Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Opel Tigra 1.4 16V 90KM 125Nm
»
Problemy z odpaleniem, filtr paliwa, wycieki oleju spod głowicy
Wpis w blogu auta
Opel Tigra
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 9331 razy
Data wydarzenia: 16.02.2012
Problemy z odpaleniem, filtr paliwa, wycieki oleju spod głowicy
Kategoria: awaria
W końcu podjeżdżam do znajomego mechanika - to nie sprzęgło

Padło na świece i filtr paliwa.
Środa 8.02 - pięknie odpalił za pierwszym razem
Sobota rano godz. 6 11.02 - niestety nie odpalił, nic nie kręciło, podłączamy więc aku do prostownika i ładujemy przez kilka godzin. Wracam ze szkoły - ni chooja , nie odpala - jedynie po desperackim mordowaniu auta zaczyna mrygać ikonka układu elektrycznego.
Wieczorem próba odpalenia z kabli od drugiego samochodu - ni chooja , ponownie nic nie kręci. Wniosek: rozrusznik się zyebał. Albo i aku i rozrusznik.
Niedziela 12.02 - ponowne odpalanie z kabli,ni chooja , nic nie idzie, dalej nic nie kręci
Poniedziałek 13.02 - wieczorna próba odpalenia z kabli, po dwóch próbach w końcu odpalił . Hurra ! Wielka euforia
![[puchar] [puchar]](/imgs/emoticons/puchar.gif)
W planach oprócz wymiany świec i filtra paliwa, było jeszcze uszczelnienie silnika - jak to opel lubi się pocić - leciało spod pokrywy zaworów i spod tej nieszczesnej uszczelki.
Wtorek 14.02 dostaję telefon, który przewrócił mi świat do góry nogami - grubsza sprawa. Teraz już leci spod głowicy i żeby wszystko było oki, trzeba by nową głowicę wy*ebać - bo każda zabawa w uszczelnianie jest tylko doraźna. A więc dni Tigry już są policzone, a każdy kolejny dzień jeżdżenia może być ostatni - jak coś pier.dyk.nie to [ass].
W ogóle najlepiej chyba by było zrobić generalny remont ,ale kto by ładował tyle kasy w 17 letni samochód. Dodam jeszcze ,że Ople strasznie tracą na wartości.
W ciągu 2-3 lat użytkowania straciłam 4 tys na wartości. Z każdym rokiem dostaje po [ass]. Dlatego chyba czas rozejrzeć się za czymś...Teraz pada i elektryka i silnik się poci, wole nie myśleć jakie kolejne układy by zaczęły z czasem padać

W kwestii elektryki - ładowanie zostało sprawdzone i jak coś zmieniać to i rozrusznik i alternator i kto wie czy może nie aku. Muszę również na dniach zaopatrzyć się w obudowę filtra powietrza , gdyż ponieważ kupując auto miało ono wyłamaną jego obudowę, a więc dostaje się tam lewe powietrze.
Teraz już wiadomo czemu "zamulał" - bo świece były u*ebane w oleju

Dziś wieczorem jadę odebrać swojego szr.. Opla

Z mojej strony to wszystko,
do zoba na kawce i tłustym pączku
![[papa] [papa]](/imgs/emoticons/papaico.gif)
Głowica,głowicą -- wiadomość z ostatniej chwili: mimo przeczyszczenia świec i wymiany filtra paliwa nadal nim poszarpuje w okolicach 3 000 obrotów/min.
W przyszłym tygodniu (poniedziałek/wtorek/środa) jadę na diagnostykę komputerową co by mi kolega zczytał błędy co tam nie hula - bo nikt nie chce się podejmować wymiany w ciemno.
Podejrzani to: pompa paliwowa , przewody (bądź poprostu nie chodzi na któryś z cylindrów) .
Także problemów jeszcze nie koniec

yoł
Najnowsze blogi
Dodano: 3 godziny temu, przez darek-k
płyn hamulcowy koloru herbaty, czy ktoś to kiedyś zmieniał nie wiadomo, ale trzeba było się za to zabrać, oraz tarcze z tyłu, bo miały bicie choć nie wykazywały znacznego zużycia
koszty ...
Dodano: 3 godziny temu, przez darek-k
prędkość prawie zgodna z przepisami, droga S7 na Kielce, max 130km/h na S7, spalanie od 4L do 4,5L max , klimatyzacja AUTO
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
Przyszedł czas na serwis olejowy z filtrami
robota zrób to sam jak zwykle
Olej Total 5W30
filtr oleju PSA 1109CK
filtr paliwa PSA 1906C0
filtr powietrza MANN
filtr kabinowy Valeo 715635/ZAW ...
1
komentarz
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Poprostu spadek cen jest zauważalny, czy to sie patrzy na tigrę czy inne auta dla przykładu - 3 lsts temu Ford Puma chodził po 13/14 tys. - dziś już widać po 9-10 tys
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/opel.tigra%201.6i%2016v.teisendorf/160133238.html?lang=de&pageNumber=32&__lp=92&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=27&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT
Ten ostatni 20tys zl na polskie, wiec nie oceniaj kazdej tigry jednakowo i nie udawaj, ze tigra za 2tys, to cos normalnego, to bedzie jezdzic i nie zarzucaj, ze ja cos ci wkrecam... nie chce mi sie juz o tym gadac
http://allegro.pl/listing.php/showcat?change_view=1&id=18340&order=p prosz bardzo , gdzie tu są tigry , które kosztują teraz conajmiej 8 tys.? Jest jedna ! Reszta od 1 tysiąca wzwyż
Jak już napisałam w poprzednim komencie słowo "szrot" było raczej żartobliwe bądź ironiczne.A mając coś do VW , masz również coś do Opla, jedno i drugie jest przecież Niemieckie
Przeglądając mobil.de niestety nie natknełam się na żadną tigrę o wartości ~15 tys. - większość i tak tam chodzi po takiej samej jak w PL , wiec nie wiem komu Ty tu chcesz kit wciskać
Mamba prostym człowiekiem?
Proste to są Twoje teksty i nie oceniaj osoby, której jeszcze dobrze nie poznałeś.
A to, że dogłębnie badasz swoje auto, to już Twoja sprawa
Btw, Tigry są niedoceniane bo coraz częściej się widzi wiejsko stuningowane , podobnie jak Calibry, które trudno znaleźć w stanie nienaruszonym przez amatorów agro-tuningu
Co Ty tu o szacunku mówisz jak nawet go do kobiet nie masz
Z drugiej strony nigdy nie wiesz na jakie badziewie trafisz...wszystkie auta to igły,perełki a my chcemy poprostu kupić auto do jazdy,czasem więcej stoi niż jeżdzi...Jak ktoś ma pecha to wiesz co spada na głowę w "drewnianym kościele"?
Jednak zima jest najcięższym okresem dla aut...