Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta » Porada: wybór opon zimowych







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta
  • przebieg 13 500 km
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 4576 razy
Data wydarzenia: 01.11.2012
Porada: wybór opon zimowych
Kategoria: inne
Witam,
Wybór opon na zimę nie daje mi spokoju. Mam Isię Sport Tourer 2.0 CDTI 160 PS. Kupiłem już felgi strukturalne 17 cali (na allegro za nowe dałem 1000 złociszy). Teraz czas na opony. Mam do wyboru 3 rozmiary:

215/55
225/50
225/55

Jestem blisko wyboru tej pierwszej opcji, moja niepewność dotyczy obaw co do hamowania na tak wąskiej oponce. W drugiej kolejności myślałem o 225/55, ale wiadomo - nie zmieścisz łańcuchów. Choć tak naprawdę jeżdżę 20 lat i jeszcze nigdy ich nie zakładałem. Od wiosny mieszkam w Bielsku i fakt faktem w końcówce zeszłej zimy miałem raz problem z podjechaniem do hotelu w Międzybrodziu na zimówkach astrą. Ale z moich znajomych nikt nigdy łańcuchów też nie zakładał.

Pomożecie?

Dzięki z góry za pomoc.
Krzysztof

Opel Insignia Sports Tourer Cosmo 2.0 CDTI
Dodano: 12 lat temu
Zdecydowanie 215/55 tak jak radza koledzy, napewno bedziesz zadowolony i zadnych problemow z dojazdem nie bedzie. Jezdzilem kiedys w zimie na Nokianach i nie przypominam sobie zebym mial z nimi jakies problemy i to nawet po moim kochanym Bielsku bylo :-) pozdrawiam
Dodano: 12 lat temu
Zimówka zdecydowanie ta węższa, argumenty już były. Co do łańcuchów. Miałem rożne. Jak kupisz tanie, to i zakładać nie będziesz, bo Ci się nie będzie chciało. Każde zakładanie i zdejmowanie to w praktyce zmarznięte i brudne łapy po łokcie i spodnie brudne po kolana. Ale jak kupisz porządne łańcuchy (ja mam K-Summit) to można je zakładać i zdejmować nawet 2-3razy dziennie. Zakładanie łatwe nawet w garniturze, a do zdejmowania, to można wysłać żonę, bo jest jeszcze prostsze i jeszcze mniej szans na pobrudzenie rąk.
Dodano: 12 lat temu
Do alex_kam: Masakra, zimówki 18" to przecież około 800-1000 złociszy za sztukę, siedemnastki niewiele tańsze. Całe szczęście moje Audi jest z epoki, kiedy 16" było high-endem a 15" w zupełności wystarczają.
Dodano: 12 lat temu
Do maciej_mw: racja, dzięki :)
Dodano: 12 lat temu
Do kiego: tak jak pisałem poniżej w instrukcji 215/55 i 225/50 podane są jako wyłącznie jako zimówki. Oprócz jeszcze trzech rodzajów 18- stek. 225/55 tylko jako letnia. miałem wątpliwości, ale także dzięki podpowiedziom zdecyduję się na 215/55. Na 90% będą to Nokiany.
Dzięki wszystkim za pomóc.
Dodano: 12 lat temu
a jaki rozmiar zaleca producent,bo na pewno masz podana specyfikacje.
Dodano: 12 lat temu
1
Dodano: 12 lat temu
Do alex_kam: Podobnie jak poprzednicy uważam, że 215/55 w zupełności wystarczy.

Z tym obniżaniem prześwitu to się trochę pomyliłeś. Te 1 i 2 cm to są różnice w wysokości całego koła, więc prześwit zmniejszy się o odpowiednio 0,5 i 1 cm.
Dodano: 12 lat temu
Do giernal: producent jako zimowej nie dopuszcza tylko 225/55, a to dlatego że nie mieszczą się łancuchy. Tak samo jak będące na letnim wyposażeniu opon 245/45 R 18. Z drugiej strony obydwie pozostałe instrukcja dopuszcza tylko jako zimowe. 215/55 to najwezsza z nich - obniża przeswit o 1 cm. 225/50 jest szersza ale obniża przeswit o 2 cm. I weź się człowieku zdecyduj :)
Dodano: 12 lat temu
215 to jest spora opona ! Polecam pierwszą opcję
Dodano: 12 lat temu
Załóż takie, jakie poleca producent. :)
Dodano: 12 lat temu
Na warunki zimowe węższa opona będzie lepsza (ten sam nacisk na węższej powierzchni daje lepszą trakcję)
Dodano: 12 lat temu
Jeżeli mieszkasz w BB to śnieg widzisz częściej na ulicy, więc węższa opona będzie lepsza w tych warunkach.
Dodano: 12 lat temu
Do hutax:
E, najlepiej tam w ogóle nie jeździć przykrości mniej i łańcuchów nie trzeba zakładać hej
Dodano: 12 lat temu
Jako osoba która przez pewien czas pracowała w wulkanizacji ze względów finansowych i wygody polecam 215/55/17. Tak jak napisał Thorne węższa opona "wgryza" się dużo lepiej w miałki śnieg i błoto, mimo tego, że tak jak mówimy o niej węższa, to to jest cały czas 215tka czyli 21,5cm, to naprawdę sporo. Takie opony są łatwiejsze do dostania, poza tym są tańsze no i mają zachowany jakiś sensowny profil, więc jest szansa, że przy naszych drogach nie popękają Ci na profilach, a wiemy jak po sporych mrozach i odwilżach nagłych wyglądają polskie drogi, prawda?
Dodano: 12 lat temu
Powiem tak, 215 to w żadnej mierze nie jest opowa wąska, więc o hamowanie bym się nie martwił - tym bardziej, że węższe opony zdecydowanie lepiej radzą sobie z odprowazdaniem wody i błota pośniegowego. Podobnie sprawa wygląda z kopnym śniegiem, w który opona o mniejszej szerokości lepiej się "wgryza". Opona szersza oprócz wyglądu nie poprawi, IMO, komfortu i bezpieczeństwa podróżowania.
Dodano: 12 lat temu
Ja również byłbym zwolennikiem pierwszej opcji. To, że do tej pory nie było potrzeby korzystania z łańcuchów nie znaczy że tak będzie zawsze, a zimy ostatnio bywają konkretne. Profil 50 na zimę odpuściłbym sobie na początku.
Dodano: 12 lat temu
Opony Twoja decyzja, łańcuchy (zakładałem tylko raz)- gdyby nie one nie wyjechałbym z wioski od teściowej.
Najnowsze blogi
Dodano: 10 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl