wiem jak będzie w tym roku mam nadzieję, że obejdzie się bez kolizji i jakiś innych nie przyjemnych niespodzianek.:( Może będzie więcej jazdy może mnie niż w 2011 roku tego nie wiem.:) Na pewno wiem jedno trzeba będzie zająć się troszkę upiększeniem i mechaniką. A teraz czas nabijać następne kilometry już w tym roczku zrobione równo 30.

A na koniec ciekawostka więcej przejechałem km skuterem w ubiegłym roku niż Audi.:) Co prawda jazdę zaczynałem w Marcu lecz różnica jest.
Stan licznika 1 stycznia 2011: 2090km
Stan licznika 1 stycznia 2012: 6590+400km bez linki
Czyli w ciągu roku: 4900km Czyli więcej od Audi o 525km
Dodano: 13 lat temu
Do tenjedyny13: Czyli ma zapowietrzony układ, wystarczy poluzować nakrętkę od przewodu z płynem chłodniczym na parowniku, i powinno się odpowietrzyć. Ja tak bynajmniej odpowietrzałem.
Dodano: 13 lat temu
Do tkm2004: U sąsiada parownik i przewód odprowadzający od parownika jest cały czas zamarźnięty, coś tam ma podobno uszkodzonego w parowniku. A przewód jest praktycznie cały czas biały,dotykasz go chwilę i czujesz dużą ujemną temperaturę.
Dodano: 13 lat temu
Do Adams93: Od kiedy to przy ujemnych temp parownik zamarza po przełączeniu na gaz jedyne co to skracasz żywotność parownika a mianowicie membran
Dodano: 13 lat temu
Do tenjedyny13: no właśnie
Dodano: 13 lat temu
Do Michal29Kotera: Hmm to widzę,że robimy tak samo. No wiadomo jak silnik ciepły to nie ma sensu jechać na benzynie, temperatura utrzymuje się przez dłuższy czas.
Dodano: 13 lat temu
Do Adams93: Ja niekiedy też przełączam od razu na gaz jeżeli wiem,że silnik jest rozgrzany czyli skądś przyjechałem. Jeżeli nie to przejeżdzam trochę i gazuję wtedy się przełącza i śmigam na gazie
Dodano: 13 lat temu
Ja mam instalację I -ej generacji i mi przełącza się na LPG przy obrotach 2500. Zawsze odpalam na benzynie i przejeżdżam około 500 metrów. Niestety nie mam możliwości sprawdzenia czy rzeczywiście silnik nagrzał się do odpowiedniej temperatury.
Dodano: 13 lat temu
Do rekord5: Nie tylko u nas takie rzeczy.:) Autko robi teraz w dzień zazwyczaj traskę w jedną stronę 40 km:) No i zauważmy,że paliwo drożeje to jest okazja kaski więcej zebrać i sprzedać gorszej jakości paliwo;/
Dodano: 13 lat temu
Do tenjedyny13: Może to że spala więcej gazu jest winą warunków drogowych a nie stacji,im krótsze odcinki tym spalanie większe,u mnie różnice w spalaniu(oczywiście w podobnych warunkach jazdy)przy tankowaniu na różnych stacjach sięgają max.10%,a Ty piszesz o 20.Jest jeszcze taka kwestia że na jednej stacji wyłącza się wcześniej a na innej póżniej,im mniejsza butla tym różnice w obliczeniach będą większe.Przy rozgrzewaniu na benzynie nie powinno być większych różnic w spalaniu między latem a zimą,ja rozgrzewam na gazie więc teraz pali 1-1,5 litra więcej niż w lato,ale na prawie 25tkm spaliłem przeszło 2600l gazu i tylko 5-6 litrów benzyny.
Dodano: 13 lat temu
Do tenjedyny13: Zależy, jaki masz bak, ja robię tylko nieco 300 na zbiorniku.
Dodano: 13 lat temu
Do Adams93: No benzynkę też.:) Wiadomo,ale najgorzej jak popadnie się na słaby gaz, już nawet na lepszych stacjach się pogorszył.;/ Przedtem 380km na baku a teraz lekko 300;/
Dodano: 13 lat temu
Do tenjedyny13: A benzyny to nie zużywa więcej na rozgrzanie?:)
Dodano: 13 lat temu
Do Adams93: Hmm w lecie to i u mnie coś takiego się robi.:) W wakacje często tylko z garażu na benzynie i za moment gaz, ale jakoś krzywo na to patrzyłem no i znacznie więcej idzie gazu wiadomo rozgrzanie.:)
Dodano: 13 lat temu
Do rekord5: Możemy, zaświadczyć możemy, jaka była nasza reakcja, gdy usłyszeliśmy Twojego Crusiera? Możecie nie wierzyć, ale ja to wiem i silnik w Audi rekorda jest cichutki:)
P.S Mój brat też miał 80tkę i też chodziła na gazie w lato taka sama zasada rozgrzewania jak u mnie i silnik chodził cicho:)
Dodano: 13 lat temu
Do Adams93:Różnie z tym bywa,w niektórych silnikach mogą nawet popękać pierścienie od zbyt wysokiej temperatury spalania gazu ale są to sporadyczne przypadki.
A jeśli chodzi o cichobieżność pracy naszych silników to możemy nawzajem sobie zaświadczyć.
Dodano: 13 lat temu
Co do rozgrzewania na gazie czy benzynie, to u mnie to wygląda tak, że gdy temperatura jest powyżej 0 stopni, to samochód od razu przełączam na gaz(mi się przełącza przy przekroczeniu 2tyś obrotów). W przypadku temperatury poniżej zera rozgrzewam silnik na benzynie, żeby nie zamarzł parownik. Jeden będzie się zgadzał, a drugi nie, ale niech obydwoje posłuchają mojego silnika.Sam fakt, że poczułby po zapachu spalin na czym silnik pracuje, to w żaden inny sposób nie odróżniłby czym jest zasilany.
Wiele osób mówi też, że gaz przyczynia się do brania oleju. Dla mnie to kompletna bzdura, Primera jest zasilana już 3 lata gazem, a oleju nie bierze nic.
Dodano: 13 lat temu
Do tenjedyny13: W 1994 roku kupiłem Opla Rekorda,oczywiście bez gazu,silnik klekotał aż w końcu obróciła się panewka.Od maja 2000 jeżdżę na LPG,jeśli w którymś z moich aut pojawiał się ten dżwięk to tylko na chwilę po zimnym rozruchu.
Niektóre silniki żle znoszą zasilanie gazem,dzieje się tak dlatego że temp.spalania gazu jest wyższa niż benzyny,powoduje to wzrost temperatury w górnej części cylindrów i w głowicy w konsekwencji wypalanie zaworów i gniazd zaworowych,a nawet pękanie głowic np.w Fordach z silnikami DOHC(cienkie ścianki oddzielające komory spalania od opływającego je płynu chłodzącego).
Ale każdy niech robi jak uważa,można jeżdzić na samej benzynie zwłaszcza przy tak symbolicznych przebiegach jak u Ciebie
"To dlaczego te B4 bez gazu nie mają tego klekotu? Znajomy ma 330 tysięcy na samej benzynce i silnik cichy jak nie wiem co".
A ja znam sytuacje odwrotne,kuzyn ma Toyotę Camry z 2000roku kupioną jako nową,a silnik pracuje o wiele głośniej niż w moim Cruiserze rozgrzewanym na gazie .
Dodano: 13 lat temu
Do rekord: Oj tam różnie bywa.:) To dlaczego te B4 bez gazu nie mają tego klekotu?:) Znajomy ma 330 tysięcy na samej benzynce i silnik cichy jak nie wiem co.:)
Dodano: 13 lat temu
Po ilości kilometrów, wnioskuję, że gazowanie auta było zbędne.

Co do rozgrzewania silnika na benzynie, owszem zgadzam się w 100% z Łysym
Dodano: 13 lat temu
Do tenjedyny13:Ten klekot to popychacze hydrauliczne,są zużyte lub słabe ciśnienie oleju powoduje ich nieprawidłową pracę.Ale te usterki nie mają nic wspólnego z LPG.Ja nie słucham rad mechaników czy znawców z TV,każdy z nich mówi co innego,a ja wiem swoje z wieloletniej praktyki i setek tysięcy kilometrów przejechanych różnymi autami(przede wszystkim Audi ,Opel i VW).
Dodano: 13 lat temu
Do tenjedyny13: Mój Nissan jeździ juz na gazie 3 lata i chodzi cichutko i równiutko:)
Dodano: 13 lat temu
Do Adams93: Różnie bywa.:) Najgorszy jest ten cholerny klekot po jakimś czasie;/ Najgorzej tak do 3 biegu bardzo to słychać. Ale to może ze względu na wiek i eksploatację.:) U nas jest cichutko ale już w paru 80-tkach nie;/
Dodano: 13 lat temu
Do tenjedyny13: Czemu niestety? Tu wcale nie potrzeba żadnych skomplikowanych instalacji:) Tym silnikom gaz wcale na złe nie wychodzi:)
Dodano: 13 lat temu
Do Adams93: Zwykła niestety.:) Przedtem był sterownik, można było ustawić temperaturkę przełańczania ale instalacja przerobiona na zwykłą.:)
Dodano: 13 lat temu
Do wer1207: Dzięki.:) Pozdrawiam.
Dodano: 13 lat temu
Nie ma co się kłócić.:) Ale jakoś tak nawet w TV ostatnio gadali, że gaz skraca żywotność silnika czy to starego, czy nowego.:) Ale okej zobaczymy kto dłużej pojeździ czy kolega Łysy, czy Rekord.:) Naszej Audi nawet nie biorę pod uwagę bo za mało jeździ.:)
Dodano: 13 lat temu
bardzo ładne podsumowanie, pozdro.
Dodano: 13 lat temu
Do lysy1233:Ja nie zachęcam Cię do zmiany sposobu rozgrzewania silnika,tylko wiem z własnego doświadczenia że stare silniki 1.8,2.0 8V Opla i VW-Audi można eksploatować praktycznie na samym gazie i to im nie zaszkodzi.To jest odpowiedż na zarzuty Tenjedyny,że inne 80-tki pracują jak traktor przez odpalanie na gazie.
Dodano: 13 lat temu
Do rekord5: Przy sekwencji, to sie samo przełącza po osiągnięciu odpowiedniej temperatury. Ale w starszych instalacjach też trzeba rozgrzewać silnik na pb i tego sie będę trzymał...
Dodano: 13 lat temu
Do mariow44: Cześć Mariusz ale jaki Ty masz silnik,nie porównujmy go z moim.Mając takie auto robiłbym tak samo jak Ty.
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl