Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Suzuki Jimny - » Poprawianie fabryki







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Suzuki Jimny
Dodano: 10 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 4009 razy
Poprawianie fabryki
Kategoria: zmiany w aucie
Jimny jaki jest każdy widzi. Suzuki nie bardzo wie, do kogo (zwłaszcza na naszym rynku) adresuje ten model. To pojazd o konstrukcji , jak rasowa terenówka, dość topornej, ale i wytrzymałej, dokupić zaś można tylko p... w rodzaju pseudoskórzanej tapicerki, błyszczących dodatków, "ekskluzywnego" grilla czy też (dla większości zbędnej) automatycznej skrzyni biegów. Firma nawet za dopłatą (a może tylko w Suzuki Motor Poland) nie oferuje rzeczy tak istotnej jak blokada choćby jednego mostu. Być może uznali, że sprzedają pojazd o dużym potencjale, a komu na offroadzie zależy niech kombinuje. Nie dziwię się zresztą, że S. w Polsce nie osiąga oszałamiających sukcesów w sprzedaży -osobliwe pakiety wyposażenia tego i innych modeli i związana z tym kalkulacja cen, poziom i ceny serwisu, a także nieudolne reklamy raczej klientów odstraszają (trochę szkoda, bo do tej pory firma oferowała produkty solidne i nie epatujące "nowoczesnością").
Ad rem jednak- dość nieprzyjemną wadą Jimny'ego są, pojawiające się zwykle po przebiegu ok 30kkm drgania kierownicy podobne do tych przy niewyważonych kołach, tym przykrzejsze, że max. ich nasilenie występuje w zakresie prędkości 70-80 km/h. Przyczyną są,jak sądzę, sumujące się i niemożliwe do zlokalizowania drobne luzy w zawieszeniu i ukł. kierowniczym. W dwóch porzednikach poradzono sobie z tym montując amortyzator w ukł. kierowniczym (na koszt gwaranta). Teraz jednak postanowiono kierowcom utrudnić życie - w okresie gwarancji dokonano 2 napraw - raz założono sztywniejsze silentbloki wahaczy (brak efektu), a potem jakieś przekładki w przednim moście - tu osiągnięto korzystny dla ASO rezultat - drgania znikły, a ponownie pojawiły się spory czas po upływie gwarancji. Cóż więc zostało -sam musiałem poprawić fabrykę i zamontowałem takie ustrojstwo. Zastosowane rozwiązanie różni się od poprzednich tym,że amortyzator umieszczono za osią między wahaczem a drążkiem (poprzednio z przodu między ramą a drążkiem), które lepsze - pokaże czas. Dotychczas spokój był do sprzedaży (przy st. liczn, ok 100kkm)
Ostatnia aktualizacja: 29.04.2015 15:24:35
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do giernal: Istotnie, komfort jazdy nie jest może najmocniejszą stroną tego pojazdu, ale dla tego, kto pamięta dalekie krajowe i zagraniczne wyprawy maluchem to i tak niemal szczyt komfortu. Zresztą i dziś moja żona twierdzi, że właśnie jimnym jeździło się jej najlepiej (do niedawna miała swój egzemplarz do niemal wyłącznego użytku). Dla mnie zaś to narzędzie pracy, do klienta dojadę każdą wiejską i polną drogą, bardziej ekstremalnego offroadu nie uprawiam, pełną mobilność ogranicza zwłaszcza zimą nieszczęsny brak blokad (są,owszem, firmy, które coś takiego montują, ale sporo to kosztuje i wymaga drastycznej ingerencji w fabrycznie zmontowane przekładnie oraz prawdopodobnie powoduje utratę gwarancji).
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Ostatnio miałem okazję pojeździć takim autem. Po kilkukilometrowej przejażdżce wiem, że jest to pojazd dla twardzieli - ciężko uczynić go podstawowym środkiem transportu przeciętnej polskiej rodziny. ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: Polityka modelowa Suzuki istotnie wzbudza co najmniej zdumienie, a marketing (przynajmniej w Polsce) to żenada. Szkoda, jako wieloletni użytkownik różnych ich modeli cenię (a przynajmniej do tej pory ceniłem) firmę za solidną technikę i zdrowy konserwatyzm.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Obecne podejście producentów do klientów pozostawia wiele do życzenia i nie dotyczy to tylko Suzuki. Auta traktuje się jak jednorazówki, a będzie tu jeszcze gorzej. Odnośnie polityki modelowej Suzuki to się nie wypowiadam, bo kompletnie nie jestem w stanie jej zrozumieć.
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów. https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/ Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
13 komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
22 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
36 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie