Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Clio Frania Bee » Porada: Tips na zimę z odpalaniem







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Clio
  • przebieg 202 926 km
  • rocznik 2002
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.5 dCi
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 824 razy
Data wydarzenia: 17.12.2010
Porada: Tips na zimę z odpalaniem
Kategoria: inne
Po moich ostatnich bojach z mrozami obrałem sobie jedną skuteczną metodę. Przypomnę że miałem problem taki że po uruchomieniu samochodu przy niskiej temperaturze samochód za chwilę gasł, silnik pracował nie równo etc. Sprawdziłem następujące rzeczy:

1. akumulator - w stanie bezczynności wskazywał 12.9 V więc bardzo dobrze, przy starcie 10.9 - również w normie (gdyby były poniżej tych wartości wówczas padło by że to wina aku. W ten sposób go wyeliminowałem z podejrzanych
2. alternator - prosty test, po uruchomieniu gaśnie dioda aku, czyli alternator działa
3. Pompa podaje paliwo - ale nie równo i tutaj dochodzimy do sedna sprawy. Przez noc paliwo mocno się krystalizuje i wytrąca się parafina (opisuję tutaj swój przypadek na dislu). Można to szybko zobaczyć po poziomie paliwa w baku. Poziom w ciągu tych paru godzin drastycznie spada, co oznacza że paliwo zaczęło gęstnieć. Pompa ma problem z pobraniem takiej mieszanki, jednak nie w tym rzecz bo jednak potrafi sobie z tym poradzić. Problem tkwi w:
4. filtrze paliwa - mieszanka jaka w nim zalega jest mocno skrystalizowana, przepływ "świeżego" paliwa utrudniony i wytrąca się przy okazji masa bąbelków powietrza.

I jak sobie z tym poradzić: w Clio II dci. jest bardzo proste rozwiązanie : pompka przy filtrze paliwa (gruszka). Przed startem naciskam ją tak aby poprawić przepływ w filtrze paliwa i żeby zrobiła się znowu twarda. Następnie nagrzewam świece. Dzisiaj 3 cykle po 45 sek. Przekręcam kluczyk, sprzęgło, trochę pobujało, ale odpaliła równo i pięknie. Od razu ruszyłem bo wiadomo, że w ruchu lepiej następuje smarowanie części silnika olejem (u mnie castrol 5W40).

Może ten zabieg jest prymitywny i pewnie wielu specjalistów powie że robię źle, no ale w takiej chwili nie mam pod ręką specjalisty:) i jest trochę (6.00 ) za wcześnie żeby do kogoś dzwonić:)

P.S w weekend wymienię filtr paliwa na nowy i może również świece:)
Dodano: 13 lat temu
Dodam do listy kolegi i jak już niżej wspomniano,
W OKRESIE ZIMOWYM LEJ DOBRE PALIWO
Najlepiej ze sprawdzonych stacji.
W mojej okolicy co ciekawe na stacjach ORLENU jest zimą słabsze paliwo niż na BLISKIEJ. Znam przypadki że znajomi tankując na ORLENIE VERVĘ mieli galaretę w filtrze paliwa, co niby ma być paliwo uszlachetnione. Co do STATOILA to sam tankuję i nie zawiodłem się do tej pory w zimie.
Inne stacje sam nie wiem dlaczego??? ale omijam.
Można do paliwa zimowego stosować specjalne dodatki na niskie temperatury, które ułatwiają rozruch.
Dodano: 14 lat temu
Do Tomaski: No tak najprostsze metody są najlepsze:) Tak zrobię i wstawię zdjęcie:)
Dodano: 14 lat temu
słoikami sprawdzałeś kiedyś? Mnie przed Wigilią rok temu zamarzło Neste... ale po świętach w tej stacji już było inne paliwo WRR. W każdym razie olej w słoik i w zamrażalnik, tam koło -19stC;-) To samo z płynem spryskiwaczy.
Dodano: 14 lat temu
Do Tomaski: No nie wytłumaczę, mnie też jeden domorosły mechanik chciał zalać mineralnym mój silnik zaraz jak go zakupiłem. Ja zalałem tym co było wcześniej lane, a wg historii to w polce od 2004 roku tylko 5W40 Castrola, we Francji 10W40 Elfa - ale tam inne warunki też są, bo samochód na południu Francji jeździł wcześniej. No właśnie chce wlać trochę do karnistra ropy żeby zobaczyć co tam leją
Dodano: 14 lat temu
No widzę przecie, że masz olej 5W Ale weź to wytłumacz mechanikowi z prowincji - jak poldka 13lat temu zalewał 15W lub max 10W to tak teraz do passata wlewa to samo i jeszcze ludziom tak serwisuje i w głowach psuje;-)
Paliwo to ciekawe wlewasz... żeby z V-powerem za obecnie ponad 5zeta były problemy? Nie tyle zmień stacje co wal na 997 i zgłaszaj przewał z paliwem! Mnie krztusił się raz kiedyś po krakowskim statoilu i później sprawdziłem, że akurat diesel na tej stacji wtedy nie spełniał PL norm, za dużo wody, WRR złodzieje.
Ja zrobiłem wszystko co w sumie można i dzisiaj rano -15stC i odpala jak w lato - to nawet za szybko bo jakbym chwilę pokręcił to by się olej wszędzie przebił...
Skoro Tobie na ciepło i w drodze gaśnie to kaszanka niezła - walcz, powodzenia;-)
Dodano: 14 lat temu
możesz jeszcze sprawdzić rozrusznik. jak masz zużyte tulejki lub łożysko albo szczotki to automatycznie rozrusznik na zimnie gorzej kręci.

A co do grzania świec żarowych to ostatnio u siebie sprawdzałem ile czasu się grzeją i przy -8 stopniach grzały tylko 6 sekund (silnik zimny po nocy a kontrolna od świec gaśnie mi zawsze po 1 sekundzie), więc myślę że twoje 3 x 45 sekund to zdecydowanie mija się z celem lepiej by było pewnie obniżyć do 10 sekund maksymalnie i więcej razy podgrzać. Sam sprawdź jak lepiej
Dodano: 14 lat temu
Do Burdoror: Muszę sobie poradzić bo jak poczytałem w necie na ten temat to miałem w głowie majonez:) ale tak jak napisałem jest to prymitywne, pewnie mało racjonalne rozwiązanie. Grunt, że wierzę, że to pomaga;) A zapewne przyczyna jest gdzie indziej:)
Dodano: 14 lat temu
Do Tomaski: Odnośnie dobrego paliwa to od czasu jak kupiłem leje V-power disel na shellu i nie powinno być żadnych problemów, a jednak są. Zresztą muszę zmienić stację. Bo zatankowałem na Shellu w Bolesławcu i inaczej się jeździło (w sensie problemów z uruchamianiem)
Odnośnie świec, nie wiem jakie tam są i w jakim są one stanie technicznym dlatego je tak podgrzewam. W weekend będę je wymieniał na nowe. Olej mam 5W a nie 10W i to też nie jest problem rozrusznika, tylko tego co się dzieje z paliwem. Bo jak to wytłumaczysz, że jadąc nagle palą się świece żarowe i samochód traci moc i zaczyna silnik nie równo chodzić co prowadziło do zatrzymania. Teraz tak się nie dzieje.
Dodano: 14 lat temu
Tomaski, nie wazne, jak - wazne, ze pomaga :)
Wpis jakby nie bylo pokazuje pewien "trick".
Oczywiscie wasze komentarze ponizej sa bezdyskusyjne, ale tutaj czlowiek poradzil sobie bez dodatkowych kosztow :)
Dodano: 14 lat temu
1. Grzanie świecami 45sek? E;-). Gdyby tyle stale pracowała to odpływa na tłok Świeca grzeje max 10sekund:-) Może i grzało się kiedyś kilka razy ale to już nie te silniki... teraz raz ma wystarczyć bo silniki z bezpośrednim wtryskiem. Nawet przy -40stc ma działać:-)
2. To, że przy rozruchu spada do 10V i niżej to nie zawsze aku - często to po prostu rozrusznik, za gęsty olej (a 10W40 w mrozie to gęsty olej ale naród zawsze wie najlepiej;-) )...

Poza tym zadziwiasz - gruszką pchać gęste paliwo;-) Dobre paliwo lej ot co.
Dodano: 14 lat temu
Diesel w zimie jest trochę bardziej wybredny, ale da się z tym zrobić porządek.

1. Wymiana filtra paliwa co najmniej raz na dwa lata. U mnie jest taki specjalny korek do odwadniania filtra paliwa przed zimą. Nie wiem czy wszyscy tak mają.
2. Tankowanie zimowego paliwa do pełna. Ja osobiście tankuję Vervę lub Ultimate ale nie każdy tak musi. Ważne aby tankować w miarę możliwości do pełna. Wtedy woda nie ma się gdzie skraplać i zamarzać w przewodach paliwowych.
3. Można wlać depresator żeby zapobiec wytrącaniu się parafiny.
4. Sprawne świece żarowe. Można, tak jak ty robisz, podgrzać świecami cylindry więcej niż raz. Potem lepiej samochód odpala.
5. Sprawny akumulator żeby nie brakło nam prądu w zimowe dni.
6. Sprawny termostat, żeby silnik szybko się nagrzewał.

Wydaje mi się, że powyższe rzeczy to podstawa dobrej współpracy z dieslem w dni, kiedy temperatura spadnie poniżej zera.
Najnowsze blogi
Dodano: 11 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
17 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
8 komentarzy
Dodano: 14 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
27 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl