Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Alfa Romeo Brera [2010-2012]
»
Pomiar przyspieszenia mojej Brery
Wpis w blogu auta
Alfa Romeo Brera
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1130 razy
Data wydarzenia: 10.11.2010
Pomiar przyspieszenia mojej Brery
Kategoria: inne
Podobnie jak w Tigrze, tak i tym razem ruszałem z około 3 tys. obrotów. I również z efektywnym ruszaniem miałem najwięcej problemów, choć w Brerze jest to bardziej wytłumaczalne - 320 nm momentu obrotowego robi swoje. Dwukrotna zmiana biegów miała miejsce przy maksymalnej mocy, czyli przy 5 tys. obrotach.
W sumie wykonałem 30 prób, na suchym lub prawie suchym asfalcie. Najlepszy wynik jaki udało mi się wykręcić to 7,8 sekundy. Producent podaje 7,7 sekundy.
Różnica pomiędzy Brerą a Tigrą jest spora (ponad 3 sekundy), i bardzo odczuwalna w jeździe codziennej.
Ciekawe czy uda mi się jeszcze poprawić ten wynik - ale to się okaże dopiero na wiosnę...
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez MaArek77
Dawno nie pisałem nic bo jakos niewiele osób tutaj zagląda.
Ale z obowiązku informacyjno-kronikarskiego.
Sprzedałem Golfa dnia 7 maja, kupił znajomy (tez mechanik) który zna auto i ...
5
komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Szukałem i szukałem , taniego dostawczaka w przyzwoitym stanie z klimatyzacją.
Nie jest to łatwe coś takiego znaleźć.
Znalazła się Dacia, bardzo fajny stan i mega dobrej cenie, nie ma co ...
16
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez yatsec
I znowu stajnia się rozrosła. Trochę niekontrolowanie bo dobiłem do 13 aut a mówiłem sobie, że będę ją zmniejszać a nie zwiększać.
Życie pokazuje jednak, że łatwiej kupić niż ...
9
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

max moment oczywiście przy 4000 obr. Przy 440 to silnik by zaraz zgasł
Z tego co się zdążyłem zorientować, to najlepiej jest zmieniać biegi w przedziale maksymalny moment - maksymalna moc. W Tigrze sprawa jest prosta. Maksymalna moc jest przy 6 tys obrotach, w chwili zmiany biegu przy 6 tys. obrotów, obroty spadają do 4 tys, czyli do maksymalnego momentu.
Mniej przejrzyście jest w Brerze. Wiem, że maksymalna moc jest przy 5 tys obrotów, a wg producenta maksymalny moment jest od 1,4 tys obrotów. Jednak silnik najlepiej zaczyna ciągnąć od 2,5 tys obrotów. Nie wiem tylko do kiedy jest ten maksymalny moment. Być może jest coś w tym co napisałeś.
Chciałbym jeszcze różne warianty sobie kiedyś posprawdzać.
Jeżeli ktoś ma jakieś rady w tym temacie to bardzo proszę o dzielenie się nimi - może faktycznie da się lepiej wykorzystać możliwości tego silnika...
Ładna Ala, piękna moc.
Pozdrawiam.
Np. u mnie max moment jest przy 440 obr
max moc przy 6300 obr.
Różnica jak widać spora...
Dzięki, też jestem zadowolony, choć ciekawi mnie czy jestem w stanie ten najlepszy wynik jeszcze poprawić...
Przekłamania rzeczywiście mogą być, ale wynik i tak pewnie będzie bardzo zbliżony do rzeczywistości - czekam na rezultaty
Próbuj - fajna zabawa, tylko uważaj na sprzęgło
Twój silnik maksymalną moc osiąga przy 5,5 tysiącach obrotów, i właśnie wtedy powinieneś zmieniać bieg - kręcenie wyżej pogarsza osiągi, już nie mówiąc jak doprowadzisz do odcięcia...
No właśnie - profesjonalista i tak będzie korzystał z G-Techa, ale dla amatora, zwłaszcza, że większość telefonów ma już GPS-a, RaceChrono to rewelacyjny program
Warto sobie co jakiś czas robić takie pomiary (może niekoniecznie tylko od 0 do 100, bo tutaj bardzo duży wpływ na wynik ma samo ruszanie), ale np. dzięki - powiedzmy - testowi przyspieszenia od 60 do 100 km/h możemy sobie sprawdzić czy nasz silnik jest cały czas w takiej samej kondycji
Do Ciebie już zaglądam, a co do sprzęgła, to wydaje mi się, że ja też pomimo energicznego ruszania obchodziłem się z nim całkiem delikatnie
No to powodzenia i życzę dobrej zabawy
I uważaj żebyś nie przypalił sprzęgła
Spolszczenia niestety nie ma (przynajmniej nic o tym nie wiem), ale obsługa podstawowych funkcji nie jest zbyt skomplikowana.
Aby wybrać pomiar przyspieszenia od 0-100 km/h kolejno wybierasz:
New session >
W następnym oknie w "Session type" wybierasz "performance testing" > pod spodem w "Performance test" wybierasz "0-100 kph".
W lewym dolnym rogu klikasz "start".
W następnym oknie klikasz na "Switch To Live Timer", i jak ruszasz to zaczyna mierzyć czas - i gotowe!
Nie wiem czemu, ale na początku używania tego programu nie chciał mi zacząć mierzyć, ale po kilku próbach nagle zaczął
Co do dokładności tych pomiarów to trudno mi się odnieść na ten temat gdyż nie mam żadnego porównania. Czytałem o tym co napisałeś, i z tego co mi wiadomo, to wszystko zależy od nadajnika GPS. Ja akurat nie korzystam z tego programu przy pomocy telefonu, ale z zestawu laptop + nadajnik gps Holux M-125 (który podobno gwarantuje bardzo realne wyniki).
Większość użytkowników korzysta jednak z telefonów, ale z tego co czytałem, to wyniki są bardzo prawdopodobne. Trafiłem też na porównanie pomiarów RaceChrono z G-Tech-em, i różnice w pomiarach były na poziomie 0,1-0,2 sekundy - dokładnie taka była różnica:
1. RC - 7.8, GT - 7.72
2. RC - 8.7, GT - 8.9
3. RC - 7.4, GT - 7.6
Myślę, że jak na darmowe oprogramowanie, to jest to absolutnie rewelacyjny produkt
Z silnikiem nie było absolutnie żadnych , nawet najmniejszych problemów. Silnik jest już dawno dotarty, i jeżeli olej w silniku jest rozgrzany to można go trochę pokręcić
Bardziej się obawiałem o sprzęgło, w końcu 320 nm to nie jest mało. Ale też świetnie się spisało, i nawet nie miałem najmniejszych podstaw by sądzić, że je choć troszkę przypaliłem...
Wprawdzie poniżej tych 8 sekund tylko raz się udało, ale kilka razy było bardzo blisko - ale tak, fajne uczucie, i fajnie widzieć taki wynik w swoim wykonaniu
Jeżeli weźmiemy pod uwagę różnicę klas i wieku między Tigrą a Brerą, to faktycznie te 3 sekundy to nie jest jakoś bardzo dużo, ale jeżeli patrzymy tylko na to jak auto przyspiesza, reaguje na wciśnięcie pedału gazu, to ta różnica jest już całkiem spora i bardzo zauważalna...
No niestety o zamkniętej drodze to mogłem pomarzyć
Wybrałem sobie jednak mało uczęszczane odcinki (oczywiście poza terenem zabudowanym), długie proste, z bardzo dobrą widocznością. Prędkość też nie była duża, bo testy kończyłem na ogół przy prędkości ok 110 km/h.
Zerkanie w lusterko wsteczne + obserwacja tego co przede mną i koło mnie = niestwarzanie niebezpieczeństwa na drodze
Zdecydowanie polecam ten program, tym bardziej, że dzięki niemu można wykonać wiele ciekawych pomiarów. Mnie na razie najbardziej kręci przyspieszenie od 0 do 100 km/h, ale na pewno inne pomiary też będę robił
No właśnie - wbrew pozorom nie jest to takie proste...
Muszę jeszcze trochę popróbować kilku eksperymentów: wyłączenie ESP, wyłączenie ASR, ruszanie przy niższych obrotach, i napędzanie turbiny zanim auto ruszy - ale coś mi się wydaje, że po takich eksperymentach wyniki nie będą lepsze, a wprost gorsze...