Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Golf Sportsvan Highline 1.4 TSI 150
»
Półtora miesiąca ze Sportsvanem
Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf Sportsvan
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1380 razy
Data wydarzenia: 05.04.2016
Półtora miesiąca ze Sportsvanem
Kategoria: obserwacja
Co podoba nam się w aucie:
- siedzi się wyżej ale nie tak wysoko jak w SUV-ie, wysiada się łatwiej bo wystawiając nogę nie ma do ziemi 10 centymetrów jak w autach terenowych, idealna wysokość nadwozia (o ile ktoś lubi siedzieć nieco wyżej)
- auto jest bardzo przestronne, ogromna ilość miejsca na nogi z tyłu (więcej niż w zwykłym Golfie). Auto jeśli chodzi o przestronność prawie jak Passat tylko zapewne nieco węższe wnętrze. Wysoki sufit jednak nie sprawia wrażenia takiego VAN-a jak Touran (no bo jednak ten typ auta jest mniej zgrabny i zwrotny).
Tylna kanapa jest przesuwana, świetne rozwiązanie
- prowadzenie pomimo brak obniżonego zawieszenia i niedużych kół znakomite, nie przechyla się na zakrętach, komfort jazdy wysoki, chociaż vw nie słynie z miękkiego zawieszenia. Postęp w stosunku do Jetty znaczny, zawieszenie cichsze, nawet na dziurach "nie dobija"
- silnik, byłem uprzedzony do TSI ale jest bardzo cicho, silniczek śmiga i moc 150 koni naprawdę robi ważenie, może nie ma startu ze 140 konnym TDI ale nawet dociążony sprawia wrażenie dynamicznego
- spalanie, trudno się wypowiedzieć bo krótkie trasy w mieście to wychodzi 8,5 litra (2-5 km) ale dłuższe wypady trasa przy jeździe zgodnej z przepisami (do 100 km/h) to auto potrafi spalić 6 litrów benzyny. Średnio na razie nie dotarty około 7 litrów.
- fantastyczny zestaw multimedialny, kamera schowana pod znaczkiem, nie brudzi się a obraz w świetnej jakości nawet gdy jest ciemno. Znakomite podświetlenie kabiny „Ambiente’, przestrzeń wokół nóg, klamki (dostępne tylko w wersji Highline)
- o jakości wykończenia, materiałach i spasowaniu nie ma sensu wspominać w końcu to vw. Także kolorystyka w najlepszym guście
- trudno do czegoś się przyczepić, obsługa idealna, wszystko uporządkowane jak to w vw, przycisków w sam raz, ekran systemu multimedialnego dotykowy a nie jakaś „gałka” i przyciski ala „i-drive” czy podobne wynalazki
Co się nam nie podoba:
- jeśli już miałbym się do czegoś przyczepić to klapa bagażnika jest dość duża i ciężka i trudno się ja zamyka, także nieco wyższe drzwi wymagają jak to w nowym aucie większej siły aby zamknąć i nie trzaskać
- drobne braki w wyposażeniu z winy producenta. Przednie światła przeciwmgielne nie sa w technologii LED i świeca brzydko na żółto, także z tyłu poskąpiono tej technologii (nowy Touran i Tiguan mają). Nie można także zamówić gniazda 230 V w konsoli, np. w Skodzie Octavii jest taka możliwość
- brak możliwości zamówienia elektrycznie obsługiwanej klapy bagażnika, w samym bagażniku tylko jedna lampka, zamiast po 2 stronach.
- głupie stoliki z tyłu foteli, nie wiem po co, nikt tam nie jeździ a i stołówki z auta robić nie będziemy, tylko oszpecają. No ale jak ktoś wozi dzieci to mogą się przydać
To co zebrałem to wrażenia moje ale głównie ojca bo ja nie używam tego auta na co dzień. Jednak nasze opinie sa zbieżne, mamy podobne zdanie w wielu kwestiach. Mamy także podobny gust.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 godziny temu, przez darek-k
Poprzednie Xenon słabo świeciły,
tym razem wybór padł na żarówki Xenon Philips i postojówki osram blue
koszty
żarówki Xenon Philips - 399zł
postojówki osram - 10zł
wymiana kilka ...
Dodano: 13 godzin temu, przez darek-k
płyn hamulcowy koloru herbaty, czy ktoś to kiedyś zmieniał nie wiadomo, ale trzeba było się za to zabrać, oraz tarcze z tyłu, bo miały bicie choć nie wykazywały znacznego zużycia
koszty ...
Dodano: 13 godzin temu, przez darek-k
prędkość prawie zgodna z przepisami, droga S7 na Kielce, max 130km/h na S7, spalanie od 4L do 4,5L max , klimatyzacja AUTO
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Nie wiem czy więcej niż Sportsvan czy nie.
Może się pomyliłem ale porównując do zwykłego Golfa Sportsvan ma więcej miejsca na nogi z tyłu, może tyle samo co dłuższy Touran bo ten swoje dodatkowe centymetry długości wykorzystuje na bagażnik.
Ale może ujmę to tak, jest więcej miejsca i wygodniej siedzi się z tyłu jak w Passacie B5.
Przy czasie zmierzę wszystko z ciekawości
Siedziałem w tym aucie i nawet o klasę niższa meriva bije sv pod tym względem.
Ale gdyby nie jego rozwoj zmienialbym auto tylko dla innej karoserii. Przy moich i ojca przebiegach silnik wytrzymywalby z 15-20 lat.
No i zawsze bariera pozostaje cena. Bo 25 tys. Euro to nie to samo co 25 tys. PLN
Nie jest mi to potrzebne, poczekamy 5 lat
Powinien z tym że nikt nie liczy poniesionych kosztów by dojechać do 250kkm w T6 a T4.
Duch czasu jest ok jeśli zarabiamy na to i ten "duch czasu" nie przeszkadza nam w zarabianiu...
Kolejna wada vw pajac w PL nie oferuje tunera DAB (tylko do Passata można dokupić), w Niemczech jest ale kosztuje aż 1000 zł.
Już szacuja ze analogowe radio wyłączą nie wcześniej niż w 2022-2025 roku
Trzeba iśc do przodu, z duchem czasu.
W klasie S też kiedyś było mniej elektroniki. Ale tylko 4 koła, kierownica i silnik juz ani mnie ani mojego ojca nie bawią.
A nowy T6 to dopiero "zabawka". Pewnie nie wytrzyma tyle vo Twój ale 250 tysiakòw powinien
Niech jasna sprawa służy bezawaryjnie ale chciałbym zobaczyć takiego SportsVana za 300kkm...
Ma byc wygodnie, wyglad schodzi niestety na 2 plan. Chociaż auto sie podoba
No a że sa po angielsku, no tak jest w każdym aucie. Łatwiej zmieścic na przycisku "Navi" niż "Nawigacja" i lepiej wyglada.
No a tata rzeczywiscie ogarnia to wszystko "średnio". No ale pomijajac wiek to pokolenie nie wychowane na komputerach.
Wie jak dzialaja podstawowe funjcje, głosnosc czujnika parkowania, oswietlenie czy systemy asystujace ustawiłem według upodobań.
A jak Twój ojczulek sobie z tym radzi? Nie dzwoni do Ciebie przypadkiem z pytaniami jak co ma zrobić i ustawić gdy zabrnie w ciemne czeluści opcji tego menu i przycisków?