Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Kia Rio kijanka
»
Problemy z elektryką czy aku? + zepsute czujniki parkowania
Wpis w blogu auta
Kia Rio
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 3364 razy
Data wydarzenia: 13.01.2013
Problemy z elektryką czy aku? + zepsute czujniki parkowania
Kategoria: inne
Z początku myślałem że to problem z pilotem, już miałem wrócić się po drugiego do domu jednak zauważyłem iż nie miga dioda od alarmu.
Otworzyłem drzwi z kluczyka, nie zadziałał nawet centralny, sprawdziłem klemy, wyglądało że wszystko ok a prądu "niet" nawet nie zajarzyły się kontrolki czy lampka wnętrza, wróciłem więc po klucze i miernik. Miernik pokazał napięcie aku 0,5 volta !! Wczoraj jeszcze jeździł nie było problemów z zapalaniem, choć sporo krótkich dystansów, jednak żeby zdechł na amen, tym bardziej że dużego mrozu nie było. Zaskoczyło mnie to dość mocno spodziewałem się za niskiego napięcia ale nie aż tak. Po wyjęciu poruszałem nim, elektrolit nie zamarzł, więc podłączyłem do ładowania jutro sprawdzę pobór prądu, tym bardziej iż kilka dni temu przestały działać oba zewnętrzne czujniki parkowania, działają dwa środkowe.
I tu jak dla mnie ujawniła się spora wada fabrycznych czujników, po załączeniu wstecznego pojawia się dźwięk informujący o ich sprawności, brak dźwięku oznacza awarie, tymczasem mimo dwóch niedziałających czujników system dźwiękowy informuje iż czujniki się załączają i są sprawne. Dobrze że nigdy nie miałem całkowitego zaufania do czujników i zawsze kontrolowałem odległość wzrokowo podczas cofania gdyż poleganie na czujnikach mogłoby się źle skończyć w takim przypadku.
I jak tu nie wierzyć w złośliwość rzeczy martwych auto odmówiło posłuszeństwa w momencie kiedy doblo stoi w warsztacie w związku z wymianą rozrządu, zostało więc zadzwonić po taxi

Wracając do aku do wyboru właściwie mam trzy:
Bosch silver 4 60 AH, prąd rozruchu 540 A (en)
Varta blue 60 AH prąd rozruchu 540 A (en)
Centra futura 60 AH prąd rozruchu 600 A (nie podano czy en czy din)
Najdroższa jest centra o 30 zł więcej niż Bosch i Varta a najtańszy Piast jednak ma za niski prąd rozruchu (480 A en)
Wybiorę więc pewnie Varte, ze względu na to iż wg Boscha aku w moim aucie powinien być 70 AH a taki się nie zmieści, Varta jest zgodna o dziwo z katalogiem.
Obecny Bosch wytrzymał równo trzy lata, ale mam obawy w razie reklamacji, że powiedzą iż przyczyną awarii jest to że wybrałem za słaby akumulator, a co do centry nie jestem przekonany czy faktycznie jest warta dopłaty ma niby o rok gwarancji więcej, jednak ostatnio mój znajomy miał nieco problemów z reklamacją centry co mnie nieco zniechęca.
Najnowsze blogi
Dodano: 10 godzin temu, przez darek-k
płyn hamulcowy koloru herbaty, czy ktoś to kiedyś zmieniał nie wiadomo, ale trzeba było się za to zabrać, oraz tarcze z tyłu, bo miały bicie choć nie wykazywały znacznego zużycia
koszty ...
Dodano: 10 godzin temu, przez darek-k
prędkość prawie zgodna z przepisami, droga S7 na Kielce, max 130km/h na S7, spalanie od 4L do 4,5L max , klimatyzacja AUTO
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
Przyszedł czas na serwis olejowy z filtrami
robota zrób to sam jak zwykle
Olej Total 5W30
filtr oleju PSA 1109CK
filtr paliwa PSA 1906C0
filtr powietrza MANN
filtr kabinowy Valeo 715635/ZAW ...
1
komentarz
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Ja od dłuższego czasu naprawiam na uderzenie stop w Focusie i oświetlenie blachy w Bravo
Z drugiej strony i tak długo wytrzymały biorąc pod uwagę to co zobaczyłem po wyjęciu centralki, niby fabryczne a jakiś chiński wynalazek no name z wyłącznie chińskimi literkami, pozostaje wymienić tylko ciekawe czy uda się dobrać pasujące do centralki czy trzeba będzie wymieniać całą centralkę z wszystkimi czujnikami.
Wg niego jedyna możliwość tak nagłej awarii aku jeśli nie ma zwarcia w instalacji auta to oberwanie płytek.
Dziwne że tak padł od razu i bez ostrzeżenia.