Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Seat Altea » problem z pompowtryskami







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Seat Altea
Jeździ: Seat Altea
Wcześniej jeździł: Renault Laguna, Seat Leon
  • przebieg 124 000 km
  • rocznik 2005
  • kupione używane w 2011
  • silnik 2.0 TDI
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 3901 razy
Data wydarzenia: 16.07.2012
problem z pompowtryskami
Kategoria: inne
Jak w tytule mechanicy hiszpańscy widzieli problem w pompowtryskach-trzepało motorem że o mało z poduszek nie wyskoczył i sillne ,bardzo silne wibracje w kabinie podczas jazdy.Jak wiadomo pompowtryskiwacze kosztują niemało-wydałem tu na naprawy 1800euro i nic. Wysłałem auto do Rzeczpospolitej Polskiej na lawecie. Teść ma kolege który ma kolege co pracuje w serwisie skody ,a wiadomo ze skoda octavia ma ten sam motor 2.0TDI BKD z pompowtryskiwaczami co Seaty więc chłop wiedział co ma przed oczami.Ponoć odpalił pooglądał co tam siedzi i stwierdził ze zadne pompowtr. Diagnoza-przetarty kabelek we wiązce elektrycznej silnika.Koszt naprawy-400zł.śamochód teraz przysłowiowo fruwa. A na koniec ciekawostka-jako że kupiłem to auto jako uzywane, sprzedający zataił przede mną usterke, a poprzedni właściciel a właściwie jego mechanicy nie mogli sobie z tym poradzić bardzo długo bo na nowo wgrany sterownik był pokazuje 50tys km i wcześniej pompowtryskiwacze też wymieniane były także w Hiszpanii mechanicy to skończeni debile potrafią tylko diagnozować na podstawie wskazan komputera i wymieniać części na nowe.Aha, dodam jeszcze ze ja zostawiałem auto w autoryzowanym serwisie BOSCHA.

mam nadzieje ze ten wpis komuśpomoże w rozwiązaniu problemu z samochodem
Dodano: 12 lat temu
No silnik z wadami ale do 2008 roku. Mówimy o PD a nie CR bo te już wchodziły powoli do aut koncernu od 2008 roku.

O dziwo w Niemczech sporo aut 2.0 TDI śmiga az miło bo tam jest lepsze paliwo a wtryskiwacze wadliwe to te siemensa w Passatach wymieniają w ramach rękojmi, jeśli auto jest serwisowane w ASO to lojalnościowo naprawiają.

Owszem po komisach stoją motory z lat 2004-2006 czyli najmniej udane BLB które mają wadę fabryczna (napęd pompy olejowej realizowany jest za pomocą kół łańcuchowych które bardzo szybko ulegają zużyciu i cieniutkiego sześciennego wałeczka którego krawędzie bardzo szybko ulega wytarciu co skutkuje brakiem smarowania i zatarciem silnika). To pada przy 150-200 tyś km

Silnik BKD jest już poprawiony.


Za to Common Rail ma podobno problemy z pompami paliwa i wałkami równoważącymi (są odmiany bez). I cholerny DPF-w CR zawsze jest, wersje PD bywały bez do 2007 roku.
No i ten nowszy bez pompowtryskiwaczy pali więcej.

Nsajlepiej szukać BKD od 2008 roku bez DPF-u i sprawdzić aby miał wtryski Boscha.
Dodano: 12 lat temu
Jeszcze trochę i skończy się w Polsce głupia moda na kupowanie Diesla do jazdy po mieście na 2-kilometrowych odcinkach. :P
Dodano: 12 lat temu
nie tylko w hiszpanii sa durni mechanicy,zanim w primerze znalezli usterke zaworu cisnienia na pompie paliwowej wymienili mi regulator cisnienia wtrysku,a mowilem im ze to pompa bo 5 minut po wyjezdzie ze stacji paliw wiedzialem ze to byl zly skret.na szczescie robili to na gwarancji
Dodano: 12 lat temu
Nie mogłeś już wybrać gorszego silnika
Dodano: 12 lat temu
Do Tomaski: Zmęczone, dlatego, że na potęgę eksploatowane. Do tego dochodzi niewielka pojemność, z której wydobyta jest maksymalna moc, a to na silnik i całą resztę działa jak doping. Elektronika każe swoje, a mechaniczne elementy silnika i podzespołów pracują na granicach wytrzymałości. To gdzie sens i logika w tym wszystkim? Stare, proste diesle, warkotały, klekotały, posiadały smarowanie pomp wtryskowych z oleju silnikowego, człowiek mógł tankować co zechce i gdzie zechce, nie troszcząc się o jakość paliwa i co za tym idzie wytrzymałość pompy wtryskowej wydłużała się do maksimum. A sprzęgła?? były tanie i działały nie gorzej niż te dzisiejsze nowinki techniczne. Dlaczego? silnik pracował bez durnej elektoniki i nie głupiał. A skoro nowoczesności są tak nią naszpikowane, to nie dziwię się silnikowi, że bidny nie wie w którą stronę na drżeć i latać. Wszystko po to, aby serwisy utrzymywały salony.
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: Tu, jak zawsze i wszystko, trafia z opóźnieniem. Zmęczone diesle z dwumasami i pompkami to kolejny talizman na którym raczej wyjdzie się jak na mydle:-) W zachodniej Europie stoją te sprzęty zmęczone po komisach bo brak logiki w naprawianiu, a tu spełnienie marzeń o tanim młodym roczniku i blasku polerowanego lakieru. Tylko na sprzęgło z dwumasowym kołem, wtryskiwacze średniej jakości ON'u, rozrząd, nie zawsze później uda się odłożyć:-(
Dodano: 12 lat temu
Mam nadzieję, że chociaż tanio go kupiłeś za granicą... [wacek]
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: Ja też się cieszę benzyniaczka:)
Dodano: 12 lat temu
wybrałeś sobie jeden z najbardziej problematycznych silników w tych autach, podobno w późniejszych rocznikach już były bardziej dopracowane. Koszty masakryczne - 8 tysiaków za nieudolne naprawy, laweta, naprawa w PL to już symboliczny koszt a dopiero ona rozwiązała problem... Cieszę się że mam benzyniaka;)
Dodano: 12 lat temu
Dlatego też stwierdzam, że Diesle przestają powoli być tanie w eksploatacji. Do tego dochodzi dwumasa i pozamiatane.
Oby fruwał jak najdłużej.
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
14 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl