Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy MaArek77
»
Polskie ceny najładniejszego kompaktowego sedana - Opla Astry
Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2184 razy
Data wydarzenia: 30.07.2012
Polskie ceny najładniejszego kompaktowego sedana - Opla Astry
Kategoria: inne
Widać umknęło to uwadze Auto Centrum to spieszę donieść dobrą nowinę.
Sprzedaż i składanie zamówień rozpocznie się pod koniec sierpnia, zaraz po premierze na targach w Moskwie
Tanio nie jest, cennik rozpoczna kwota 72.950 zł za auto z silnikiem 1.6 o mocy 115 koni, a za 110 konnego diesla 83.300 zł
Największy konkurent czyli Vw Jetta 1.4 TSI o mocy 122 konie w wersji Comfortline Optium startuje od 76.300 zł, a 105 konny diesel kosztuje co najmniej 82.300 zł.
Ford Focus są nieco tańsze wersja Trend (posiada seryjnie klimatyzację) od 69.200 zł za bendzynę 1.6 a za 115 konnego diesla 76.700 zł
Wychodzi że Opel w dieslu nie jest zbyt tani...
Astra Sedan będzie występować w dwóch wersjach wyposażenia:
W standardowej Business auto ma m.in.:
- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka,
- elektrycznie sterowane szyby przednie,
- LED-owe światła do jazdy dziennej,
- ręczną klimatyzację,
- komputer pokładowy,
- radioodtwarzacz CD/MP3 z 6 głośnikami,
- ABS,
- ESP i TCS,
- wspomaganie układu kierowniczego,
- przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne,
- tylne czujniki parkowania.
Wyższa seria Executive oferuje ponadto:
- reflektory przeciwmgielne,
- 17-calowe felgi aluminiowe,
- elektrycznie sterowane tylne szyby,
- automatyczną, dwustrefową klimatyzację,
- port USB,
- system łączności bezprzewodowej Bluetooth.
Dla bardziej wymagających przygotowano ofertę dodatkowo płatnych opcji, np. reflektory bi-ksenonowe, 18 i 19 calowe obręcze kół, skórzaną tapicerkę czy nawigację.
Gama jednostek napędowych będzie składać się z trzech silników benzynowych, a mianowicie jednostki 1.6 Twinport/115 KM, 1.4 Turbo/140 KM i 1.6 Turbo/180 KM, oraz turbodiesla 1.7 CDTI w dwóch wariantach mocy: 110 lub 130 KM.
Dla zainteresowanych podaję link do pełnych specyfikacji w PDF-ie
http://www.opel.pl/content/dam/Opel/Europe/poland/hq/pl/14
_Local_Assets/pricelist/PR_12_MY_13/Astra/cennik_astra4
_sedan_rp12_13_01.pdf
Do aut japońskich nie porównuję bo niezbyt jest do czego (przecież nie stara dziwaczna Corolla czy Civic z niewielkim wyborem silników)
Francuzi też niezbyt mają się czym pochwalic - czekamy na pięknego Citroena C4 sedan bo ten może sporo namieszać (ceną)
Ostatnia aktualizacja: 30.07.2012 14:20:08
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez jelonki
niezapomniana podróż po szwajcarskich serpentynach....
14
komentarzy
Dodano: 18 dni temu, przez Egontar
Jak w tytule. Siłowniki w moim DS-ie były na wykończeniu, od czasu do czasu zarobiłem klapą w głowę , a samo otwarcie z pilota, przycisku we wnętrzu czy przycisku pod klapą co prawda ...
53
komentarze
Dodano: 23 dni temu, przez jelonki
... i wytestowana podróż w 3 osoby i 3 rowery na dachu (belki kupione poza oficjalną dystrybucją KIA). Bez problemów, spalanie lekko większe (ok 1 litr więcej niż normalnie).
57
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
![Opony letnie w oponeo.pl](/imgs/oponeo-banner.jpg)
Świat zwariował - Opel taki drogi ale już niedługo, w przysżłym roku mają mocno obniżyć ceny, nie wiadomo czy w całej Europie ale centrala to zauważyła sie sie przygotowuje
Nawet w mojej Hondzie wszystkie szyby otwierane są elektrycznie. A nie jest to najwyższa wersja wyposażeniowa.
Wybór silników w Hodnzie jest mały - w niedalekiej przyszłości ma być diesel 1.6. Jednak ten 1.8 to jak myślę najbardziej pasująca jednostka.
Jeśli ktoś chce wolnossący silnik to w tym Oplu nie ma dla niego wyboru, bo jak już napisałem ten leciwy już 1.6 nie jest stworzony do tak ciężkich aut.
Wygląd to rzecz gustu. Corollę postrzegam jako auto średnio urodziwe, ani piękne, ani brzydkie. Mógłbym nią jeździć. Niewiele brakowało, a kupiłbym ją zamiast City. Mnie bardzo podoba się nowa Jetta, ale niedopracowane silnik skutecznie od niej odstraszają i pomimo fajnego wyglądu na pewno jej nie kupię.
Dlatego wolę auto niezawodniejsze, niż ładniejsze, (zaznaczając przy tym, że brzydkiego bym sobie nie kupił).
W Civicu wersja S jest już w miarę dobrze wyposażona (tak jak wyżej wymienione samochody, a pod względem bezpieczeństwa nawet lepiej) i kosztuje 69 900zł. Posiada właśnie tego benzyniaka 1,8 , a za niższą kwotę można kupić 1,4 (nie wiem jak sobie z nim radzi, ale fajerwerków nie ma).
Za niedługo do oferty ma dołączyć silnik diesla.
Nie bronię tutaj Hondy, bo (za przeproszeniem) mam to w pewnej części ciała.
Nie będę tutaj ośmieszał niektórych marek, ale w podstawie w pewnym aucie klasy średniej z tyłu szyby były otwierane manualnie, a w podstawowej wersji Accorda (ta sama klasa) wszystkie szyby otwierają się elektrycznie, a ponadto klimatyzacja jest automatyczna, dwustrefowa.
Tyle ode mnie
Pozdrawiam
Z klimatyzacją wersja 1.6 LT za 56.500 a z mocnym silnikiem diesla i Climatronikiem wersja LTZ od 76.000 zł.
Porownując z konkurencją sedanów z Niemiec i Japonii to jest okazja !
A Civic - XXVI wiek stylistycznie, taki statek kosmiczny wewnątrz niezbyt każdemu pasuje, z zewnatrz sedan w miarę normalny.
Dostępny tylko silnik 1.8 i żadnego diesla - sa "za murzynami" - a cena wersji Comfort 75.000 zł - nic wielkiego.
Już wolę dopacić dychę "za Niemca", czy za bardziej kanciatą Jettę, czy okraglejszą Astrę lub będącego pomiędzy nimi Focusa
Tyłek ma ładny.
Mając do wyboru, nawet bym się nie wahał i kupił Civica, ewentualnie Corollę.
P.S. o co chodzi ze "stara dziwaczna Corolla"?
Nawet japończycy, ci "prawdziwi" obłożeni akcyzą potrafią być tańsi.
Ale dzisiaj się tak porobiło - kompakt z dieslem kosztuje co najmniej 70 tys, w sedanie 80 tys.
Tu znów Francuskie auta będą tańsze
To jedyny nowoczesny "japończyk" stylistycznie i technicznie.
Brak mu mocnego diesla, bo jest tylko 115 koni w jednej bogatej wersji za 83.000 zł ale 105 konną bendzyną wyjedziemy z salonu tylko za 65.900 (klima typu "korbotronik") - rewelacja
Poza tym najładniejszy nie znaczy najmniej awaryjny czy najlepszy.
Ale przynajmniej nie "trąci myszką" jak nissan i mitsubishi - wnętrza z lat 90-tych tak piękne stylistycznie że ... i materiły wykończeniowe, plastiki jak z innej epoki.
Zresztą Lancer miał silniki diesla od Vw a swoją popularność zawdzięcza tylko sukcesom rajdowym.
Obecnie nie jest dostępny z żadnym dieslem - (dziwne, dl amnie porażka) a i tak najtańsza wersja 1.6 z roku modelowego 2012 z Climatronikiem kosztuje ponad 72.000 zł - też nie jest tanio
Każdemu podoba się cos innego.