Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Audi A3
»
Porównanie sportowych hatchbacków z DSG - A3 8P, Golf V, Fabia RS
Wpis w blogu auta
Audi A3
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 5136 razy
Data wydarzenia: 18.02.2014
Porównanie sportowych hatchbacków z DSG - A3 8P, Golf V, Fabia RS
Kategoria: inne
Po ostatnich dość długich poszukiwaniach właśnie takiego samochodu, myślę że z powodzeniem mogę coś o tym napisać. W porównaniu zabrakło Seata Leona DSG, gdyż zwyczajnie nie podobał mi się, a także m.in Skody Octavii. Zdaję sobie sprawę, że auta przeze mnie pokazywane są z różnych roczników ale test mam nadzieje i tak będzie ciekawy. Czy się to komuś przyda? Nie wiem, ale może akurat...
1) Warunki testu
a) Golf V GTI (200 KM) 0-100 km/h - 6,9s
b) Audi A3 3.2 VR6 (250 KM) 0-100 km/h - 6,5s
c) Fabia 1.4 TSI (180 KM)0-100 km/h - 7,2s
Golfa GTI V generacji posiadam w rodzinie już od około dwóch lat. Okazje do jazdy i testów miałem ostatnio na tygodniowym sylwestrowym wyjeździe w Alpy. Najpierw ponad 1000 km trasy na autostradzie, w międzyczasie jazda po mieście w poszukiwaniu noclegu oraz finalnie każdego dnia po 30 km przez górskie drogi do wyciągu narciarskiego.
Fabie RS otrzymałem do testów na równy tydzień - w tym czasie sprawdziłem ją przy 50 km podróży na autostradzie, kilku trasach krajowych oraz na 'torze' - czyli po prostu nieuczęszczanej bocznej drodze. Znaczącą większość czasu stałem w miejskich korkach w Poznaniu.
Audi jeżdżę od około tygodnia - byłem nim już na autostradzie, w trasie i mieście. Dość powiedzieć, że przez tydzień minęło nam razem ok. 600 km.
Skoro warunki testu są znane, czas rozpocząć porównanie:
2) Jazda w mieście
Zacznę z dwóch skrajnych stron, czyli od Fabii RS i Audi A3. Fabia RS jest zdecydowanie królową miasta - z pod świateł zawsze jesteś pierwszy, przeciśniesz się właściwie wszędzie, nawet jak połowę Twojego pasa zajmuje jadący zakosami rowerzysta. Oprócz tego wspaniała widoczność z jednym małym ale - z pozycji kierowcy nie widać świateł zawieszonych na górze mimo mojego wzrostu (175cm).
W przypadku Audi A3 - ciężko zauważyć tu różnicę między jazdą tym kompaktem a kombii jak np. Alfa 159. Pojazd wydaje się duży, masywny, z długim przodem.
Golf to 'złoty środek' - nie jest może królem miasta, ale daje poczucie przewagi nad innymi uczestnikami ruchu przez dużą moc i dobrą widoczność.
Punktacja:
Fabia - 10/10
A3 - 3/10
Golf - 8/10
3) Jazda poza miastem i na autostradzie
Tutaj zdecydowanie wygrywa Audi. W środku jest cicho, dość ciężko zauważyć różnicę między jazdą 140 a 180 km/h. Samochód jest zawsze stabilny - ogólnie niczego więcej nie potrzeba jeśli chodzi o taki sposób podróży.
W Fabii bardzo szybko robi się głośno - już przy ok 120 km/h przestajemy odczuwać radość z podróży. Samochód zachowuje się niestabilnie, miota nim a szybka jazda przypomina walkę z kierownicą. Owszem, rozpędzi się do 230 km/h - ale przy tym wygeneruje masę potu u kierowcy. Hałas wydechu jest do zniesienia przez to, że bardzo szybko zagłuszają go opory powietrza.
Golf charakteryzuje się dobrą stabilnością, jednak jego największa wada to wydech. Nie przeszkadza on w jeździe ok 130 km/h, ale przy wyższej prędkości to on powoduje ból głowy. Podróżując ok 160km/h po Niemieckiej autostradzie bardzo szybko miałem dość.
Punktacja:
A3 - 9/10
Golf - 5/10
Fabia - 2/10
3) Jazda dynamiczna
Od razu napiszę, że tu Golf wygrywa zdecydowanie. Bajecznie łatwy w prowadzeniu, po prostu świetna kierownica i całkiem niezłe łopatki pod nią. Zdecydowanie zachęca do podejścia "A co by się stało gdybym przejechał ten zakręt 10 km/h szybciej?". Na Alpejskich drogach nieocenione okazały się jego fotele.
Audi A3 - dynamika wzdłużna jest imponująca. Ale w sumie nie ma co się dziwić, to najmocniejsze auto w zestawieniu. Zachowanie na zakrętach oceniam jednak jako niezadowalające. O tym, że mam quattro (uprzedzam pytania - tak, to tylko Haldex) wiem tylko z napisu na desce rozdzielczej. Na zakrętach auto jest odrobinę podsterowne - ale może to wina opon w rozmiarze 205/55.
Fabia tym razem prezentuje się przeciętnie. Największym minusem jest układ kierowniczy oraz wysoka pozycja za kierownicą. Kierowca kurczowo musi trzymać się kierownicy, co utrudnia skupienie. Oprócz tego ESP działające szybciej niż w Audi i VW uniemożliwiły mi obrócenie auta nawet na czystym lodzie.
Punktacja:
Fabia - 5/10
Golf - 10/10
Audi - 5/10
4) Wnętrze (Audi: skóra+alcantara, Golf - materiał, Fabia - materiał)
Na wstępie muszę wyżyć się na Skodzie. Ja rozumiem, że to auto klasę niżej od pozostałych dwóch, ale za cenę modelu testowanego (94 000 zł!) spodziewałem się czegoś więcej niż tandetnych plastików i przeciętnych foteli. Jedynym dobrym elementem tego auta była nawigacja. Irytujące za to okazało się ciągłe przypadkowe włączanie obsługi głosowej przez przycisk na kierownicy oraz trzeszczenie ocierających się elementów deski.
Golf oferuje nam przyjemne, sportowe miejsce pracy kierowcy. Plastiki są średniej jakości, ale w żadnym wypadku nie rażą. Fotele są po prostu wspaniałe - choć osobą tęższym może nie podobać się ucisk łopatek. Sportową kierownicę doceni za to chyba każdy i za nic nie wiem, dlaczego takiej nie ma w każdym seryjnym aucie.
Audi - i to zaskoczenie, bo wnętrze nie powala. Jest ładnie spasowane, ale skrzypiące. Fotele nie dają podparcia bocznego. Kierownica jest nieergonomiczna z e zbyt dużą ilością poprzeczek. Poza tym kto wymyśla przyciski do zmiany biegów na kierownicy, które jednocześnie obsługują zmianę w górę i w dół? Chory pomysł. Za to bardzo przyjemna okazuje się Alcantara, zdecydowanie miły dodatek.
Golf - 4/5
Fabia - 2/5
Audi - 2/5
5) Komfort resorowania
Tu bardzo negatywne zaskoczenie w Audi. Zawieszenie jest bardzo głośne i sztywne, już na 17 calach. Nie oferuje spodziewanego komfortu.
Fabia - dość sztywna, ale nawet na 17' i oponach 205/40R17 ciągle do zniesienia na polskich drogach.
Golf po raz kolejny okazuje się najlepszy - jest cicho nawet na nierównościach a pasażerownie nie trzęsą się.
A3 - 2/5
Fabia - 3/5
Golf - 5/5
6) Hamulce
Wszystkie auta wyposażone były w dość mocne układy hamulcowe. Jednak tutaj zdecydowanie prowadzi dość ciężkie Audi. Co prawda to odczucie subiektywne, ale auto hamuje najmocniej z całej stawki. Golf i Fabia porównywalnie, na bardzo wysokim poziomie.
A3 - 5/5
Golf - 3/5
Fabia - 5/5
6) Ekonomia jazdy
Prosto stwierdzić, że Audi wypada tutaj najgorzej.W mieście ok 14 litrów, na trasie ok. 10. Przy prędkościach rzędu 200 km/h spalanie oscyluje w okolicy 18 litów.
Golf w mieście pali ok. 12 litrów w trasie ok 9. Przy prędkościach rzędu 200 km/h około 18 litrów. Fabia legitymuje się wynikami: 11 litrów w mieście, 8 w trasie i przy 200.. . Wolałem nie próbować jechać tak szybko. Ale na autostradzie zużycie dobijało nawet 16-17 l. Należy pamiętać, że to ciągle tylko 1.4.
A3 - 2/5
Fabia - 2/5
Golf - 3/5
7) Dźwięk
W aucie tego typu liczy się dźwięk.
I tak - w Audi: miły pomruk VR6 przy przyspieszaniu. Dość głośny dopiero od ok. 3500 obr/min. Na autostradzie - nieuciążliwy.
W Golfie: zadziorny ryk, prowokuje by nacisnąć gaz mocniej. Całkowicie nie słychać, że to tylko czterocylindrówka. Na autostradzie - mocno uciążliwy.
W Fabii: parska, syczy i ryczy. Wydawałoby się ideał - z tym, że ma się wrażenie, że silnik przy mocnym przyspieszaniu się zwyczajnie męczy. Przez to aż nie chce się wchodzić w wysokie partie obrotów. Na autostradzie - średnio uciążliwy.
A3 - 4/5
Golf - 3/5
Fabia - 2/5
8) Podsumowanie
Tu niech zadecydują punkty.
A3 - 32 pkt
Golf - 41 pkt
Fabia - 31 pkt
Wniosek jet prosty - z tej trójki wygrywa Golf. I takie są też moje odczucia - auto najbardziej uniwersalne i dobre w każdej dziedzinie.
Ostatnia aktualizacja: 18.02.2014 21:13:29
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
p.s.
fakt, herezja ze skodzinką
Ciekawy wpis, ale autor zarobi zapewne bana, ponieważ ośmielił się Kurczaka dać na szarym końcu. U mnie ma prywatnego bana, bo Golf uber alles Cytat z koleżanki: "Jak takie brzydactwo może podobać się ludziom ?".
Co do tych świateł, ja mam 183 cm i też w niemal każdym aucie mam ten problem, dlatego podobnie jak kolega Marcin staram się zatrzymywać nieco dalej od świateł o ile nie ma sygnalizatorów bocznych .
PS. Cytuję: "z pozycji kierowcy nie widać świateł zawieszonych na górze mimo mojego wzrostu (175cm)". Jestem tego samego wzrostu +1cm i mam podobne odczucia w większości aut z wyjątkiem tych gdzie siedzi się naprawdę dość nisko, co z resztą lubię najbardziej. Myślę, że jazda z brodą na kierownicy, tak aby z wnętrza widzieć własną przednią tablicę rejestracyjną rozwiązuje ten problem, ale szczerze nie polecam takiego stylu Ja już się przyzwyczaiłem i zatrzymuję się trochę dalej tak aby widzieć światła lub "wyginam śmiało ciało"