Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Powolna chęć zmiany auta…







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1751 razy
Data wydarzenia: 07.12.2014
Powolna chęć zmiany auta…
Kategoria: inne
Obecne moje auto sprawuje się świetnie, wybiło 120 tys km przebiegu wiec to śmieszna liczba.
Na rozsądek nie ma co zmieniać ale przecież trzeba mieć jakieś plany i marzenia i na cos trzeba zbierać.
Wiosną minie 6 lat jak je posiadam Golfa i jak osiągnie wiek 10 lat a to nastąpi w 2006 roku to czas byłoby coś zmienić. Przy okazji jego wartość na poziomie ok 15 tys zł będzie już tak niska że zastanawiam się czy nie zostawić go na tzw: wycierki, na jazde zima. W końcu kultowe TDI na pompowtryskach i bez fltra DPF.

Opcje sa dwie:

- wiosną 2015 odkupuję Vw Jette od ojca i cieszę się nią z 2-3 lata (ale ojciec szykuje się na Golfa sportsvana aby siedzieć wyżej, tylko że taki doposażony diesel bo nie chce innego to w stówce się nie zmieści, a dealerzy ośmieszają się proponując rabat 6% przy takiej kwocie)

- czekam do roku 2016/2017 aby kupić 3-4 letnie auto.
Jakie auto kupić, no cos co jest w produkcji od niedawna, i dopiero za te 3 lata będzie tańsze, czyli model aktualny, najnowszy. Preferencje to tylko i wyłącznie diesel, nie chce paliwożernej benzyny turbo, czasami jeżdżę trasy Polska-Niemcy a i najnowsze filtry DPF nie robią już problemów jak kilka lat temu. Silnik Common Rail z racji tego że jest mniej dynamiczny niż PD musi mieć te 160-180 koni. Taki kompakt premium "z pełna opcją" i usportowiony "Hot hatch"

Nie większe niż KOMPAKT, ewentualnie kompaktowy SUV lub Kombii
Wyposażenie które być musi: Reflektory ksenonowe, najlepiej led-owe z tyłu, Navi i kolorowy wyświetlacz między zegarami, podgrzewane fotele, parktronic przód i tył, ewentualnie kamera, kierownica multifunkcyjna, dobry system audio, alufelgi 17 cali

Cena: 16-20 tys. euro za 3-4 latka czyli 0o 70-80 tys zł. nowe kosztują po 140-160 tys zł

Pretendenci:

- VW Golf 7 GTD (oferowany od 2013): faworyt, przepiękny wewnątrz, jak na kompakt bardzo przestronny, wersja GTD o mocy 184 koni z manualem oczarowała mnie. Spala średnio nie więcej niż 8 litrów ropy. Ostatecznie 150 konne Highline. Wielka zaleta że części tanie i cały internet używanych na przykład części karoserii za śmieszne pieniądze. Wady to fakt że kradną, mały bagażnik, tylko 380 litrów i wysoka cena, innych brak. Pomijam golfa kombi bo jest okropnie brzydki z wyglądu zewnętrznego i starodawny.


- Skoda Octavia III RS Combi (oferowana od 2013): myślałem zawsze o kombi chociaż na co dzień po co mi wozić na co dizeń powietrze w bagażniku? A trasę 1500 km tak 4 razy w roku to w 2 osoby zaliczę i Golfem bez wielkiego bagażnika. Wady: tandetniejsza od golfa i podobno lubią trzeszczeć plastiki, brak materiału na boczkach drzwi, drut podpiera maskę a nie teleskopy, tandetna tapicerka w wersji RS, ogólnie brzydsza w środku a w cenie Golfa GTD.


- Seat Leon FR Combii (od 2012) – z zewnątrz najładniejsze kombi, wewnątrz tandetne I plastikowo, znacznie gorzej niż w Octavii a cena niewiele niższa. Navi tylko 5,8 cala. Wnętrze go przekreśla, wolę coś z duetu Golf Octaviatrochę



- Audi Q3 (oferowane od 2012), dlaczego nie mały SUV klasy premium? Ale wersje ze 177 konnym dieslem sa drogie i rzadkie, auto ciaśniejsze od golfa i Octavii, ma niezły bagażnik 460 litrów ale części drogie bo to Audi (nie chodzi o silnik tylko inne). Wewnątrz ciaśniejszy od Octavii i Golfa, no i z wyglądu taki napompowany „Bąk”. Jeszcze nim nie jeździłem.


- BMW serii 3 kombi, najnowszy model F30 kombi (oferowane od 2012), obawiam się że wewnątrz jest nic większe od Golfa, obawiam się wysokich kosztów eksploatacji (w razie awarii lub wypadku części to ceny kosmiczne) no i niezbyt chce tylni napęd. No ale diesel o mocy 184 koni wymiata. Jeszcze nie jeździłem


Nie mam innych pomysłów, Mercedes to raczej nie dla mnie. Oczywiste jest że auta Włoskie i Francuskie odpadają. Także całkiem dobre Japońskie czy volvo. Po prostu takie mam preferencje, taki gust. Zresztą głównie firmy Niemieckie oferują tak mocne diesle. a kto mi kupi takiego brzydala Megane 3 które będzie miało 9 lat? A Auto niemieckie z mocnym dieslem jeszcze ktoś odkupi kiedyś

Także niezbyt przemawiają do mnie Fordy czy wykluczam Ople które maja 45 przycisków na konsoli i brak dotykowej nawigacji, bardzo tracą na wartości i w stosunku do konkurencji maja nadwagę co wychodzi w słabych osiągach (160 konny diesel w Astrze jeździ jakby miał 130).


Taka garść przemyśleń i dywagacji. Sam nie wiem co ma sens. Dla wielu lepiej byłoby kupić za taką kasę w miarę bazową wersje 140 konnej benzyny ale nowe z salonu – niestety taki etap zwykłego kompaktowego wozidła mam już za sobą (w garażu stoi jedno takie sobie doposażone ze średnim silnikiem)
Ostatnia aktualizacja: 07.12.2014 16:07:01
Dodano: 9 lat temu
Do ms2812: Tradycyjne pytanie jak w salonie-a czy to sie opłaca i ile Pan jeździ.
No ma kolega racje ale ceny obydwu modeli jako używanych sa zbliżone.
A ja chce miec auto oszczędne które spali załóżmy miedzy 6-9 litrów ropy a nie 9-13 litrów benzyny.
Jedyne czego sie obawiam to DPF lae podobno juz jest mniej kłopotliwy.

Poza tym 220 koni to dla mnie za duzo, to juz lekka przesada, kto wie czy będzie stac mnie kiedys na utrzymanie takiego autajesli chodzi o spalanie a benzyna znów moze skoczyc za 2 lata do 6 zł/litr
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: A jakie przebiegi robisz rocznie że aż tak tego diesla pragniesz? Weź sobie zamiast tego GTD GTI i będzie po sprawie, szybciej się nagrzewa, mniej awaryjny, tańszy w obsłudze.
Dodano: 9 lat temu
Do ms2812: Nie wiem w jakim sensie mam pomyśleć? Że taniej czy drożej? Audi A6 odpada bo to za duże auto dla mnie, nie potrzebuję mam na podwórzu 4 auta (nie że wszystkie moje)

Według mnie:

- do Audi A4 czy A6 będzie droższy błotnik czy lampa
- silnik jaki musiałby byc co co najmniej 2.7 TDI o mocy 190 lub 3.0 TDI o mocy 204 koni aby tak dynamicznie przyspieszał jak 184 konne TDI w Golfie (waga audi)
- koszt zakupu audi większy nawet używanego w tym samym roczniku a koszty utrzymania takich silników tez wiesze
- Audi a4 wersja B8 to już staruszek, bo zaprezentowany we Frankfurcie we wrześniu 2007 a teraz w marcu 2015 nowy model.
Nie otwieram muzeum abym pakował 100 tysiaków w model nieaktualny produkowany od 7 lat.
Chociaż wiem że audi to audi i golfowi do A4 daleko

Dzieki za sugestię, dlatego wymieniłem BMW serii 3 bo produkowane od 2012 i nawet jak kupie w 2016 auto 4 letnie to będzie najnowszy model
Dodano: 9 lat temu
Do baru88: Pomyśl jakie jest skok kosztów eksploatacji między tymi kompaktami a Audi A6 C7
Dodano: 9 lat temu
Do baru88: Najnowsze A4 ma juz 7 lat (od 2008), bo w 2015 wychodzi nowy model.
No jak kupie za rok, dwa to juz będzie staroć. Za taką kasę nie ma co muzealnych modeli nabywać.
Dodano: 9 lat temu
Z tego co tu kolega prezentuje to wybrałbym albo ładne, przestronne, komfortowe BMW lub kontynuował bym przygode z VW i czerpałbym przyjemność z dynamicznej jazdy i sportowej sylwetki ;)
Dodano: 9 lat temu
za tą kasę polecam A4 b8, lub A6 C7. takie wyposażenie co podałeś to lekko sie zmiścisz w 20eu. i 100tys km. lub kup 150tys.km. i super wypas dostaniesz. tylko w de kupuj. na mobile no i patrz na ludzi prywatnych nie tylko handlarzy.pewne auta.
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77:no tak sportowe wersje:)
ale disel to dla mnie najwyzej moze udawac sportowa wersje:)
Dodano: 9 lat temu
Do damian88max: Nudna staje sie ta telenowela. No elastycznosc to atut diesla.
Ale nikt a=z nas nie zmierzy jaka maja. a założe sie że 150 konna mazda przegra ze 184 konnym golfem. Obydwa maja 380 Nm ale mazda niby jak kolega twierdzi jest 100 kg lżejsza.
Jednak 34 konie to juz coś.

Zresztą czy to ważne kto normalny porównuje sportowego golfa z cywilna mazda.

Porównać można Golfa GTI lub R z Mazdą MPS
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: nie tylko Nm czy koniki się liczą ale tez elastycznosc np przyspieszenie na 4 biegu od 60 do 120 :)
Dodano: 9 lat temu
Do damian88max: Nie chce mi sie dyskutować.
Kolega słabo rozumuje.
Golf GTD ma 184 konie a mazda tylko 150.
Zatem nawet jak jest lżejsza to zapewne ma gorsze osiągi od golfa chociaz obydwa auta mają 380 Nm.
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: w takim razie wracajac do mazdy sam sobie przeczysz bo ona jest lzejsza od golfa o 100kg;) a narzekasz ze tam slabe silniki:)
Dodano: 9 lat temu
Do luckyboy: No tak ale poczytaj że ople sa cięższe od konkurencji ok 100-150 kg zależnie od wersji i silnika.

Poczytaj testy że 130 konny diesel zresztą głośna staroć pomimo że to Common Rail jeździ jakby miał 110

Podąłem juz 3 razy powody dla których odrzucam tak ładne i dobre auto jak astra IV. Chociaż za 2 lata to żadna nowość nie będzie (produkowana 2009). W 2015 roku czekamy na lżejsza Astre 5 bez 45 przycisków na konsoli i wreszcie z dotykową navi.
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Auto musi ważyć, bo inaczej jedzie jak furmanka.
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Nie "dla" tylko "od" pastuchów. Jest hiszpański, a Hiszpanie to pastuchy przecież. Bydła mają więcej jak ludzi jeżeli część ludzkiej populacji zaliczyć do bydła, którym niewątpliwie jest ;-)
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Dobre. No ale że seat to auto dla pastuchów nie słyszałem. BMW to dla dresiarzy, Golf 3 to szczyt wioski i lans pod dyskoteka (koniecznie TDI, chipowane i wiejski tunning).
Musze uważać bo niedługo mój vw będzie należał do tego grona zabytków.

Ten seat jakos mnie nie przekonuje.
Z zewnątrz mi sie widzi jako kombi, gdyby miał wnętrze z golfa to byłby szał !
a tak taki prosty i plastikowy w środku.

Szkoda że opel ma takie wady bo tanio można kupić te auta. ale co z tego jak 160 koni jeździ jak 130 (bo nadwaga) a przecież w XXI wieku nie bede obsługiwał nawi "gałka" jak od lat sa dotykowe. Przez te 45 przycisków nie jedna osoba miała wypadek wpatrując sie w konsolę.

Teraz tylko kasę gromadzić
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Wiesz jak wygląda sportowa wersja S(z)kody? Kierowca ma buty Nike! ;-)
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: golfem niby sie nie wyroznie. Ale GTD i 184 koniami na pewno tak. Czy octavia RS. A ja chce sie tylko tak wyroznic. Nie wiecej. Jak mowia wilk w owczej skorze
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Najważniejsze pytanie na jakie musisz sobie odpowiedzieć jest to czy chcesz mieć auto "takie jak wszyscy" czy się czymś wyróżnić. Po Twoich typach wnioskuję, że nie chcesz się wyróżniać więc wybierz głową, a nie serduchem i po kłopocie. Przelicz, zestaw za i przeciw, a później kup Golfa ;-) Tylko na Boga nie kup samochodu od pastuchów, więc daruj sobie Seata.
Dodano: 9 lat temu
Do damian88max: jak czytam te wymagania i przebiegi to strach komentowac. Tak juz się u nas w PL przyjęło ze diesel z D ma malutki przebieg bo przecież tam jeżdżą tylko do kościoła! Zgadza się z Toba 80kkm to jakiś żart!
Dodano: 9 lat temu
Do grzesio70: Na RS-ke jest taki szal ze jazdy probne zamowione na kilka miesiecy. O ile nie przeszkodzi mi lekka tandeta to skoda cool. Ale takiego wnetrza i kraty jsk GTD nie ma nawet Audi A3
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: OK. Gdyby w Skodzie wmontować wnętrze od Audi to byłby ideał;).

Jestem za RS-em[up].
Dodano: 9 lat temu
Do grzesio70: wyglad najlepszy to golf 5 drzwiowy. Ale jakby nie patrzec najlepsze auto to jednak kombi. Z zewnatrz jak seat leon. Wewnatrz jak golf i 184 konie. Zapewne kupie GTD lub RS kombi. Ale audi A3 limuzyne i Q3 obejrze. Przejade sie. I BMW 3 tez
Dodano: 9 lat temu
Do damian88max: co wy macie z ta mazda? Chce klekota co ma 380 niutonometrow. Przy GTI czy GTD taka mazda 3 to słabeusz. Poza tym nie chce auta ktore ma włacznik swiatel i 44 inne funkcje w manetce kierunkowskazów
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Jak już Ci mówiłem, trójki również nie biorę po uwagę.

Zawsze VAG będzie górował nad takimi markami jak KIA/MAZDA/FORD/HYUNDAI/ itp. właśnie z tego powodu że ma twardą i nieźle wyrobioną markę no i miłośników takich jak Ty i pewnie Twoi mechanicy.

Nie lubię przekreślać takich marek "niechodliwych" i szczerze mówiąc gdyby nie moja praca która mnie ogranicza do modeli zarobkowych...

Mówisz że które auto z zestawienia jest najbardziej dla Ciebie?
Dodano: 9 lat temu
no i do tego patrz na masę golfa i na masę mazdy 3 ;)
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: czemu tak upierasz sie przy dislu skoro w mazdzie masz chyba najlepsze silniki benzynowe obecnie ;) szczególnie ze nie robisz duzych przebiegów ;)

co do naprawy obecnie to mechanicy sa na wymarciu teraz to sa goscia z kompami co umieją lub nie wymieniac moduły ;)
Dodano: 9 lat temu
Do grzesio70: mazda to egzotyczna marka.

Miao być ze kostka 3 na 3 to 1000 zl albo i dwa tysiaki

Kurde mój mechanik specjalizuje sie w VAG ma je w jednym paluszku. Nie że nie naprawi mazdy. Ale jak podłączy komputer to nie wiem czy do mazdy tak łatwo.
I widomym jest że auta Japońskie maja skomplikowana budowę i rozwiązania techniczne inne niz proste niemieckie które zna od lat.
Po co pchać sie w coś takiego?

Vw naprawi prawie każdy mechanik mazdę juz nie.

Zresztą po temacie bo nowa trójka nie ma diesla mocnego, ba w Polskiej ofercie nie ma żadnego diesla ani sedan ani 5 drzwiówka. Powiem: "na drzewo Japońce"

w Niemczech jest 150 koni, żadne cuda a pojemność 2,2 litra tylko opłaty generuje wyższe.
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77: Do nowej Mazdy przedni tylny zderzak kupisz za 1000zł.
Dodano: 9 lat temu
Do grzesio70: Nie dużo, bo miałem szczęście.

Ale trzeba zakładać że może sie zepsuć jakiś właśnie elektroniczny bajer i powiem prost, że wiadomo kradziony czy z rozbitego auta do vw kupie za dobrą cenę bo zamiennika brak a do mazdy jakis moduł elektroniczny, sterujący będzie pewnie tylko w salonie za ciężką kasę.

Znane sa historie że kostka 3 na 3 cm kosztuje 100 zł w ASO mitsubishi

Tak samo w razie stłuczki nawet małej, do skody czy golfa lampa, błotnik itp to koszty śmieszne, zderzak do GTI czy GTD na portalu aukcyjnym jest za 1500 zł.
Zapewne do najnowszej mazdy nie będzie tak dużego wyboru a i cena będzie odpowiednio wyższa (do BMW tez).



Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
12 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
8 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
27 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl