Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy MaArek77
»
Prawda o eksploatacji aut na oleju napędowym a oleju opałowym
Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 38672 razy
Data wydarzenia: 25.02.2013
Prawda o eksploatacji aut na oleju napędowym a oleju opałowym
Kategoria: inne
Chodzi o jazdę na oleju opałowym. Głównie ciekawy jestem czy auta z silnikami TDI (ogólnie koncern Vw) na pompie rozdzielaczowej VP mają problemy w eksploatacji na tym oleju?
W rodzinie jedna osoba jeździła, mówiła że wszystko super (Ibiza ale już na pompo-wtryskach 130 koni) ale po roku sprzedała auto mówiąc że się sypie.
Nikt nie chce się przyznać, nikt prawdy nie powie.
Silniki na jednej pompie to z Golfa IV, Skody Octavi I czy vw Passata B5
1.9 SDI 1896 cm³ 50 kW (68 KM) 133 Nm 1997 do 2006 Oznaczenia: AGP, AQM
1.9 TDI 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 210 Nm 1997 do 2002 Oznaczenia: ALH, AGR
1.9 TDI 1896 cm³ 81 kW (110 KM) 235 Nm 1997 do 2002 Oznaczenia: AVG, AHF, ASV, ASK VP
W Vw Golfie 5 generacji, w Skodzie Octavii I po liftingu (od 2001) oraz Vw Pasacie po liftingu czyli od 2001 z tego co wiem takich silników już nie montowali
Pisza różnie:
- że olej opałowy jest to to samo co ropa ale inaczej barwiony (na czerwono)
- jeśli olej opałowy jest odbarwionym kwasem siarkowym to niedobrze (dlaczego?)
- warunki spalania i jego produkty sa inne. Nie jest odporny na niskie temperatury, wytrąca się parafina.
- że jest bardziej suchy od ropy i na bak paliwa powinno się lać 0,5 litra oleju Mixol ale i tak potrafi zacierać wiele elementów silnika
- że mamy opał lepszy i gorszy – czym to się różni?
- ile wytrzymuje pompa paliwa? ktoś może podać konkretne liczby?
Nie żebym namawiał do łamania prawa bowiem jazda na oleju opałowym jest wykroczeniem.
Kodeks wykroczeń, art. 52b: "Kto zużywa olej opałowy do celów napędowych, podlega karze grzywny do 500 zł."
Także grzywna jest śmieszna a poza tym nie słyszałem aby kontrolowano auta osobowe.
No ale po raz kolejny powiem że ceny paliw idą w górę, tylko patrzeć jak przekroczą 6 zł/litr.
Kogo dziś stać na jazdę w takich cenach?
Owszem jest i gaz LPG ale nie każdy jest jego zwolennikiem.
Są tacy co wolą diesla (ja wolę charakterystykę TDI) ale chcąc oszczędzać na aucie które dużo jeździ taniej wychodzi LPG.
Jak to jest z tym olejem opałowym? Czy prawda to że:
Ci, którzy jeżdżą na opale wiedzą i mówią, że jest dobry a nawet lepszy niż ON tylko nielegalny.
Ci, którzy nigdy nie jeździli na opale twierdzą, że jest zły psuje pompę i silnik.
Nie żebym chciał do Golfa wlać bo to za drogie auto i nie warto ryzykować poza tym jest to już PD
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Powariowali z ta nagonka na diesle.
W Polsce i Bułgari czy Rumunii wszystko sie sprowadza, wszystko jezdzi i spełnia jormy 😆
Do MaArek: jak odpowiesz?
A co do spalania mam w nosie czy mi ktoś wierzy czy nie, że dziadzia pali mało (nie patrz na mój dziennik kosztów bo to jakiś błąd).
Widziałem jak koleś leje do C klasy oranżadę i wiem, że buja się na tym chwaląc się, że autko jeździ bezproblemowo - jaka jest prawda tylko on wie.
Albo niewielu miało z tym do czynienia albo boja się przyznać.
Ja nie jestem przeciwnikiem Diesli, w końcu sam takim jeżdżę, ale benzyna mimo tego, że będzie miała mniej tych Nm to zachowa coś co mnie w samochodach urzekło.
... 140 konny diesel w mieście nie spali więcej niż 7-8 litrów (i ma 320 Nm momentu) a 140 konna benzyna turbo w mieście spali spokojnie 11-13 litrów (a moment nie większy niż 250 Nm).
W mieście żeby nie DPF to benzyna ze swoim wielkim spalaniem chowa się !
Diesel górą niestety
Ale merc okular 2.9 diesel (1995-2007)jeżeli wujek mówił prawdę to robi wrażenie że tak długo bezproblemowo
Wiesz jak będziesz ostrzegał ludzi że jesteś pewien że miałeś awarię bo jeździłeś na opale to będziesz miał szacunek.
A nie żeby mówić - wszystko ok, pali piąteczkę a rzeczywistość zupełnie odmienna.
Diesel cichy jest lepszy ale już nie ma uroku.
Diesel to jest to - niutonometry i odjazd przy wyprzedzaniu
Wuj ma starego merca okulara 2.9. Rozmawiałem z nim jakieś 2 tyg temu na ten temat. Od 6 lat to auto nie widziało innego paliwa niż opał. ( niecałe 100tys km) Żadnych awarii.
Kumpel ma vw polo 1.7SDI i jeździ albo na opale, albo na tym BIO cośtam... Nigdy nie miał żadnej awarii, tylko własnie wspominał że częściej musi wymieniać filtr paliwa i zimą najlepiej mieszać z ON bo tamte szybciej wytrącały parafinę. Ale ten silnik jeździł dosłownie na wszystkim...na oleju roślinnym zużytym jak i świeżym z biedronki
Ja osobiście do mojej Alfy nie odważył bym się wlać. Ale do jakiegoś starego klekota? Jeśli nie w 100% opał, to chociaż 50/50 z ON.
Po przejściu na opał niby nie widać znaczących różnic,na rzepakowym latem silnik pracuje,ale jest słaby i kopci na biało.Mieszanka OO,ON/OR w proporcjii 1/1 nadaje się do użytku,ale silnik jest głośniejszy i potrafi "ciapać". Natomiast powrót do oryginalnego ON dał efekty podobne do remontu silnika,cichsza i spokojniejsza praca oraz spadek zużycia paliwa.Dlatego nie polecam tego paliwa do diesli nawet starszej generacji niż 1.9TDI VP.
... ale z drugiej strony, nikt nie wie dlaczego ta awaria.
Teraz zadam pytanie, jak można lubić dźwięk TDI? Przejechałem się ostatnio Passatem takim jak mój tyle, że w benzynie i się zakochałem. TDI jest dobry trwały, oszczędny ale nie możemy przy jego okazji mówić o kulturze pracy. Dotyczy to TDI VP jak i PD. Hałas we wnętrzu jest znośny, ale nadal to nie ta cisza jaką spotykamy w benzyniakach.
Czasami myślę czy nie przepłacić bo w Niemczech można dostać jeszcze 10 letnie auta z takimi motorami które mają przebieg poniżej 200 tys. km i są wycackane.
Ale przykładowo Golf 4 nie kosztuje 11-15 tys. zł jak w Polsce ale 20 tysiaków. Ale to pewny towar a nie po crash-teście i korekcie licznika
Wszyscy kradną kto zabroni jeździć na opale.
A co oznacza lepszy a gorszy opał? Skad brac ?
Odkąd przeszedłem na VW z trochę nowszymi silnikami nie leję bałbym się wlać do np. T4 czy Craftera...
Ale tak jak napisałeś te silniki 1.9 TDI i SDI pasują do tego paliwka rewelacyjnie.