Wpis w blogu użytkownika
Tejlor
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 625 razy
Data wydarzenia: 12.02.2020
Prezentacja Cupra Leon
Kategoria: inne
W poprzednim wpisie opisałem krótko prezentację nowego Seata Leona, która miała miejsce 21 stycznia. Zapowiadano wówczas, że już za miesiąc zobaczymy mocniejszą wersję spod znaku nowej marki - Cupry.
I tak oto wczoraj dowiedzieliśmy się z oficjalnych materiałów prasowych, że prezentacja rodziny Cupry Leona odbędzie się 20 lutego. Rodziny, ponieważ spekuluje się, że będzie to zarówno hathback jak i kombi w przynajmniej 3 wersjach silnikowych.
W czasach WLTP wśród odmian benzynowych nie może oczywiście zabraknąć hybrydy plug-in, tym bardziej, że VW posiada taką konfigurację. Mowa o jednostce 1.4 TSI 150 KM połączonej z silnikiem elektrycznym, co razem generuje 245 KM mocy systemowej. Jak wielokrotnie wspominałem, nie jestem fanem hybryd plug-in, ponieważ uważam, że powstały tylko na potrzeby obniżenia kar dla UE. Po zamontowaniu silnika elektrycznego i baterii o parametrach takich, aby samochód był w stanie przejechać prawie cały odcinek labolatoryjny na prądzie, uzyskujemy formalnie spalanie rzędu 1-2 l / 100 km. Gdy natomiast baterie są rozładowane, nie ma ani takiego spalania, ani takiej mocy. Pół biedy, jeżeli samochód zachowywałby się tak jakby miał tylko 1.4 150 KM. Ale silnik spalinowy próbuje wtedy na siłę doładowywać puste baterie, w związku z tym osiągi są jeszcze gorsze, a spalanie jeszcze wyższe. Jeżeli nie ma się możliwości ładowania auta co 30-40 km, hybrydy plug-in nie mają realnego sensu.
Ale dość tej dygresji. Wszyscy liczą na to, że ponad wersją 245-cio konną pojawi się też prawdziwie spalinowa (lub mild-hibrid) z mocą rzędu 320-330 KM. Do tego spekuluje się też o mocnym dieslu.
A jak może wyglądać Cupra Leon? Mam nadzieję, że będzie wyraźnie się różnić od zwykłego Seata. Nie chodzi mi o kilkumetrowe skrzydła na dachu, ale po prostu niech nie sprawia wrażenia, że to tylko jakiś element wyposażenia dodatkowego w zwykłym Leonie.
Na koniec kilka renderingów. Zobaczymy, który okaże się najbliższy prawdzie.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Boje się że Leon będzie tylko niewiele tańszy od Vw
Do tej pory jest tylko jedna Cupra - Ateca i trudno powiedzieć na ile "premium" będzie Leon i jak będzie pozycjonowany w stosunku do Golfa R. Wątpię, żeby VW pozwolił na zbyt dużo.
Są drogie i na samym prądzie nie da się długo jechać. A chcąc mieć dobre osiągi nie da się nic oszczędzić.
I masa wzrasta bo akumulatory cięższe, osiągi spadają...
To moze mieć sens gdy podają prognozowany zasięg nie 50 z 100 km, to tak może za 3 lata.
Najwięcej sensu będzie miał 200 konny Diesel.
A Cupra wg mnie jest jednak trochę bez sensu. Jest jeszcze droższa niż Golf GTI, GTD, z może i R.
Do tego te 300 koni żre paliwo jak głupie( ok 12-16) Jedyna zaletą na napęd na wszystkie koła.
Premium może to jest ale nic inne jak Golf. Zresztą żałosny nowy Golf 8 i z nadwozia i z wnętrza i tak samo wnętrza Seata i Skody.
Te auta nie mają klimatu i charakteru jak starszy Leon czy moje GTD. Wnętrza to 2 ekrany i inne fotele, spadek jakości plastików i nawet nie ma gdzie Carbonu wmontowac bo brak konsoli. A dyszel pod maską dopełnia żenady. Od 2003 roku w Golfie zawsze dolewam płynu i maska sama się podnosi...
"Szczegóły tworzą doskonałość, a doskonałość nie jest już szczegółem"
Co do skrzyni to powiem Ci, że jasne, manual ma coś w sobie. Czuje się większą kontrolę nad autem. W automacie, nawet jak używa się łopatek, to zmiana biegu następuje nie w momencie naciśnięcia przycisku, a kilkaset milisekund później. Gdybym kupował drugie auto, tzw. funcar, to pewnie też chciałbym manual. Ale mając jeden samochód do wszystkiego, nawet usportowiony, i tak 90% czasu to zwykłe, mozolne jazdy w gęstym ruchu na trasie dom - praca. A w takich warunkach automat jest nieoceniony.
1. Na pewno jest tak, że nie da się wyłączyć doładowywania gdy jedziemy tylko na silniku spalinowych a bateria jest pusta? Wydaje mi się to trochę niezrozumiałe przy zasięgu bateryjnym 30-40 km, który wystarcza normalnie na jazdę przez cały dzień. Czyli jeździmy na baterii a w nocy ładujemy.
2. Co do stylizacji to akurat jak myślę zupełnie odwrotnie powinien się jak najmniej różnić co najwyżej większe felgi Na renderach np. te udziwnione przednie zderzaki wcale nie są jakieś ładne.
3. Można zauważyć przebieg kształtu przedniej pokrywy silnika wzorowany na golfie 8