Wpis w blogu auta
Opel Vectra
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 820 razy
Data wydarzenia: 25.08.2014
podyskutujmy:)
Kategoria: inne



Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu.
Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km.
W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9
komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna.
Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu.
Środek też ...
9
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez MaArek77
Dawno nie pisałem nic bo jakos niewiele osób tutaj zagląda.
Ale z obowiązku informacyjno-kronikarskiego.
Sprzedałem Golfa dnia 7 maja, kupił znajomy (tez mechanik) który zna auto i ...
30
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Pomijając już fakt, całkiem innej technologi w jakiej były produkowane silniki do Golfa 2.
Kiedyś widziałem też taki dodatek do diesli w sprayu używany przez handlarzy, wtryskiwało się go przez bagnet olejowy jak silnik miał przedmuchy.
Nie ratowało to silnika, ale pomagało ukryć na pewien czas usterkę, jednak nie był to cudowny środek i nikt go nie używał do sprawnych silników.
Obecnie bardzo wiele silników jest bardzo ciasno spasowanych i dlatego używa się do nich rzadkich olejów niskooporowych.
Do tego katalizatory, turbiny ze zmienną geometrią łopatek, filtry cząstek stałych, wysokie ciśnienie wtrysków, EGRy. Trzeba bardzo ostrożnie podchodzić do większości dodatków i pamiętać o tym, że lepsze jest często wrogiem dobrego.
Dlatego jak nie ma problemów z silnikiem i zużyciem oleju, a my nie jesteśmy fachowcami od dodatków to zazwyczaj lepiej jest omijać wszelkie dodatki szerokim łukiem, bo w najlepszym wypadku zazwyczaj tracimy tylko pieniądze, w najgorszym możemy znacznie przyspieszyć zużycie silnika.
To Twój wybór i zrobisz jak uważasz, natomiast my możemy mieć na ten temat odmienne zdanie i raczej nie przekonasz nas do lania ceramizera do naszych silników.
To tak jak Ci co tankują etylinę 98 i samochód im od razu lepiej jeździ i mniej pali, nawet jeśli silnik nie jest do tego przystosowany i nie jest wstanie zwiększyć ciśnienia wtrysku i przyspieszyć zapłonu.
Jest to wbrew prawom fizyki, ale cóż... wiara czyni cuda
Technicznie jezeli dodajemy cos sensownego oleju to zawsze na swiezy olej. A w starszym aucie najlepiej po zastosowaniu plukanki silnika. Wtedy ma to jakikolwiek sens.
Edit: I jeszcze maly szczegol w temacie zuzycia oleju. Kazdy silnik troche go zuzywa. I pytanie brzmi co mikroceramika ma do szukania w takim katalizatorze.
http://www.autocentrum.pl/awc/motoblogi/babciaela/wlewac-nie-wlewac-ulepszacze-oto-jest-pytanie-4211/
Co się zmieniło?? Pozdrawiam