Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Astra "asterek" » problem...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Astra
  • przebieg 125 780 km
  • rocznik 1992
  • kupione używane w 2009
  • silnik 1.4 i
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 1017 razy
Data wydarzenia: 13.12.2009
problem...
Kategoria: awaria
witam,
od kilku dni gdy silnik jest zimny przy odpaleniu słysze taki charakterystyczny dziwny dzwięk jakby coś zgrzytało nie wiem... trudno opisac... i taki dzwięk wydobywa się przez dwie trzy minutki... nastepnie po rozgrzaniu silnika gasnie i już sie nie pojawia... troszkę się zaniepokoiłem... czytałem, że może to mieć coś wspolnego s czujnikiem temperatury cieczy chłodzenia. czytałem też ze jednym z objawów jest spadanie obrotow na biegu jałowym do 500 i pozniej to zjawisko samo sie reguluje... tez to u siebie czasami zauwazam...

czy to na pewno jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej?
Dodano: 15 lat temu
no i problem z kierunkowskazem rozwiazany... polak potrafi i polak wymyslił ze wkreci srubke do mocowania... i działa... mam nadzieje ze na długo ;)
Dodano: 15 lat temu
Do matt_ii: Spokojnie nie załamuj się od razu. Pamiętaj, że nie kupiłeś nowego auta a co się z tym wiąże - Coś się prędzej czy później spsuje :) tak to już jest ze starszymi autami a to czy coś wyjdzie wcześniej czy później zależy od sposobu eksploatacji jego użytkownika :) pozdrawiam.
Dodano: 15 lat temu
kolejny raz się przekonuję, że kupiłem kota w worku...
Dodano: 15 lat temu
wizyta u mechanika... rozrząd i łozysko alternatora do wymiany !! koszt ok 350zł ...
ale za to spostrzeżenie mechanika bezcenne... "ja się dziwię, że Pan do mnie dojechał..."
Dodano: 15 lat temu
sprawdzałem przed chwila poziom oleju i jest poniżej minimum ! nie mam pojecia jaki był lany podczas wymiany. a wiem, że musze dziś dolać bo jutro standardowo podróż do szkoły
Dodano: 15 lat temu
jeśli silnik jeszcze w dobrym stanie jest spokojnie możesz pomyśleć nad odpowiedniejszym na zimę olejem. Nie mam pojęcia jaki masz tam lać ale działa to tak: jeśli masz załóżmy lać 10W40 półsyntetyk, to możesz przy tych samych właściwościach smarnych i lepkościowych, które zaleca producent wlać pełen syntetyk! ale też oznaczony 10W40. To olej o niebo lepszy i jest on rzadszy w niższych temperaturach i będziesz od razu miał dobre smarowanie, a nie dłuższą jak masz teraz chwilę coś pracuje bez oleju bo masz za gęsty i nie dociera on od razu gdzie powinien. WAŻNE że ma być ta sama klasa lepkościowa tzw. klasyfikacja SAE i Klasyfikacja jakościowa API. Jak dobrze dobierzesz to łatwiej zapali i będzie sporo mniejsze spalanie paliwa.
Pełen syntetyk brzmi groźnie dla astry WIEM! ale to tylko wierzenia ludu powodują w tym kraju o wyborze oleju, a że tak powiem g.wno jest to prawda
Dodano: 15 lat temu
Do Thorne: a można to jakoś zniwelować, naprawić ?
tak mi przyszła jeszcze jedna myśl, że może jakieś łozyska w alternatorze...??
Dodano: 15 lat temu
Jak jest zimno to olej jest gęsty i nie do końca spełnia swoje zadanie, np. w popychaczach hydraulicznych. Stąd owo stukanie i "zgrzytanie". Po rozgrzaniu oleum jest rzadsze i lepiej smaruje co objawia się zniknięciem powyższych dolegliwości.
Najnowsze blogi
Dodano: 12 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
17 komentarzy
Dodano: 12 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
8 komentarzy
Dodano: 14 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
27 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl