Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Honda City » Przegląd po 3 latach. Koniec gwarancji.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Honda City
DW
Jeździ: Honda Civic
Wcześniej jeździł: Honda City, Fiat Panda
  • przebieg 37 370 km
  • rocznik 2009
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.4 i
Dodano: 12 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 5217 razy
Data wydarzenia: 14.02.2013
Przegląd po 3 latach. Koniec gwarancji.
Kategoria: serwis
Minęło niedawno 3 lata od zakupu auta.
Dnia 31 01 2013 udałem się do ASO w Długołęce (przeniesione z Mirkowa) na coroczny przegląd. W tym roku zakres prac był następujący:
- przegląd okresowy z przeglądem nadwozia i podwozia - 209,24 zł
- test, sprawdzenie i diagnoza - kody/dane działania (ECM/PCM) - 100,44 zł
- materiały ekspl: smary, płyny czyszczące - 16,74
- filtr oleju - 36,88
- olej silnikowy 0w20 (08232P99A1LHE) (4L) - 226,80 zł
- podkładka korka spustu oleju - 3,59 zł
Razem 730,23 zł

Stan licznika 37 157 km, czyli od ostatniego przeglądu przejechałem ~ 12,5 tys km.
Sprawy, które wyszły w międzyczasie to pocący się uszczelniacz przy rozrządzie i niedziałająca jedna ze ścieżek ogrzewania tylnej szyby. Uszczelniacz wymieniono mi tydzień później - trwało to dobre 4 godziny, a ogrzewanie szyby naprawiono wczoraj (ok 3 godziny). Auto, zarówno po przeglądzie, jak i naprawie wyjechało z serwisu umyte.
W tym roku także City zaliczyła pierwszy przegląd rejestracyjny. Diagnosta nie miał się do czego przyczepić :) Wszystkie parametry jeszcze sporo ponad normę. Sprawność amorów: z przodu - 85 i 81 %, z tyłu - 76 i 74 %.
Do prac ASO nie mam zastrzeżeń. Klienta nadal traktują prawidłowo. Po przeniesieniu do Długołęki trochę się u nich pozmieniało. Obecny warsztat jest znacznie większy. Poczekalnia zorganizowana jest na półpiętrze, gdzie przez szybę można obserwować pracę mechaników. Do dyspozycji jest sterta czasopism, fotele, duży tv, wi-fi, kawa, herbata i ciastka.
W tym roku zdecydowałem się na zmianę oleju z dotychczasowego Shella, na Hondowski oryginał (produkowany przez Indemitsu). Trochę poczytałem o olejach i wg zapewnień wielu osób olej OEMowy jest znacznie lepszy niż serwowany przez ASO Shella, a tym bardziej Castrola. Ścisłe spasowanie silnika sprawia, że najlepiej czuje się on na oleju lekkobieżnym. W dodatku, pomimo tego, że wg polskiego prawa o Shellu i Castrolu można mówić, że jest to olej syntetyczny, to nie do końca jest to prawda. Gdybyśmy żyli np. w Niemczech oleje te musiały by być oznaczone jako HC syntese, lub Hydrocracen. Oznaczenie ich jako Full Syntetic, było by tam karalne. To co zauważyłem po zmianie to na pewno cichsza, bardziej "aksamitna" praca silnika. Wydaje mi się też, że lepiej wkręca się na obroty. Wg zapewnień wielu osób, możliwe jest też delikatne zmniejszenie spalania paliwa. Zobaczymy czy okaże się to na tyle duże, by mogło być w ogóle zauważalne.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do ojciecmajster:
To miałem szczęście w czerwcu 2011 za Hondę Jazz 1.4 i-VTEC Trend, plus coś od dealera, plus darmowe ubezpieczenie na rok wydałem 53k. Patrząc na tegoroczny cennik nie zdecydowałbym się na Jazz.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do -Marek-:
Przekonałeś mnie :)
Na najbliższym przeglądzie leję olej Hondy OW20.
Masz rację, rozruch zimnego silnika to największe jego zużycie. Tu olej powinien działać jak najszybciej. Rzadki oczywiście szybciej przeniknie między małe szczeliny i tym samym zapewni szybszą ochronę.

23.02.2013 godzina 10 jestem w Długołęce na przeglądzie.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do ojciecmajster:
W pełni syntetyczny 0w20, lub 0w30 będą najlepsze. Na forum Jazza niejaki robox ma do czynienia z flotą Jazzów/N City. Sam przejechał już grubo ponad 100 tys km N City na 0w20, inne auta też chodzą u niego na takim oleju i jak twierdzi żadne nie miało awarii.
Zalinkowane forum jakieś dziwne - jednen jeździ na mineralu, drugi na półsyntetyku... Jednym z lepszych forów olejowych jest za BITOG i tam 0w20 jest merytorycznie zalecane.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Znalazłem jeszcze coś takiego.
Wykresy klas olejów do poszczególnych samochodów Hondy. Nie ma tam City, ale Jazz/FIT ma identyczny silnik.


oraz opinie nt. 0W20 na zagranicznym forum http://forum.lowyat.net/topic/2380236/all

Z kolei Mobil1 zaleca http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx

Mętlik z tymi olejami jest :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do artega7: Linea najdłuższa... 4560mm Fiata vs 4420 Hondy vs 4260 Thalii...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do ojciecmajster: ale ja porównywałem sedany z B jak szukałem nowego auta. Thalia 37k, Linea bodajże 42k, a City ponad 50k... wniosek był tylko jeden. Najbrzydsza, ale i najtańsza 1.2 (i najwyższy stopień wyposażenia, m. in. z automatyczną klimą) w zestawieniu pokonała konkurencję... mnie znaczek niepotrzebny.

Jak to piszą dziennikarze..."Renault Thalia to niekwestionowany lider szpetoty tego segmentu aut".[rotfl]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do Masterek: A City i tak był wyrośnięty segment B, chyba największy w klasie.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do Masterek:
Zerknij na ofertę Hondy Jazz (też segment B). Najuboższa wersja kosztuje pon.50k. Za pełen wypas zapłacić trza 70k.

http://honda.pl/pl/samochody/modele/jazz-5d/cennik.html
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do sequence: ponad 50 tys za segment B?[screwy]

To było do przewidzenia...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do BENEK1270:
Pytałem ich kiedyś o taką możliwość i odpowiedzieli, że z czymś takim mogą być kłopoty z podbiciem dowodu rejestracyjnego...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do ojciecmajster:
Też myślałem nad tym miejscem, ale jak widzisz norma nie byłaby spełniona. Te 60 cm musi być pomiędzy światłami, więc paski odpadają tym bardziej (zresztą paski nie podobają mi się), natomiast światła okrągłe, nawet w najmniejszej średnicy nie zmieszczą się tam na wysokość i trzeba by powiększyć wlot :(
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do MarcinGP:
Polskie drogi zamęczą każdą jakość :(
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do -Marek-: Od diabła ale przeważnie dupereli. Ale teraz już czuję, że amortyzatory i hamulce się kończą. Myślę, że jeszcze maksymalnie pół roku i zawieszenie będzie potrzebowało "grubszych" wymian... Cóż, polskie drogi i francuska jakość nie idą w parze...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Kiedyś widziałem na otomoto Hondę z zamontowanymi Światłami jak na zdjęciu.

" alt=""/> target=_blank rel=nofollow>http://picturepush.com/public/12189391

Jedyny wymiar który nie bardzo się zgadza z wytycznymi to rozstaw. Wynosi 55 cm - powinno 60.

A poniżej nowy model City - Hatchback

" alt=""/> target=_blank rel=nofollow>http://picturepush.com/public/12189384
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do -Marek-:
Dopytaj dokładnie o jakiś moduł, który do Accorda kosztuje 450zł. Światła długie po zapaleniu auta świecą na 45% swojej mocy i działają jako światła dzienne.:) Proponowali mi takie rozwiązanie w ASO.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do artega7:
Tam będzie niestety chyba zbyt mała rozstawa.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
A we wlotach powietrza pod rejestracją nie można zamontować tych świateł? Musisz sprawdzić czy przypadkiem tam się zmieszczą. Tu masz link do wymiarów przepisowych. %3Bhttp%253A%252F%252Frad-sat.home.pl%252Fsklep%252Fprofesjonalne-swiatla-do-jazdy-dziennej-nssc-drl-507hp-p-2963.html%3B1000%3B1252
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do ojciecmajster:
Temat świateł już u nich przerabiałem. Są zdania, że się nie opłaca. Kiedyś strzelili mi za montaż ok 1000 zł. Problem w tym, że w City Comfort nie ma miejsca na takie światła i trzeba wycinać otwory w zderzaku. Nigdy tego nie robili, więc się do tego nie palą...prognozują, że zajmie im to kilka godzin i stąd taka absurdalna cena. Co do podłokietnika to nie wiem. Pewnie zaproponują ten oryginalny.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do -Marek-:
Tak, przegląd zrobię w Długołęce i chyba też powiem, aby wlali ten oryginalny Hondowski, skoro silniki są przystosowane do tego typu oleju.
Przy okazji poruszę z nimi temat montażu świateł do jazdy dziennej oraz podłokietnika.

0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do ojciecmajster:
aha i jeszcze jedno - gość z tego forum
http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=168924&start=570
jeżdżący już ponad 100 tys km nową City poleca motula eco lite 8100. Jeśli nie chcesz czytać tego w całości to powiem Ci, że twierdzi on po "przerobieniu" już kilkunastu olei, że właśnie na tym City pracuje najlepiej.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do ojciecmajster:
Nie przejmuj się, ja też tak na początku miałem, ale później już było lepiej:)
Na gwarancji lałbym olej z ASO 0w20 - teraz chyba jest na niego promocja, bo w zeszłym roku kosztował 16 zł/l więcej. Później planuję kupować coś takiego:
http://amsoil.sklep.pl/products-page-2/oleje-silnikowe-categories/azo-0w-30sn-signature-series/
lub tutaj:
http://moto.allegro.pl/amsoil-0w30-azo-100-syntetyk-bezkonkurencyjny-i2866789492.html
(gość godny polecenia)
Na pewno nie lałbym ASOwskiego Shella czy Castrola.
Mam nawet podejrzenia, że do konsumcji mojego uszczelniacza przyczynił się ten ich Shell. Z taką opinią już nie raz spotkałem się u innych. Ten Shell ma jakieś agresywne dodatki myjące i o ile pozostawia czyściutki silnik, to może powodować degradację uszczelek!
Zdecydowałeś się jednak na Długołękę, a nie Wrocław?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do -Marek-:
Przeczytałem kilkadziesiąt stron z tego forum o olejach. Zdania sa tak podzielone co do parametrów oleju, że teraz mam jeszcze gorszy mętlik w głowie :D
Zdać się na ASO i niech zaleją co uważają za stosowne, czy kupić 0W20?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do sequence:
Biorąc pod uwagę stosunek ceny do wyposażenia i samej marki, w momencie decyzji nie było dla City dużej konkurencji:)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do artega7: No ba Przecież on jest piękny nawet na podnośniku
Wina po stronie Hondy, za dużo sobie życzyli (jak chytra baba z Radomia) [chytry][panna][swinka]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do sequence: Chyba za mała sprzedaż w Europie. Ale nadal jest produkowany i przeszedł face- lifting. Szkoda bo bardzo fajne autko. Zwłaszcza teraz gdy moda na małe sedany powraca.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Najładniejszy mały sedan. Dlaczego go nie sprzedają?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Kurcze, jak ten czas szybko leci
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do art73: City akurat jest składany w Malezji lub Tajlandii.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do art73: Masz rację.Najważniejszy jest rozruch zimnego silnika przy dużych mrozach.Wtedy dostaje najwięcej w d..
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 12 lat temu
Do MARAS68:
Konstruktorzy Hondy zapewniają, że da radę bez problemów. W instr mam wykres i ten olej można stosować w pełnym zakresie temp otoczenia.
Jakby co, polecam lekturę wątku olejowego na accordclub.pl Wiele można się dowiedzieć.
Poza tym temp w silniku pilnuje termostat ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 14 godzin temu, przez FranzMaurer
Marzec garncował, kwiecień do tej pory przeplatał ;) Dość powiedzieć, że jeszcze w czwartek (10/04) wracałem z Krosna przy opadzie śniegu i -1. Dzień później na tym samym kierunku deszcz i ...
3 komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez Maniek1986
Jak w tytule. 11.04.2025r minęło 2 lata od zakupu przeze mnie Leona. Aktualny przebieg to 82.700 k, więc przez ostatnie 12 miesięcy autko przejechało 17.300 km. Złożyły się na to trasy 2 * ...
2 komentarze
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Niestety, opony letnie na których kupiłem DS’a wołały już o wymianę więc „musiałem” coś wybrać na letnie felgi. Nie ukrywam, że głównym wyznacznikiem oczywiście poza ceną była ...
42 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie