Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Polski rynek aut-pełen absurdów-porównanie cen nowych aut kompaktowych-zdziwisz się







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 2698 razy
Data wydarzenia: 21.12.2011
Polski rynek aut-pełen absurdów-porównanie cen nowych aut kompaktowych-zdziwisz się
Kategoria: inne
W Polsce najlepiej sprzedaje się skoda- bo jest pewnie tania, większość wolałaby Vw ale jest drogi.

Biorąc po uwagę oferty importerów czyli ceny aut i ich wyposażenie (na rodzimym rynku), większość z nas uważa że Volkswagen jest bardzo drogi i ubogo wyposażony, skoda jest na pewno tańsza niż wspomniany jej techniczny brat (bo tak być powinno, kto zapłaciłby za skodę więcej niż za Vw), a Opel też dobra niemiecka marka no i zapewne tańsza niż oba wyżej wymienione.


A jak jest naprawdę.


Porównałem trzy auta kompaktowe (ceny cennikowe bez promocji) plus wybrane wyposażenie dodatkowe (może być w pakietach promocyjnych skoro oferują). Auta z silnikami diesla, 105-110 koni, najpopularniejsze.

Vw Golf – 1.6 TDI 105 KM, Comfortline (wersja środkowa), rzecz jasna 5 drzwi, metalic
Za jedyne 990 zł otrzymujemy wyposażenie warte 5.650 więc każdy Golf ma ten pakiet:
- radio RCD 300 mp3 i 8 głosników
- czujnik parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją na ekranie radia
- Autoalarm z niezależnym zasilaniem, funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu
- pakiet zimowy (podgrzewane siedzenia przednie, spryskiwacze reflektorów, podgrzewane dysze spryskiwaczy (szyba przednia).

Auto ma 4 aluminiowe felgi, 4 szyby sterowane elektrycznie, dodałem Climatronic za jedyne 1380 zł, światła przeciwmgielne przednie oraz skórzaną multifunkcyjną kierownice.

Czyli pełne wyposażenie za: 84.700 zł


Opel Astra IV Enjoy 1.7 CDTI – 110 KM, (wersja środkowa), rzecz jasna 5 drzwi, metalic
Dodatkowo aby było to co w Golfie za 990 zł i wymienione powyżej w jego wyposażeniu, m Inn.

Pakiet "Funkcjonalny 2" 4 700 zł
• 7-głośnikowy system audio
• Czujniki parkowania, przód i tył
• Elektrycznie sterowane szyby boczne tylne
• Kierownica skórzana z przyciskami sterowania
• Podłokietnik ze schowkiem między fotelami przednimi
(Golf ma w Comfortline)
• Radioodtwarzacz CD/MP3 400
• Reflektory przeciwmgielne
• Tempomat (Golf ma w Comfortline)
• Wyświetlacz graficzny, monochromatyczny
• Wyświetlacz informacyjny graficzny
• Złącze AUX-in,wejście USB
(w Golfie wymaga dopłaty ok. 700 zł)

Cena auta z powyższym wyposażeniem to: 94.300 zł

Skoda Octavia II – 1.6 TDI 105 KM Elegance (wersja najbogatsza), rzecz jasna 5 drzwi, metalic.

Ona ma wszystko w standardzie, trzeba było dokupić tylko Alarm i podgrzewane fotele oraz multifunkcyjną kierownice, dodatkowo w pakiecie było przygotowanie Tel GSM)

Cena auta z powyższym wyposażeniem to: 94.180 zł

I co wyszło?

Najtańszy Vw Golf za ok. 85 tyś zł, najdroższa Skoda Octavia, może i większa ale prawie 10 tysięcy różnicy, ten sam silnik. A opel – powinien przecież być znacznie tańszy niż drogi Golf – a tu też 9 tysięcy droższy.

Ceny nie uwzględniają rabatów które są wstanie zaproponować dealerzy ale 5% od 95 tysięcy to i tak wyjdzie Opel i Skoda drożej o 5 tysięcy od Golfa na którego też dostaniemy rabat!
Skandal – vw drogi, gdzież tam, najtańszy, a opel – obrzydliwie drogi, można i tańszego ale będzie golas – po co mi taki skoro Vw ma wszystko w standardzie i z dopłatą 990 zł.

Chora Polska – a ludzie i tak kupują skody Octavie, tylko gołe, Ambiente, tylko z klimą, zapewne w cenie Golfa z pełnym wypasem. Astry IV na drogach nie widać – bo przecież sa „za tanie” dlatego ich nie kupują.





Ostatnia aktualizacja: 21.12.2011 14:01:55
Dodano: 12 lat temu
Do Adamo9999: No z jednym sie zgodzę - opel daje nawet dwa razy takie rabaty jak Vw.

Ale to chyba nic nie pomoże, bo kto chciałby Opla w cenie Vw :)
Dodano: 12 lat temu
Rozumiem cię , ale ja mówię o sytuacji gdzie nie ma wyprzedaży rocznika . Sam znam bo swojego czasu byłem w salonach , i opel astra (1,7 CDTI 125 Cosmo) wyszedł mi po rabatach taniej o jakieś 3 tyś od Golfa( 1,6 TDI 105 Highline ) , choć w salonie VW dostałem rabat jako stały klient . Właśnie z oplem jest taka sytuacja ze w cennikach jest dużo drożej a jak się przejdziesz do salonu i po negocjujesz to z ceny można sporo zbić . A w VW takich rabatów nie dostaniesz. Analogiczna sytuacja jest w przypadku Insignia VS Passat
Dodano: 12 lat temu
Do Adamo9999: Tu chyba się kolega znacznie przeliczył! Rabaty owszem są, każdy dealer coś daje od 2%-5%. Jak jest wyprzedaż rocznika to owszem Opel daje do 9 tys zł, ale tylko wtedy.

Napisałem wyraźnie że z analogicznym wyposażeniem Astra jest 9 tys zł droższa od Golfa, wiec gdy dostaniemy upust na Astrę te 9 tysięcy to ceny są identyczne a na Golfa tez dostaniemy jakiś rabat (wiem bo znam sytuacje w salonach).

Poza tym przy kwocie 94.300 zł za Opla Astrę 9.400 zł to jest 10% ceny - założę się że poza wyprzedażą rocznika żaden dealer tyle marzy nie odda.

Żeby Opel był tańszy musieliby zejść z ceną o jakieś 15% - nierealne!
Dodano: 12 lat temu
Ale kolego nie wziąłeś jeszcze pod uwagę kwestii rabatów , na opla w salonach są spore rabaty a na volkswagena takich nie dostaniesz. I w ostatecznym rozrachunku opel wychodzi taniej
Dodano: 12 lat temu
Do Resident: W Volkswagenie ruszyła wyprzedaż rocznika 2011, na ładnie zaprojektowanej stronie dowiadujemy sie ze modele Golf/Jetta można kupić z rabatem 8/7 tyś zł. No i z bogatym wyposażeniem (alufelgi, czujniki parkowania, pakiet zimowy, skórzany, halogeny, itp).

A jak informują media volkswagen obniży ceny na auta z roku 2012, np; Golf potanieje ok. 4 tyś.

Wiem że niektórych nie interesuje to auto bo nie podoba sie i ma mały bagażnik ale sa też wersje kombii, a widzę że każde volkswageny zaczynają być "najatrakcyjniejsze cenowo i wyposażeniowo". Opel leży - Astry IV nikt nie kupi skoro różnica sięga już nie 9 a 14 tysięcy
Dodano: 12 lat temu
Do MaArek77: To za te 12tyś ja wolę płetwe na bagażnik i konkretne felgi 18" i jest gicior .I jak elegancko wygląda jasna skóra w środku.
Dodano: 12 lat temu
Do tkm2004: Ale jak to auto wygląda ? Te 12 tysięcy warto zapłacić więcej. To kwestia gustu ale o ile Megane prezentuje się dobrze to Fluence to taki "dziwak" bez proporcji ala Thalia poprzedniej generacji. Przód taki niezbyt i te plastikowe listwy boczne wysokie na kilkanaście centymetrów. No i przy odsprzedaży straci kilka tysięcy więcej niż Golf - bilans wyjdzie na zero :)

Z Francuzów uderzyłbym w Peugeota 308 - już tą "wielką japę" z przodu zmienili na coś normalniejszego.
Dodano: 13 lat temu
Za ok 72tyś proponuję Renault Fluence Privilege 1.5dCi 105 koni.to co w golfie wymaga dopłaty to reńka ma w standardzie.Plus do tego jeszcze skórzana tapicerka ,karta wolne ręcę, nawigacja,el składane lusterka.I wychodzi 12tyś taniej od golfa:).
Dodano: 13 lat temu
Wszystko zależy co kto potrzebuje. Ja na Golfa czy Astrę nawet nie spojrzę, bo bagażnik 350 ltr to nie dla mnie.
Ale widuję na ulicy np. Opla Tigrę z fotelikami dziecięcymi. Można. Wszystko kwestia priorytetów.
Dodano: 13 lat temu
Peugeot 307 1.6 HDI 112 KM niecałe 80.000 PLN w opisanej konfiguracji.
Dodano: 13 lat temu
Do sequence: To inna sprawa, Honda mi się podoba to fajne auta są, tylko nie wiem czy ma dość miejsca dla mnie w środku, tak naprawdę to nie wiem co bym kupił do codziennej jazdy gdybym wygrał na loterii, wiem co bym kupił dla zabawy i te auta wpisałem w profilu ;).
Dodano: 13 lat temu
Do autre2003: Kupując kompaktową Hondę z salonu, zostawiasz w kieszeni 30 tysięcy w porównaniu z AR159, a o połowę mniejszą itratę wartości dostajesz gratis [hihi]
Dodano: 13 lat temu
można tez kupic 3 letnie Tłuste audi
Dodano: 13 lat temu
A czy przypadkiem Octavia nie posiada funkcji corner czyli doświetlania zakrętów halogenamia i xenonów oraz świateł do jazdy dziennej.A jak dla mnie to Volkswagena mogliby dawać i za pół ceny a w szczególności paska a ja i tak w życiu bym go nie kupił.Jak dla mnie to wiejski samochód bo na każdej wsi stoi na każdym podwórku więc strasznie mi się przejadł.
Dodano: 13 lat temu
Parcie znów?
Dodano: 13 lat temu
VW Góra :)
Dodano: 13 lat temu
Tak jak napisali poprzednicy są jeszcze:
- Kia Ceed (mnie osobiście nie podoba się wnętrze),
- Hyundai i30 SW
- Chevrolet Cruze (ta sama płyta podłogowa co Astra) gdzie jest do wyboru tylko jeden silnik diesla o mocy 163 KM i samochód o podobnym wyposażeniu co Astra J możemy mieć za około 70 tyś.

Ogólnie polityka GM jest trochę dziwna bo na naszym rynku są modele które ze sobą konkurują. Cruze-Astra, Orlando-Zafira, Aveo lub Spark z Corsą, a jeszcze jak się pokaże Malibu to będzie konkurencja dla Insygni.

Na plus Chevroleta przemawia cena, która jest o wiele mniejsza niż Opla.
Dodano: 13 lat temu
Do sequence: Ja też a jak bym miał wydać prawie 100 tys to wolałbym AR 159.
Dodano: 13 lat temu
Do autre2003: Ja celowałbym w Hondę - a Opla, Skodę Octavię i Golfa w dieslach włożyłbym między bajki. Po co płacić aż tyle za auta, których tankowanie się nie opłaca? [zaklopotanie]
Dodano: 13 lat temu
Jak dla mnie Astra jakoś specjalnie nie wyróżnia się w tym segmencie, nie wiem w czym jest lepsza od Bravo o AR Giulietta nie wspominając, a cena zbliżona do AR 159 (auto segment wyżej niż Astra) z mocniejszym silnikiem, to jakaś paranoja tym bardziej że za 70tys można kupić Hondę Civic 1,8i VVTi Sport i jeszcze dostać ubezpieczenie gratis, więc Astra powinna kosztować mniej.
Dodano: 13 lat temu
Tyle, że golf jest najmniejszy z tych trzech aut - nie wiem, czy to zauważyłeś. Taki "szczególik".

Przy okazji - naprawdę, wierzymy ci - wybrałeś najlepszą opcję pod słońcem.
Dodano: 13 lat temu
Tak - znajomy miał Corolle z 2001 roku, japońską - inna niż te Europejskie chociaż chwalą się że jakość z fabryki z Turcji jest bardzo wysoka. Ja też w Vw mam zaprzyjaźnionego mechanika (w serwisie i poza - to się liczy.

Coś za coś ale osoby kupujące Toyotę są wierne marce-to się ceni :) Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Do MaArek77: niestety, masz rację - choć nawet w tureckich czy brytyjskich toyotach jest stosunkowo najmniej trefnych samochodów. Dlatego następną toyotę kupię wyłącznie z Japonii (niech tylko trochę "odporomieniują" elementy :(). Niestety, nie będzie to tak finezyjne auto jak każde z tych, ktore opisałeś ale coś za coś. Kolejnym argumentem, ktory zawsze rozważam - to także jakość serwisu i przyjaźń z wyspecjalizowanymi mechanikami.
Pozdrawiam.
Dodano: 13 lat temu
Do babciaela: Bardzo ważny argument.

Ale i tak dla wielu jest tylko 2 zwycięzców - w kategorii wygląd i nowoczesność niemiecki Opel Astra, w kategorii najchętniej kupowany VW Golf, może bardziej awaryjny niż kiedyś ale jak sprzedają go w Europie kilka razy tyle niż wszystkich Japończyków razem w tej klasie to i kilka razy tyle jest awarii.

A tak poważnie: Toyota też ostatnio ma problemy, nawet Honda, już nie wiem czy są prawdziwe japońskie auta i produkowane w Japonii a nie w Europie. Może Mazda

Teraz zarówno Vw jak i Toyota jadą tylko "na opinii sprzed lat"

Poza ty japońskie auta mają jedną wielką wadę-nie można skonfigurować auta jak się chce-chore pakiety.

Golfa można zamówić najtańszego z Climatronikiem i ksenonami (jak ktoś jeździ nocą dużo i chce) a w Toyocie żeby mieć te rzeczy zaraz trzeba kupować najdroższą wersję. Porażka
Dodano: 13 lat temu
Bardzo interesujące porównanie; dla kompletu dorzuć jeszcze statystyki niezawodności za 2010 / 2011. Dla mnie to dość istotny argument przy ostatecznej decyzji zakupowej - choć wiem, że nigdy nie ma pewności, że nie trafię egzemplarza, który właśnie te statystyki zaniża
Dodano: 13 lat temu
Nie wymaga to pracy-kilka minut w konfiguratorze i cenniku.

Focus:
Ford Focus Titanium 1.6 TDCi 115 KM DPF (najdroższa wersja-wychodzi najkorzystniej) za 86.350 zł (promocji brak bo najnowszy model)

A Francuz:
Najnowszy po liftingu Peugeot 308 Hatchback 5D 1,6 e-HDI 112 KM FAP wersja ACTIVE (plus dodatki jak u innych) za 84.600 zł z konfiguratora bez promocji (wcale nie tanio)

A Japończyk:
Toyota Auris 2,0 D-4D (126 KM) 6 M/T w najdroższej wersji Prestige za 97.000 zł cennikowo ale teraz 10 tyś taniej wyprzedaż (kosmicznie drogo-na ma pół-skóre i ksenony)

THE WINNER IS: VW GOLF ! Tak wyszło, nie przewidywałem sam
Dodano: 13 lat temu
poczekajmy na chincziki hehehe to sie dopiero narobi na rynku
Dodano: 13 lat temu
Hehe ja już tyle czasu walczę z tymi stereotypami, że VW niby najdroższy i wielokrotnie właśnie przechodzę przez te wszystkie konfiguratory i za każdym razem wychodzi, że cena VW wcale nie jest najwyższa jeśli weźmie się pod uwagę całe wyposażenie i to co dana wersja daje w standardzie a nie tylko wielkość samochodu i silnik. Ludzie zauważają to dopiero jak już się wybiorą do salonu i zaczynają konfigurować wersję pod siebie i tu nagle wielkie zdziwienie ;)

Co ciekawe Ford Focus, który należy do segmentu aut, które porównałeś wychodzi również dużo drożej jeśli chciałoby się wyposażyć go analogicznie do Golfa.
Dodano: 13 lat temu
Ale się napracowałeś, a ludzie i tak kupią co będą chcieli doceniam Twoją pracę. Ja mimo wszystko bardziej wzrokiem zerkam w stronę Francuzów auta te, to kwintesencja inności, są po prostu piękne, ale to rzecz oczywiście gustu, a o gustach jak wiadomo, się nie dyskutuje Hej
Dodano: 13 lat temu
Do V-Power: Różnica 5 tysięcy, jak dla kogo, jest to spora kwota, te 2-3 tyś więcej może się cenić Vw Od Skody (za prestiż i jakość plastików) ale 9 tyś więcej Skoda i Opel od Vw - nigdy!

A ceny samochodów wzrosną bo Euro podrożało ok 40-50 groszy, importerzy rozliczają się w tej walucie wiec jak zejdą auta placów z rocznika 2011 to będzie niezły western :)

A nowy Hyundai i30 i Kia Cee'd jak będą z pełnym wypasem tańsze niż Vw ok. 9 tysięcy (bez promocji) to z wyglądem jaki oferują mogą liczyć "na chętnych"
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez giernal
Ciężko w to uwierzyć, ale właśnie dziś mija pierwsza rocznica złożenia podpisu pod fakturą dokumentującą zakup Opla Astry. Minione dwanaście miesięcy trudno scharakteryzować jednym ...
8 komentarzy
Dodano: 19 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
17 komentarzy
Dodano: 19 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
8 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl