Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mazda 6 Madzia » Prośba o diagnozę problemu







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mazda 6
  • przebieg 85 439 km
  • rocznik 2003
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.8 MZR
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 3381 razy
Data wydarzenia: 05.06.2011
Prośba o diagnozę problemu
Kategoria: awaria
Witam wszystkich Mazdowiczów :-)
Mam problem z moim autkiem, próbowałem szukać odpowiedzi na różnych forach i autodiagnozach i nic. Może ktoś z was będzie w stanie mi pomóc. Otóż od jakiegoś czasu słyszę klekotanie lub warczenie w silniku, coś w stylu WRRRR... tylko przy dodawaniu gazu tak do 2000obr/min potem zanika. Dzieje się tak tylko na ciepłym silniku, gdy jest zimny jest okej. Mechanik, z którym rozmawiałem ostatnio powiedział, że czasem tak się dzieje gdy olej jest za rzadki lub za gęsty i polecił mi wymienić. Powiedział również, że jeżeli to nie poskutkuję to może to być napinacz łańcucha. Na jednym forum znalazłem podobny problem i ludzie tam podają jako przyczynę wadliwy napinacz paska klinowego. W tej chwili jestem już totalnie zdezorientowany tym faktem. Poradźcie jeśli wiecie co to może być. Może ktoś z was miał podobny problem w waszej szóstce.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
sorki za literowki ale czesto pisze z telefonu ;-)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
w tej chwili mysle ze moze to byc ktotas z rolek na pasku klinowym. prawdopodobnie napinacz paska klinowego, badz pompa wody lub przepustnica. Bylbym wdzieczny za jakies konkrftne diagnozy lub wytlumaczenie problemu bo nie chce wymieniac wdzystkiego na raz. z gory dzieki
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Jakies dwa miesiace temu auto stanelo na parkingu pod supermarketem. objawy byly jakby palilo na dwa gary. efekt, mazda trafila ma lawete i do znajomego mechanika. Diagnoza nastepujaca. zablokowaly sie dwa zawory bo nie wymienilem oleju po remoncie silnika. powinienem to zrobic po przejechaniu okolo 1000 km. po wymianie oleju i filtra i wczesniejszym odblokowaniu zaworow problem minal na jakies kilka dni. teraz znowu powrocil.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
W tamtym roku zrobilem kompletny remont silnika. wymienilem pierscienie, uszczelke pod glowica, uszczelniacze i uszczelki na ukladzie wtryskowym, zrobilem szlif glowicy i regulacje zawoeow i panewek. wymienilem rownierz slizgacz lancucha rozrzadu. po zlozeniu wszystkiego do kupy. i po przejechaniu kilku kilometrow problem z krakaniem powrocil. malo tego zaczely mi falowac obroty przy wlaczeniu klimy lub swiatel. Falowaly w zakresie od 850 obr/min Do 450-500 obr/min.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
najprawdopodobniej napinacz niedawno wymieniałem koszt 200 zł
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Jestem z Kielc ale mieszkam na stałe w UK. Też słyszałem o serwisie JAKSA, chciałbym się tam wybrać może w tym roku koło września.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do Burdoror.
"To nie do zdarcia konczy sie przy ok 130000km"
Co masz na myśli? Łańcuch czy napinacz?
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
To nie do zdarcia konczy sie przy ok 130000km. W wiekszoci MPS-w (zarowno 3 jak i 6) tak jest. Proopnowalbym to samo sprawdzic u Ciebie. Bo wymiana calego VVT juz tak tania nie bedzie. Lepiej dmuchac na zimne. Jesli jestes z Wawy - propnuje odwiedzic serwis u Jaksy. Nie zdzieraja z ludzi a znaja sie na Mazdach bardzo dobrze,
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Olej bym wykluczył. Uważam , że jest to wadliwy / wyrobiony / napinacz łańcucha rozrządu. O ile się orientuję w Mazdach 6 jest łańcuch rozrządu / zamiast paska / , teoretycznie " nie do zdarcia " . Ale napinacz już nie i potrafi się zużywać / łożysko /. Pozdrawiam
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
z szesnasto-zaworowcem bym tak nie gdybał, warto się może do autoryzowanego serwisu wybrać?
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
u mnie w lantrze jest łańcuszek spinający wałki od rozrządu nie ma tam napinaczy tylko ślizgi i takie objawy jak piszesz to sa właśnie przy wytartych ślizgach
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
**czasem tak się dzieje gdy olej jest za rzadki lub za gęsty**

blabla.. m6 nie ma popychaczy hydraulicznych.
Łańcuch rozrządu przy tym przebiegu? To nie Audi ;)

**Na jednym forum znalazłem podobny problem i ludzie tam podają jako przyczynę wadliwy napinacz paska klinowego**

może.. a może sprężarka od klimy?
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
To nie jest takie klekotanie jak w dieslu. Bardziej brzmi to jak warczenie tak jak to opisałem można to napisać coś jakby Trrrr.... lub Wrrrr. Słychać to tylko przy dodawaniu gazu na ciepłym silniku ale tak tylko do 2000obr/min. Na zimnym nic nie słychać. Myślę, że gdyby był rozrząd do roboty, było by to słychać non stop podczas działania silnika, niezależnie od temperatury silnika. Silnik nie bierze oleju i nie dymi, spalanie w normie i moc również.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
1. Wsadz palec pod lancuch i zobacz, czy mozesz go lekko uniesc.
2. Odpal silnik na 10-15 sekund i zgas. I ponownie wsadz palec pod lancuch. Jesli nie bedzie zadnego luzuz - napinacz dziala poprawnie.
3. Jesli slyszysz klekotanie takie, jak w dieslu - smierdzi mi to rozrzadem.
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
17 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
ze względu na panujące warunki pogodowe w tym roku znacznie opóźni się mój start w tym sezonie nie lubię marznąć na motorze, więc czekam aż temp będzie znośna
5 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez humvee5
"Jeśli samochody cię użądliły i ta opuchlizna nie schodzi, to nic z tym nie zrobisz". To wyjaśnia, czemu dziennie na spędzamy na aWc średnio kilka minut, by podpatrzeć użądlenia u innych, ...
36 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie