Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Tesla Model S Tesla
»
Podsumowanie użytkowanie Tesli S po 1,5 roku użytkowania
Wpis w blogu auta
Tesla Model S
Dodano: 3 lata temu
Blog odwiedzono 879 razy
Data wydarzenia: 10.04.2022
Podsumowanie użytkowanie Tesli S po 1,5 roku użytkowania
Kategoria: inne
Kilka liczb:
przejechane kilometry: 53 500
ilość zużytego prądu: 15 200 kWh
z tego:
w domu - 12404 (82%)
ładowarki TESLA - 1148 kWh (8%)
ładowarki ORLEN - 1131 kWh (7%)
ładowarki Greenway - 216 kWh (1%)
inne- 301 kWh - (2%)
Ceny na ładowarkach płatnych od 1 do 2,39 zł/kWh
Cena w domu ok 0,30 zł/Kwh (taryfa G12w + fotowoltaika)
Nigdy nie zabrakło mi w baterii prądu, nigdy nie stałem na żadnej ładowarce w kolejce dłużej, jak 10 minut. Średni pobyt na ładowarkach w trasie ok. 0,5 godziny (od 15 minut do godziny).
Średnie zużycie prądu na 100km (wg komputera) to ok. 22 kwh. Faktyczne zużycie, to ok 27 kwh. Skąd różnica? Otóż w domu samochód jest od popołudnia do rana podpięty do gniazdka. Pobrany z sieci prąd służy do trzech celów:
1. ładowanie baterii
2. pielęgnacja baterii (podgrzewanie)
3. nagrzewanie wnętrza samochodu.
Druga i trzecia funkcja jest niesamowicie przydatna w okresie zimowym. W komputerze nastawiam, że samochód np. na 6 rano ma być naładowany i nagrzany do 22 stopni. Komputer sam steruje, kiedy samochód rozpocząć ładować (biorąc pod uwagę tanią taryfę prądu). No i oczywiście o tej godzinie wchodzę do ciepłego samochodu i odjeżdżam. Nie było żadnych problemów nawet przy minus 19 stopniach. Oczywiście przy takich mrozach zasięg zmniejszał się o ok. 30%, co jednak nie było żadnym problemem (mimo dojazdu do pracy ponad 100 km w jedną stronę)
Awarie: jedna klamka, tylne zawieszenie (wymienione na gwarancji), zaparowane reflektory (wymienione na gwarancji), problem z domykaniem klapy tylnej (muszę ręcznie docisnąć - w trakcie szukania rozwiązania).
Serwis: smarowanie klocków hamulcowych (ciągle oryginalne tarcze i klocki), wymiana płynu hamulcowego, filtra kabinowego. Łącznie na szeroko pojęty serwis wydałem 1260 zł (z parkingami, myjniami, zmianą opon i ww.)
Ubezpieczenie ok 7000 zł rocznie.
Szacowany koszt 1 km łącznie z utratą wartości, to ok. 1,11 zł. Koszt samego prądu, to 0,11 zł/km.
Cóż mogę napisać na koniec. Nie żałuję zakupu i na pewno nie kupię już innego samochodu, jak w pełni elektrycznego. Obecnie mój drugi samochód (służbowy), to KIA e-soul z baterią 64kWh.
Pełne koszty użytkowania są mniejsze, niż mojego poprzedniego samochodu (Audi q3). Porównując całkowite koszty tych dwóch samochodów przy przejechaniu 53,5 tys. km, to różnica w samym koszcie paliwa, to ok. 28 tys zł i ok. 3 tys. zł na serwisie.
A przyjemność z jazdy nieporównywalna

pozdrawiam wszystkich

Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez FranzMaurer
Marzec garncował, kwiecień do tej pory przeplatał ;) Dość powiedzieć, że jeszcze w czwartek (10/04) wracałem z Krosna przy opadzie śniegu i -1. Dzień później na tym samym kierunku deszcz i ...
13
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez Maniek1986
Jak w tytule. 11.04.2025r minęło 2 lata od zakupu przeze mnie Leona. Aktualny przebieg to 82.700 k, więc przez ostatnie 12 miesięcy autko przejechało 17.300 km. Złożyły się na to trasy 2 * ...
3
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Koszty, koszty i jeszcze raz koszty o tym decydują. Chociaż przyjemność z jazdy również. Żeby elektryki miały podobne zasięgi jak spalinówki to bym się skusił. Szerokości życzę.
Mój blog nie jest po to, aby wychwalać Teslę - ma ona soje wady, jak każdy samochód. Ja idealnego nie znalazłem i nie znam. Jestem zdecydowanym zwolennikiem elektryków i mam nadzieję, że moje informacje pomogą innym w podjęciu decyzji (również negatywnej), co do wyboru elektryka. Uważam, że to nie jest pojazd dla każdego. Po pierwsze, jeżeli nie ma się własnego ujęcia prądu 3-fazowego, to kupno elektryka to samobójstwo finansowe. Po drugie, nie jest to samochód dla zap....czy przejeżdżających bez przystanku min. 800 km
Natomiast Ci, którzy kręcą się wokół komina (często dziennie nie więcej, jak 40 km) i mają dostęp do włąsnego gniazdka, to wg mnie zakup samochodu spalinowego to .....
Szerokości wszystkim
Cóż, mamy tutaj podwozie auta klasy D+E, nie crossovera, moc znamionową na poziomie jakiegoś Gran Turismo i miejscami jakość, którą znały nasze Mamy z Daewoo Leganzy😁.
To może się udać, tylko trzeba początkowo wszystko dobrze rozplanować, a pierwszy milion - jak wiadomo - u...😜
Pytanie czy Magda Gessler jest fajna jako hybryda wyglądu i zdolności kulinarnych?
Nie, nie jest fajna😁
Podobnie z e-motoryzacją. Nie lubimy, dopóki nie musimy😅