Wpis w blogu auta
Honda City
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 5160 razy
Data wydarzenia: 14.02.2013
Przegląd po 3 latach. Koniec gwarancji.
Kategoria: serwis
Dnia 31 01 2013 udałem się do ASO w Długołęce (przeniesione z Mirkowa) na coroczny przegląd. W tym roku zakres prac był następujący:
- przegląd okresowy z przeglądem nadwozia i podwozia - 209,24 zł
- test, sprawdzenie i diagnoza - kody/dane działania (ECM/PCM) - 100,44 zł
- materiały ekspl: smary, płyny czyszczące - 16,74
- filtr oleju - 36,88
- olej silnikowy 0w20 (08232P99A1LHE) (4L) - 226,80 zł
- podkładka korka spustu oleju - 3,59 zł
Razem 730,23 zł
Stan licznika 37 157 km, czyli od ostatniego przeglądu przejechałem ~ 12,5 tys km.
Sprawy, które wyszły w międzyczasie to pocący się uszczelniacz przy rozrządzie i niedziałająca jedna ze ścieżek ogrzewania tylnej szyby. Uszczelniacz wymieniono mi tydzień później - trwało to dobre 4 godziny, a ogrzewanie szyby naprawiono wczoraj (ok 3 godziny). Auto, zarówno po przeglądzie, jak i naprawie wyjechało z serwisu umyte.
W tym roku także City zaliczyła pierwszy przegląd rejestracyjny. Diagnosta nie miał się do czego przyczepić Wszystkie parametry jeszcze sporo ponad normę. Sprawność amorów: z przodu - 85 i 81 %, z tyłu - 76 i 74 %.
Do prac ASO nie mam zastrzeżeń. Klienta nadal traktują prawidłowo. Po przeniesieniu do Długołęki trochę się u nich pozmieniało. Obecny warsztat jest znacznie większy. Poczekalnia zorganizowana jest na półpiętrze, gdzie przez szybę można obserwować pracę mechaników. Do dyspozycji jest sterta czasopism, fotele, duży tv, wi-fi, kawa, herbata i ciastka.
W tym roku zdecydowałem się na zmianę oleju z dotychczasowego Shella, na Hondowski oryginał (produkowany przez Indemitsu). Trochę poczytałem o olejach i wg zapewnień wielu osób olej OEMowy jest znacznie lepszy niż serwowany przez ASO Shella, a tym bardziej Castrola. Ścisłe spasowanie silnika sprawia, że najlepiej czuje się on na oleju lekkobieżnym. W dodatku, pomimo tego, że wg polskiego prawa o Shellu i Castrolu można mówić, że jest to olej syntetyczny, to nie do końca jest to prawda. Gdybyśmy żyli np. w Niemczech oleje te musiały by być oznaczone jako HC syntese, lub Hydrocracen. Oznaczenie ich jako Full Syntetic, było by tam karalne. To co zauważyłem po zmianie to na pewno cichsza, bardziej "aksamitna" praca silnika. Wydaje mi się też, że lepiej wkręca się na obroty. Wg zapewnień wielu osób, możliwe jest też delikatne zmniejszenie spalania paliwa. Zobaczymy czy okaże się to na tyle duże, by mogło być w ogóle zauważalne.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 17 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
To miałem szczęście w czerwcu 2011 za Hondę Jazz 1.4 i-VTEC Trend, plus coś od dealera, plus darmowe ubezpieczenie na rok wydałem 53k. Patrząc na tegoroczny cennik nie zdecydowałbym się na Jazz.
Przekonałeś mnie
Na najbliższym przeglądzie leję olej Hondy OW20.
Masz rację, rozruch zimnego silnika to największe jego zużycie. Tu olej powinien działać jak najszybciej. Rzadki oczywiście szybciej przeniknie między małe szczeliny i tym samym zapewni szybszą ochronę.
23.02.2013 godzina 10 jestem w Długołęce na przeglądzie.
W pełni syntetyczny 0w20, lub 0w30 będą najlepsze. Na forum Jazza niejaki robox ma do czynienia z flotą Jazzów/N City. Sam przejechał już grubo ponad 100 tys km N City na 0w20, inne auta też chodzą u niego na takim oleju i jak twierdzi żadne nie miało awarii.
Zalinkowane forum jakieś dziwne - jednen jeździ na mineralu, drugi na półsyntetyku... Jednym z lepszych forów olejowych jest za BITOG i tam 0w20 jest merytorycznie zalecane.
Wykresy klas olejów do poszczególnych samochodów Hondy. Nie ma tam City, ale Jazz/FIT ma identyczny silnik.
oraz opinie nt. 0W20 na zagranicznym forum http://forum.lowyat.net/topic/2380236/all
Z kolei Mobil1 zaleca http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx
Mętlik z tymi olejami jest
Jak to piszą dziennikarze..."Renault Thalia to niekwestionowany lider szpetoty tego segmentu aut".
Zerknij na ofertę Hondy Jazz (też segment B). Najuboższa wersja kosztuje pon.50k. Za pełen wypas zapłacić trza 70k.
http://honda.pl/pl/samochody/modele/jazz-5d/cennik.html
To było do przewidzenia...
Pytałem ich kiedyś o taką możliwość i odpowiedzieli, że z czymś takim mogą być kłopoty z podbiciem dowodu rejestracyjnego...
Też myślałem nad tym miejscem, ale jak widzisz norma nie byłaby spełniona. Te 60 cm musi być pomiędzy światłami, więc paski odpadają tym bardziej (zresztą paski nie podobają mi się), natomiast światła okrągłe, nawet w najmniejszej średnicy nie zmieszczą się tam na wysokość i trzeba by powiększyć wlot
Polskie drogi zamęczą każdą jakość
" alt=""/> target=_blank rel=nofollow>http://picturepush.com/public/12189391
Jedyny wymiar który nie bardzo się zgadza z wytycznymi to rozstaw. Wynosi 55 cm - powinno 60.
A poniżej nowy model City - Hatchback
" alt=""/> target=_blank rel=nofollow>http://picturepush.com/public/12189384
Dopytaj dokładnie o jakiś moduł, który do Accorda kosztuje 450zł. Światła długie po zapaleniu auta świecą na 45% swojej mocy i działają jako światła dzienne. Proponowali mi takie rozwiązanie w ASO.
Tam będzie niestety chyba zbyt mała rozstawa.
Temat świateł już u nich przerabiałem. Są zdania, że się nie opłaca. Kiedyś strzelili mi za montaż ok 1000 zł. Problem w tym, że w City Comfort nie ma miejsca na takie światła i trzeba wycinać otwory w zderzaku. Nigdy tego nie robili, więc się do tego nie palą...prognozują, że zajmie im to kilka godzin i stąd taka absurdalna cena. Co do podłokietnika to nie wiem. Pewnie zaproponują ten oryginalny.
Tak, przegląd zrobię w Długołęce i chyba też powiem, aby wlali ten oryginalny Hondowski, skoro silniki są przystosowane do tego typu oleju.
Przy okazji poruszę z nimi temat montażu świateł do jazdy dziennej oraz podłokietnika.
aha i jeszcze jedno - gość z tego forum
http://honda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=168924&start=570
jeżdżący już ponad 100 tys km nową City poleca motula eco lite 8100. Jeśli nie chcesz czytać tego w całości to powiem Ci, że twierdzi on po "przerobieniu" już kilkunastu olei, że właśnie na tym City pracuje najlepiej.
Nie przejmuj się, ja też tak na początku miałem, ale później już było lepiej
Na gwarancji lałbym olej z ASO 0w20 - teraz chyba jest na niego promocja, bo w zeszłym roku kosztował 16 zł/l więcej. Później planuję kupować coś takiego:
http://amsoil.sklep.pl/products-page-2/oleje-silnikowe-categories/azo-0w-30sn-signature-series/
lub tutaj:
http://moto.allegro.pl/amsoil-0w30-azo-100-syntetyk-bezkonkurencyjny-i2866789492.html
(gość godny polecenia)
Na pewno nie lałbym ASOwskiego Shella czy Castrola.
Mam nawet podejrzenia, że do konsumcji mojego uszczelniacza przyczynił się ten ich Shell. Z taką opinią już nie raz spotkałem się u innych. Ten Shell ma jakieś agresywne dodatki myjące i o ile pozostawia czyściutki silnik, to może powodować degradację uszczelek!
Zdecydowałeś się jednak na Długołękę, a nie Wrocław?
Przeczytałem kilkadziesiąt stron z tego forum o olejach. Zdania sa tak podzielone co do parametrów oleju, że teraz mam jeszcze gorszy mętlik w głowie :D
Zdać się na ASO i niech zaleją co uważają za stosowne, czy kupić 0W20?
Biorąc pod uwagę stosunek ceny do wyposażenia i samej marki, w momencie decyzji nie było dla City dużej konkurencji
Wina po stronie Hondy, za dużo sobie życzyli (jak chytra baba z Radomia)
Konstruktorzy Hondy zapewniają, że da radę bez problemów. W instr mam wykres i ten olej można stosować w pełnym zakresie temp otoczenia.
Jakby co, polecam lekturę wątku olejowego na accordclub.pl Wiele można się dowiedzieć.
Poza tym temp w silniku pilnuje termostat