Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Opel Astra SREBRNY Lightning 1.7 110KM
»
Problem -Naprawa wiazka kablowa tylne drzwi Astra 3 III H, bez sztukowania, bez lutowania rew.1
Wpis w blogu auta
Opel Astra
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 11523 razy
Data wydarzenia: 05.07.2016
Problem -Naprawa wiazka kablowa tylne drzwi Astra 3 III H, bez sztukowania, bez lutowania rew.1
Kategoria: awaria
- nie dzialajacy centralny zamek lub,
- nie dzialajaca elektryczna szyba (tylne drzwi),
- czy brak sygnalu o otwartych tylnych drzwiach.
Przyczyna jest przelamana wiazka kablowa!
I teraz jak to naprawic?
Ja SPROBOWALEM metody bez lutowania, bez sztukowania, bez wymiany wtyczki i wiazki kablowej. Dlaczego?
Z racji mojego ponad dwudziestoletniego doswiadczenia w sporadycznych naprawach kabli w samochodach. (Wiem co sie dzieje z lutowanymi kablami po 5 latach.)
Dlatego tez ze producenci aut nie lutuja zadnych konektorow ani wlascie nic... :-D. Jakis powod pewno jest, ze nie lutuja... Ja tez postanowilem nie lutowac!
Po wyjeciu wiazki jak mi to proponuja koledzy na Youtube zmuszony bylem zabezpieczyc 5 kabli. Jak sie pozniej okaże niepotrzebnie. (Jednego nie musialem). Reasumujac:
2 kable przelamane w 100%
3 kable do zabezpieczenia ponownego pancerza poprzez zalozenie koszulek termokurczliwych.
Zdecydowanie trudno bylo rozbroic jedyny kabel ktory byl totalnie przelamany- czerwony 2.5^mm (linka). Wyjecie PIN'a zajelo mi dobra godzine! A i tak na koniec uzylem troche wiecej sily.
Zdecydowanie latwiej poszlo mi z wypinaniem malych PIN'ow.
Szczescie moje polegalo na tym, ze akurat ktos w fabryce czerwony drut zrobil dluzszy co widac na zdjeciach, wiec jedyne co, to musialem go wyciagnac z wiazki i troche skrocic kabelek czerwony przy wtyczce.
Koniec mojego szcescia byl wtedy gdy okazalo sie ze czerwonego kabla w ogole nie musialem naprawiac bo ten czerwony kabel 2,5^mm jest do zasilania elektryczenj tylnej szyby ktorej nie mam!

PORADA: najpierw sprawdzcie sobie, ktore Pin'y sa rzeczywiscie w waszych tylnych drzwiach uzywane np. poprzez zagladniecie do wtyczki zamontowanej juz w samych drzwiach (ja tak zrobilem, dowiadujac sie wlasnie ze czeronego łączyc nie musialem!

Moze sie okazac, ze w ogole połaczyc musicie tylko jeden kabelek! ;-D
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu.
Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km.
W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9
komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna.
Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu.
Środek też ...
9
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez MaArek77
Dawno nie pisałem nic bo jakos niewiele osób tutaj zagląda.
Ale z obowiązku informacyjno-kronikarskiego.
Sprzedałem Golfa dnia 7 maja, kupił znajomy (tez mechanik) który zna auto i ...
30
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Żonie to ja nawet wózka dziecięcego nie dam
No masz, nie wiedziałem
ale Cytryna też chyba niedługo pójdzie na sprzedaż.
Ja miałem też kupić wtyczkę z końcówkami kabli i to wstawić, tylko, że to ustrojstwo kosztowało coś około 450 zeta, no i czort wie ile by policzyli za robotę?
Bubel pierwsza klasa, bo te kable po prostu się ukręcają, są wygięte w tej gumie na kształt litery Z - normalna kicha.