Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy anpa50
»
Podział bezpieczeństwa --- Samochód(%) i Kierowca(%). Jak uważasz ?
Wpis w blogu użytkownika
anpa50
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 2006 razy
Data wydarzenia: 13.12.2010
Podział bezpieczeństwa --- Samochód(%) i Kierowca(%). Jak uważasz ?
Kategoria: inne
Ostatnia aktualizacja: 29.10.2012 22:42:37
Najnowsze blogi
Dodano: 31 minut temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
1
komentarz
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 19 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Ktoś spotkał klasyfikację śmiertelnych wypadków w podziale na marki, typ i wiek auta, jego stan techniczny i reprezentowany poziom bezpieczeństwa? No nie ma.
A przy założeniu rozmowy o tylko 5gwiazdkowych autach na ulicach efekt wypadków/zabitych byłby oczywisty: auto 5gwiazdek to konstrukcja nowa, małoletnia. Co wymusza serwis gwarancyjny i o młode auto zwykle jeszcze dba się. Co oznacza, że auto nie jest mikrowozem bo by nie miało 5stars, ma opony świeże, hamulce - bolączka PL dróg, wycieraczki, światła, ABS, ESP... i nawet gdyby było dwa razy więcej wypadków ofiar byłoby max. 20% z obecnej liczby.
Kolejna sprawa... idiocie nie dasz do ręki wiertarki bo uszkodzi ją lub siebie lub Ciebie, a prawko jest niezbędnikiem do bycia dorosłym. Tu nie potrzeba do psychologów rozsyłać ludzie, wystarczy debilom nie wydawać uprawnień Nie każdy musi być inżynierem, lekarzem czy kucharzem. I nie każdy ma prawo po publicznych drogach poruszać się... łyżka dziegciu.
Dla większości ludzi kupujących samochód wyznacznikiem bezpieczeństwa jest ilośc poduszek powietrznych a to uważam za błąd. Chciałbym jednak zauważyc, że nie można zrobic procentowego podziału samochód, kierowca, bo wszystko zależy od sytuacji zaistniałej na drodze. Samochód składa się z elementów bezpieczeństwa biernego i czynnego. Bierne to konstrukcja nadwozia, zastosowanie stref kontrolowanego zgniotu, dobre ustawienie zagłówków, zapięte pasy bezpieczeństwa, szyby a raczej materiał z jakiego zostały wykonane(w tańszych samochodach niestety rozbite szkło jest w małych kawałkach i ostre a odłamki powinny byc małe i tępe), umiejscowienie silnika aby w czasie wypadku nie wszedł do kabiny a np. pod samochód, system odłączenia pedałów, aerodynamika(dobry docisk), elementy wykończeniowe aby w nie były ostre, łatwopalne i twarde. Elementy bezpieczeństwa czynnego czyli elementy zapewniające odpowiednią widoczność(szyby, lusterka), sprawny i wydajny układ hamulcowy, sprawny układ kierowniczy, dobre ogumienie, napęd 4x4 czy też umiejętności kierowcy. Oczywiście nie można także zapomniec o systemach takich jak ABS, system kontroli trakcji. Nowe bezpieczne samochody mają za zadanie pomóc kierowcy a nie za niego myślec. Jadąc 150km/h i uderzając na czołówkę w drzewo nie mamy szans obojętnie od klasy samochodu ale jądac 60 w gorszym aucie i także uderzając w drzewo prawdopodonie zginiesz a tym z 5 gwiazdkami masz szanse wyjsc cało. Nawet gdybyśmy przyjeli Twój podział to te 20% może uratowac życie nie tylko Tobie a także osobom siedziącym obok.
... w stu procentach podzielam Twój pogląd.
Spotkał ktoś takie badania?