Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy MaArek77
»
Polski rynek aut-pełen absurdów-porównanie cen nowych aut kompaktowych-zdziwisz się
Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 2703 razy
Data wydarzenia: 21.12.2011
Polski rynek aut-pełen absurdów-porównanie cen nowych aut kompaktowych-zdziwisz się
Kategoria: inne
Biorąc po uwagę oferty importerów czyli ceny aut i ich wyposażenie (na rodzimym rynku), większość z nas uważa że Volkswagen jest bardzo drogi i ubogo wyposażony, skoda jest na pewno tańsza niż wspomniany jej techniczny brat (bo tak być powinno, kto zapłaciłby za skodę więcej niż za Vw), a Opel też dobra niemiecka marka no i zapewne tańsza niż oba wyżej wymienione.
A jak jest naprawdę.
Porównałem trzy auta kompaktowe (ceny cennikowe bez promocji) plus wybrane wyposażenie dodatkowe (może być w pakietach promocyjnych skoro oferują). Auta z silnikami diesla, 105-110 koni, najpopularniejsze.
Vw Golf – 1.6 TDI 105 KM, Comfortline (wersja środkowa), rzecz jasna 5 drzwi, metalic
Za jedyne 990 zł otrzymujemy wyposażenie warte 5.650 więc każdy Golf ma ten pakiet:
- radio RCD 300 mp3 i 8 głosników
- czujnik parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją na ekranie radia
- Autoalarm z niezależnym zasilaniem, funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu
- pakiet zimowy (podgrzewane siedzenia przednie, spryskiwacze reflektorów, podgrzewane dysze spryskiwaczy (szyba przednia).
Auto ma 4 aluminiowe felgi, 4 szyby sterowane elektrycznie, dodałem Climatronic za jedyne 1380 zł, światła przeciwmgielne przednie oraz skórzaną multifunkcyjną kierownice.
Czyli pełne wyposażenie za: 84.700 zł
Opel Astra IV Enjoy 1.7 CDTI – 110 KM, (wersja środkowa), rzecz jasna 5 drzwi, metalic
Dodatkowo aby było to co w Golfie za 990 zł i wymienione powyżej w jego wyposażeniu, m Inn.
Pakiet "Funkcjonalny 2" 4 700 zł
• 7-głośnikowy system audio
• Czujniki parkowania, przód i tył
• Elektrycznie sterowane szyby boczne tylne
• Kierownica skórzana z przyciskami sterowania
• Podłokietnik ze schowkiem między fotelami przednimi
(Golf ma w Comfortline)
• Radioodtwarzacz CD/MP3 400
• Reflektory przeciwmgielne
• Tempomat (Golf ma w Comfortline)
• Wyświetlacz graficzny, monochromatyczny
• Wyświetlacz informacyjny graficzny
• Złącze AUX-in,wejście USB
(w Golfie wymaga dopłaty ok. 700 zł)
Cena auta z powyższym wyposażeniem to: 94.300 zł
Skoda Octavia II – 1.6 TDI 105 KM Elegance (wersja najbogatsza), rzecz jasna 5 drzwi, metalic.
Ona ma wszystko w standardzie, trzeba było dokupić tylko Alarm i podgrzewane fotele oraz multifunkcyjną kierownice, dodatkowo w pakiecie było przygotowanie Tel GSM)
Cena auta z powyższym wyposażeniem to: 94.180 zł
I co wyszło?
Najtańszy Vw Golf za ok. 85 tyś zł, najdroższa Skoda Octavia, może i większa ale prawie 10 tysięcy różnicy, ten sam silnik. A opel – powinien przecież być znacznie tańszy niż drogi Golf – a tu też 9 tysięcy droższy.
Ceny nie uwzględniają rabatów które są wstanie zaproponować dealerzy ale 5% od 95 tysięcy to i tak wyjdzie Opel i Skoda drożej o 5 tysięcy od Golfa na którego też dostaniemy rabat!
Skandal – vw drogi, gdzież tam, najtańszy, a opel – obrzydliwie drogi, można i tańszego ale będzie golas – po co mi taki skoro Vw ma wszystko w standardzie i z dopłatą 990 zł.
Chora Polska – a ludzie i tak kupują skody Octavie, tylko gołe, Ambiente, tylko z klimą, zapewne w cenie Golfa z pełnym wypasem. Astry IV na drogach nie widać – bo przecież sa „za tanie” dlatego ich nie kupują.
Ostatnia aktualizacja: 21.12.2011 14:01:55
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
12
komentarzy
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 22 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Ale to chyba nic nie pomoże, bo kto chciałby Opla w cenie Vw
Napisałem wyraźnie że z analogicznym wyposażeniem Astra jest 9 tys zł droższa od Golfa, wiec gdy dostaniemy upust na Astrę te 9 tysięcy to ceny są identyczne a na Golfa tez dostaniemy jakiś rabat (wiem bo znam sytuacje w salonach).
Poza tym przy kwocie 94.300 zł za Opla Astrę 9.400 zł to jest 10% ceny - założę się że poza wyprzedażą rocznika żaden dealer tyle marzy nie odda.
Żeby Opel był tańszy musieliby zejść z ceną o jakieś 15% - nierealne!
A jak informują media volkswagen obniży ceny na auta z roku 2012, np; Golf potanieje ok. 4 tyś.
Wiem że niektórych nie interesuje to auto bo nie podoba sie i ma mały bagażnik ale sa też wersje kombii, a widzę że każde volkswageny zaczynają być "najatrakcyjniejsze cenowo i wyposażeniowo". Opel leży - Astry IV nikt nie kupi skoro różnica sięga już nie 9 a 14 tysięcy
Z Francuzów uderzyłbym w Peugeota 308 - już tą "wielką japę" z przodu zmienili na coś normalniejszego.
Ale widuję na ulicy np. Opla Tigrę z fotelikami dziecięcymi. Można. Wszystko kwestia priorytetów.
- Kia Ceed (mnie osobiście nie podoba się wnętrze),
- Hyundai i30 SW
- Chevrolet Cruze (ta sama płyta podłogowa co Astra) gdzie jest do wyboru tylko jeden silnik diesla o mocy 163 KM i samochód o podobnym wyposażeniu co Astra J możemy mieć za około 70 tyś.
Ogólnie polityka GM jest trochę dziwna bo na naszym rynku są modele które ze sobą konkurują. Cruze-Astra, Orlando-Zafira, Aveo lub Spark z Corsą, a jeszcze jak się pokaże Malibu to będzie konkurencja dla Insygni.
Na plus Chevroleta przemawia cena, która jest o wiele mniejsza niż Opla.
Przy okazji - naprawdę, wierzymy ci - wybrałeś najlepszą opcję pod słońcem.
Coś za coś ale osoby kupujące Toyotę są wierne marce-to się ceni Pozdrawiam
Pozdrawiam.
Ale i tak dla wielu jest tylko 2 zwycięzców - w kategorii wygląd i nowoczesność niemiecki Opel Astra, w kategorii najchętniej kupowany VW Golf, może bardziej awaryjny niż kiedyś ale jak sprzedają go w Europie kilka razy tyle niż wszystkich Japończyków razem w tej klasie to i kilka razy tyle jest awarii.
A tak poważnie: Toyota też ostatnio ma problemy, nawet Honda, już nie wiem czy są prawdziwe japońskie auta i produkowane w Japonii a nie w Europie. Może Mazda
Teraz zarówno Vw jak i Toyota jadą tylko "na opinii sprzed lat"
Poza ty japońskie auta mają jedną wielką wadę-nie można skonfigurować auta jak się chce-chore pakiety.
Golfa można zamówić najtańszego z Climatronikiem i ksenonami (jak ktoś jeździ nocą dużo i chce) a w Toyocie żeby mieć te rzeczy zaraz trzeba kupować najdroższą wersję. Porażka
Focus:
Ford Focus Titanium 1.6 TDCi 115 KM DPF (najdroższa wersja-wychodzi najkorzystniej) za 86.350 zł (promocji brak bo najnowszy model)
A Francuz:
Najnowszy po liftingu Peugeot 308 Hatchback 5D 1,6 e-HDI 112 KM FAP wersja ACTIVE (plus dodatki jak u innych) za 84.600 zł z konfiguratora bez promocji (wcale nie tanio)
A Japończyk:
Toyota Auris 2,0 D-4D (126 KM) 6 M/T w najdroższej wersji Prestige za 97.000 zł cennikowo ale teraz 10 tyś taniej wyprzedaż (kosmicznie drogo-na ma pół-skóre i ksenony)
THE WINNER IS: VW GOLF ! Tak wyszło, nie przewidywałem sam
Co ciekawe Ford Focus, który należy do segmentu aut, które porównałeś wychodzi również dużo drożej jeśli chciałoby się wyposażyć go analogicznie do Golfa.
A ceny samochodów wzrosną bo Euro podrożało ok 40-50 groszy, importerzy rozliczają się w tej walucie wiec jak zejdą auta placów z rocznika 2011 to będzie niezły western
A nowy Hyundai i30 i Kia Cee'd jak będą z pełnym wypasem tańsze niż Vw ok. 9 tysięcy (bez promocji) to z wyglądem jaki oferują mogą liczyć "na chętnych"