Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Ford Mondeo 2.0 TDDI Dark Blue » Przedzimowy serwis







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Ford Mondeo
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 3344 razy
Data wydarzenia: 21.11.2012
Przedzimowy serwis
Kategoria: serwis
W listopadzie zrobiłem mały serwis Mondka. Na warsztat poszły: wymiana świec, wymiana uszczelki między zaworem EGR a chłodnicą zaworu EGR oraz uruchomienie hamulca ręcznego.
Mechanikowi szybko poszła wymiana świec, na starych już poprzedniej zimy autko w niskich temperaturach nie chciało odpalać. Odpalanie polegało na kręceniu po 10-15 razy zanim zaczęło gadać. Na razie nie ma aż tak niskich temperatur, ale po wymianie jakoś wszystko lepiej chodzi, czas pokaże.
W czerwcu jak wymieniałem pompę paliwa, mechanik stwierdził że gdzieś jest przedmuch spalin, komora silnika jest okopcona. Określił, że dmucha w okolicach EGR-u.
W maju na przeglądzie, diagnosta stwierdził że lewy ręczny jest słaby, ale puścił z "nakazem" naprawienia. Przed przeglądem, razem z kolegą próbowaliśmy wskrzesić ręczny - na oleiliśmy elementy zacisków oraz linki i rozruszaliśmy wszystko, niestety nic to nie dało. Później też udało mi się też tak zacisnąć hamulec że nie puścił koła, nie obyło się bez ściągania koła i odgięcia linki. Od tego czasu praktycznie nie używałem ręcznego. Finalnie mechanik wymienił obie linki hamulca, rozebrano i przeczyszczono lewy zacisk oraz założono nowy zestaw naprawczy.
Dziś założyłem osłonę na chłodnicę, aby silnik szybciej osiągał temperaturę, w tamtym sezonie zimowym ten patent sprawdził się.
Dodano: 12 lat temu
z termostatami jest bardzo różnie. Ostatnio miałem dwa przypadki że termostat (VERNET) zadziałał tylko raz a później się nie domykał. Oczywiście reklamacja została uznana. Tak czy inaczej termostat jest odpowiedzialny za prawidłową temp silnika a nie karton przed chłodnicą.
Dodano: 12 lat temu
W swoim Mondku też muszę pomyśleć nad wymianą świec. Nie trzeba nawet temperatur bliskich zera, a już żeby auto odpalić to trzeba świece ładnych kilka razy nagrzać i trochę pokręcić. Strach pomyśleć co będzie przy większych mrozach :/
Dodano: 12 lat temu
Termostat w Hondzie jak wymieniłem nie było znaczenia czy karton był czy nie. Właściwą temperaturę osiągał tak samo szybko.Honda ma 14lat. Po przygodach z układem chłodzenia na trasie, wymieniłem chłodnice i termostat. Samochód całą zeszłą zimę i obecne przymrozki grzeje się szybko, trzyma właściwą temperaturę i mniej pali.
Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: Ubiegłej jesieni miałem problem z termostatami, o czym można przeczytać tu: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/ford-mondeo/wymiana-termostatow-15344/.
Oczywiście po naprawie auto szybko zaczęło osiągać temperaturę i ją utrzymywać. Jak przyszły mrozy okazało się, że auto bardzo długo nabiera temperatury. Wyczytałem że w tym mondkach problem polega na tym, że czujnik nie sprawdza temperatury płynu chłodniczego tylko głowicy. Jedną z propozycji było zasłonięcie chłodnicy, wielu to pomogło. Od problemów z temperaturą częściej spoglądam na wskaźnik niż na prędkościomierz, więc dobrze wiem jak się zachowuje moje auto.
Dodano: 12 lat temu
Jeśli termostat jest w 100% sprawny nie powinno być żadnej różnicy czy jedziesz z kartonem czy bez...
Dodano: 12 lat temu
Dziś gdy temperatury są miedzy 0 a 5 st. C to auto do pełnego nagrzania potrzebuje ok 10 km. Jest to głównie spowodowane tym iż jadąc z pracy do domu to się toczę, obroty są na poziomie 1,5 - 2 tyś. W tamtą zimę jeździłem z osłoną i w mrozy (-15 i więcej) auto po ok 5 km osiągało optymalną temperaturę. Jutro sprawdzę jak auto się zachowuje.
Dodano: 12 lat temu
Do Dzemek: Bo wyznaję się na mechanice. Owszem, można ją przysłonić, ale w trzaskające mrozy, kiedy nagle w trasie pada termostat, lub też lekko od strony przewodu wprowadzającego ciecz do chłodnicy.
Dodano: 12 lat temu
tym sposobem możesz przegrzać silnik a tego byś nie chciał
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: Bardzo dobrze powiedziałeś na temat zasłaniania chłodnicy krótko i na temat.
Dodano: 12 lat temu
Niepotrzebnie zasłaniasz chłodnicę. Jeżeli już, to jeszcze nie teraz. I tak na rozgrzewającym się silniku płyn chłodzący idzie na mały obieg i tam krąży. Termostat robi robotę na otwarcie przepływu cieczy na chłodnicę i w zasadzie on o tym decyduje.
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl