Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Tigra [2006-2012] » Pomiar przyspieszenia mojej Tigry







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Tigra
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1191 razy
Data wydarzenia: 19.11.2010
Pomiar przyspieszenia mojej Tigry
Kategoria: inne
Postanowiłem pomierzyć sobie przyspieszenie mojej Tigry. W tym celu posłużyłem się programem RaceChrono - podobno wykonuje bardzo wiarygodne pomiary (jak ktoś ma jakieś doświadczenia z tym programem to proszę pisać).
W sumie wykonałem ponad 50 pomiarów przyspieszenia od 0 do 100 km/h. Było to w kilku miejscach i w sumie w ciągu kilku dni. Asfalt suchy, poza ostatnimi próbami, kiedy troszkę pokropiło. W samochodzie byłem tylko ja.
Ruszanie z około 3 tys. obrotów, zmiana biegu przy 6 tys obrotów. Ten silnik ma maksymalny moment obrotowy przy 4 tys. obr., a maksymalna moc przy 6 tys. obr.
Najwięcej problemów miałem z ruszaniem - tu najczęściej sporo traciłem. Dobre ruszanie przeplatałem kompletnie nieudanym - albo zabuksowały koła, albo przydusiłem silnik i spadały obroty. Zmiana biegów wychodziła mi dosyć sprawnie.
Producent podaje przyspieszenie 9,8 sekundy. Na takie nie liczyłem, bo auto ma już swoje lata i swój przebieg, a dodatkowo są problemy z zaworem EGR. Najlepszy wynik jaki mi się udało osiągnąć to 10,9 sekundy - trzykrotnie taki właśnie czas wykręciłem. Mam wrażenie, że kierowca który bardziej opanował efektywne ruszanie mógłby bardziej się zbliżyć do danych producenta.
Ostatnia aktualizacja: 08.02.2011 19:36:23
Dodano: 14 lat temu
Masz racje opanować dobre ruszanie to nie łatwe wyzwanie ;p Sam też się kiedyś tak pobawiłem, tylko trochę szkoda autka ;p Jak bd ciepło zobaczę co ten program który podałeś potrafi ;]
Dodano: 14 lat temu
1...2...3...4...5...rakieta ;-}
Dodano: 14 lat temu
Do DiKej:
Tak, nawet jak się na ogół nie wykorzystuje pełnej mocy auta, to dobrze mieć świadomość, że w razie potrzeby jest jej spory zapas :-)
Dodano: 14 lat temu
no wynik całkiem niezły, do codziennej jazdy w zupełności wystarczy, ale mądrze powiedziałeś "mocy nigdy dosyć" ograniczenia powinny być w głowie a nie z powodu samochodu, jeżdżąc brerą chyba wiesz o co chodzi;)
Dodano: 14 lat temu
Dobry ciekawy wpis. Profesjonalne podejscie do tematu :) to mi sie podoba. Tigra jak na swoj juz wiek dalej zwawa
Dodano: 14 lat temu
Do pafka: jutro się do Ciebie odezwę jak to wszystko tam zrobić:) bo dziś już do łóżka:)
Dodano: 14 lat temu
Do maciek88:
Zdecydowanie polecam - fajna zabawa :-)
Tylko uważaj żeby nie spalić sprzęgła!
Dodano: 14 lat temu
Do majcher836:
Twój silnik ma trochę mniej mocy, chociaż kto wie, może moja Tigra ma już też coś koło tego?
Za to pewnie Twoja Poli lepiej startuje - turbina robi swoje :-)
Dodano: 14 lat temu
Do baaartez:
Czasem się daje we znaki EGR, i trochę autko zamula, ale ogólnie czuć te kucyki pod maską.
A tak odnośnie kucyków, to ciekawe ile ich z tych fabrycznych 106 zostało...
Dodano: 14 lat temu
muszę się zastanowić kiedyś nad takim pomiarem...
Dodano: 14 lat temu
W 11 sekund nieźle ja swoją Poli wykręcam tylko 12 sekund;)
Dodano: 14 lat temu
Tigra zawsze będzie miała powera.bardzo dobry wynik i brawa dla kierowcy i samego autka [puchar]
Dodano: 14 lat temu
Do mati190:
Tak, wiek, przebieg i już niestety pewne niedomagania - ale jest całkiem nieźle :-)
Dodano: 14 lat temu
No no osiągi niczego sobie szczególnie biorąc pod uwagę wiek autka. Pozdrawiam i szerokości
Dodano: 14 lat temu
Do lysy1233:
Hehe, ja byłem bardzo ciekawy, tym bardziej, że autko jest naprawdę całkiem żwawe.
W sumie niecałe 11 sekund szału nie robi, ale do codziennej jazdy, do bezstresowego włączania się do ruchu czy wyprzedzania wystarczy.
Chociaż z drugiej strony mocy nigdy za wiele :-)
Dodano: 14 lat temu
Ja swojemu zadnemu autku nie mierze i nie bede tego robil, bo mam za wolne auta i wyniki by mnie tylko przybily
Dodano: 14 lat temu
Do bachus1:
No właśnie ćwiczenia...
Trochę poćwiczyłem, ponad 50 prób to już coś. Trochę bałem się o sprzęgło, ale bardzo dobrze to zniosło.
Ale coś mi się wydaje, że niżej już zejść nie dam rady - może jeszcze kiedyś spróbuję...
A co do zbierania się, to wprawdzie do sportowych osiągów trochę brakuje, ale jest to naprawdę żwawe autko :-)
Dodano: 14 lat temu
Całkiem ładnie się zbiera. Technika na starcie jest najważniejsza, to tu się traci cenne ułamki sekund. Warto potrenować ten element, aby zadziwić czasem kogoś ze znacznie mocniejszym silnikiem. Kilka lat temu kiedy ASR był jeszcze luksusem sporo kierowców w mocnych samochodach paliło się na starcie spod świateł i przegrywało ze znacznie słabszymi modelami, prowadzonymi przez doświadczonego kierowcę. Uwielbiałem to uczucie w Kadecie gdy dystansowałem na starcie lepsze auta.
Jeszcze jeden ważny element: dobre opony!
Pozdrawiam!
Dodano: 14 lat temu
Do murphy6:
Nie takie błędy ludzie robią i nawet tego nie zauważą :-)
Dodano: 14 lat temu
Przepraszam za błąd ortograficzny nie równiesz tylko również. ;)
Dodano: 14 lat temu
Do murphy6:
Z tylnym napędem też jest łatwiej efektywnie ruszać. Ale jak każde rozwiązanie, tak i każdy rodzaj napędu ma swoje plusy i minusy.
Na co dzień nie mam z tym problemu (no Brerą parę razy mi się zdarzyło, że niechcący ruszyłem z piskiem opon), ale przy takich testach jak tu robiłem, to naprawdę wcale nie jest łatwo energicznie ruszyć...
Dodano: 14 lat temu
Ja równiesz mam problemy z mocnym ruszaniem moją Laguną, bo a to koła buksują niemiłosiernie albo zadławie trochę silnik. Naprawdę warto kupowac auta 4x4.
Najnowsze blogi
Dodano: 10 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 17 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl