Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Honda City
»
Przegląd po 5 latach + jazda testowa Civicem
Wpis w blogu auta
Honda City
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1810 razy
Data wydarzenia: 31.01.2015
Przegląd po 5 latach + jazda testowa Civicem
Kategoria: serwis
Sama jazda testowa jak najbardziej pozytywna. Civic bardzo dobrze się prowadzi, jest komfortowy i jak na silnik 1.8 142KM pali bardzo rozsądnie. Po ok. 40 km w cyklu mieszanym ale bez najmniejszych korków komputer wskazał 6,4 l/100km. Silnik jest Ok, dynamika jak dla mnie wystarczająca, choć spodziewałem się czegoś lepszego w porównaniu do 100 KM w mojej City. Jednak te ponad 150 kg dodatkowej masy robi swoje, no i auto miało ledwo 600 km przebiegu. Wyciszenie kabiny jest niezłe, choć w nowej Corolli lepsze. Bardzo dobre wrażenie wywarło na mnie wykończenie kabiny. Nie wiem czy tak jest we wszystkich wersjach wyposażeniowych, ale w „Sporcie” jest świetnie. W tym roku planowany jest lifting Civica, dojdzie kolejna wersja wyposażeniowa (nowy „Sport” straci przez to nieco z ilości obecnych dodatków), we wrześniu ma pojawić się HR-V, a koło listopada odświeżona CR-V.
Wracając do samego przeglądu to od strony szczegółowej wyglądał on tak:
- przegląd okresowy z przeglądem nadwozia i podwozia – 200,18 zł
- test, sprawdzenie i diagnoza – kody/dane działanie – 171,58 zł
- materiały eksploatacyjne – 28,60 zł
- olej Castrol Edge Profesional Honda 5w30 – 4L – 306 zł
- podkładka – 5,40 zł
- filtr oleju – 49,85 zł
Razem 761, 62 zł
W lipcu przy przebiegu 55 tys km wymieniałem tylne klocki hamulcowe - 386,12 zł.
Przegląd w OSK, to już była formalność. Diagnosta nawet musiał dwukrotnie sprawdzić jakość spalin, bo wychodziło mu, że są za czyste i myślał, że zrobił coś nie tak
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 17 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Tak, City to nieduży samochód, ale... jest dłuższy od wielu kompaktów np. Aurisa, Golfa, Civica 5d, i innych
Do ojciecmajster:
Co do uszczelniacza, to wszystko jest OK. A jazda próbna była bez wcześniejszego umawiania się z nimi.
Do Dikej:
Te pierniczki w papierkach też są dobre, no i teraz nie mam wątpliwości czy nikt ich wcześniej nie macał
Dobrze robisz. Dzięki ASO już na dzień dzisiejszy wiesz, że uniknąłeś paru kosztownych wydatków w przyszłości.
Te "czysta" złoty to nie majątek, a i fajna pieczątka będzie w książeczce :D Po ostatniej akcji mam duże zaufanie do tego serwisu, więc aby auto dojeździło 2020 roku, lepiej niech na bieżąco będzie sprawdzane.
Jasne, spotkanie jak najbardziej wskazane
Czyli jednak ASO Biela, wcześniej mówiłeś, że w tym roku już ich sobie odpuszczasz.
No raczej. Umówiłem się już na serwis 28 lutego na 9.00.
Cena to około 340 PLN bez filtrów i oleju. Jak czas pozwoli możemy zrobić tradycyjnie jak co roku krótki spocik
I to jest dobry powód, żeby zbyt wcześnie nie pozbywać się tego samochodu
Ja ostatnio tankowałem samochód za 4.09 PLN/l. Spalanie w mojej City to 4,91 l/100km. Co daje 20.08 PLN na 100 km. Tak to można jeździć
W tej klasie nie ma chyba benzyniaka z takimi parametrami, który tak mało by palił.
Astra sedan też bardzo mi się podoba. Nie chciałbym tylko uturbionego silnika, pozostaje wtedy jedynie 1.6 115KM, a u brata (bliźniaka) Astra z tym silnikiem pali o 50% więcej niż moja City.
Lancer to niezła propozycja. Faktycznie w tej cenie trudno znaleźć tak dobrze wyposażony samochód klasy C. Jedynie w czym odstaje od konkurentów to spartańskie wykończenie kabiny i wyższy hałas. Siedząc najpierw w Civicu, Maździe, czy Corolli a przesiadając się później do Lancer, ma się w nim pewien niedosyt.
To chyba moi faworyci w tym segmencie. Ale rzeczywiście u nas małe i średnie sedany są niedoceniane. Na pewno hatchback jest praktyczniejszy, ale jednak sedan lepiej się prezentuje i wydaje się dużo większy. Dobry przykład to właśnie City i Jazz. City wygląda i jest większy, a kosztował podobne pieniądze. Niestety teraz praktycznie nie ma już wyboru jeśli chodzi o małe sedany klasy B.
Za niewiele ponad 50 tys. mogłem mieć model z wyprzedaży rocznika, b.dobrze wyposażony sedan...
Trójka tak, ale dopiero po liftingu
Do ojciecmajster:
W 2020 to przy dzisiejszym tempie, będą co najmniej już ze dwie kolejne wersje.
W tym roku w USA podobno ma pojawić się całkiem nowy Civic.
Czynnik ekonomiczny gra u mnie pierwsze skrzypce.
Nie jeżdżę samochodem 10 lat dla przyjemności, tylko z braku pieniędzy na nowy Gdybym zarabiał krocie jak w sejmie, zmieniałbym samochód co rok ;D
2020 to i tak optymistyczny wariant. Jeśli auto będzie się nadal dobrze sprawować, a kasy na nowy nie uzbieram, wydłużę jeszcze okres może o 2-3 lata
mnie po roku już świerzbi co by zmienic na inne
Mazda 3 Sedan wygląda najładniej z całej trójki. Drugie miejsce dałbym Toyocie Corolli, 3 Civic Hatchback (sedan Civica jest po prostu nudny). Jednak rozpatrując całą trójkę w aspekcie ekonomicznym, pierwsze miejsce zajmuje Corolla.
@Marek
Ja zakładam jeździć Citką do 2020r. Potem obaczym. Może kolejna generacja Civica?
Szkoda Leexxa, ale pamiętam, że o EDGU też się dobrze wypowiadał.
Nie zapomnij skontrolować uszczelniacza.
W połowie miesiąca będę wymieniał. Sam jestem ciekaw, czy te wszystkie opinie o zajebistości tego oleju będą w jakiś sposób odczuwalne i namacalne. Na ten olej namówił mnie kolega Leexx, który niestety już nie posiada konta na AWC. O AMSOIL wypowiadał się bardzo konkretnie i rzeczowo.
Edge to jedyny Castrol, który spod tej krytyki się wyłamywał. Gdyby był inny jego rodzaj, to był zalał nie Castrola. No, ale masz też rację, że w serwisie nie mieli już 0w20, więc wybór miałem między Shellem a Castrolem. Na szczęście EDGE to już nie ten sam Castrol w ich ofercie co kiedyś.
Silnik chodzi odrobinę głośniej i hamowanie silnikiem jest większe, także nie mam wątpliwości, że opory wzrosły.
Jestem za to ciekawy jakie Ty będziesz miał opinie po mitycznym AMSie
A jak w temacie uszczelnienia co naprawiali w serwisie? Nie poci się nigdzie w okolicach?
PS. Jazdę próbną umówiłeś wcześniej, czy już w serwisie podczas przeglądu?
Mazdę 3 na razie nie biorę pod uwagę, właśnie za to, że jest to zbyt świeży model i zapewne ma jakieś niedoróbki, które zlikwiduje lifting. Zmianę planuję za ok rok, jeśli do tej pory zliftingują Mazdę 3, to kto wie...
Civic sedan niedługo ma pojawić się po pewnych poprawkach, zobaczymy co one zmienią. Pytanie tylko czy za rok nie zniknie on z polskiej oferty? Wersja z USA czy Rosji doczekała się porządnego liftingu i gdyby taką wersję oferowali u nas to byłaby faworytem. Na chwilę obecną widać naprawdę dużą dbałość w dopracowaniu wer 5d i pójście na skróty w wer 4d.
Na co zamienić?
No można na kolejna honde tym razem civic sedan.
ale wyglądem znacznie bardziej przekonuje nowa mazda 3 sedan.
Owszem tania nie jest i do wyboru tylko jeden silnik 120 konna benzyna na szczęście bez turbiny.
Oglądając jej test mnie nie odpowiada bo ma za duzo małych wad i niedoróbek ale jak ktos nie patrzy na to że podłokietnik lipa i plastikowy, ze brak kieszeni w drzwiach, ze navi i audio skomplikowane w obsłudze a w bagażniku wykładzina jakości jak na targu to przecież to piękne auto
Powoli myślisz nad zmianą?
Do humvee5:
Nie dotyczy to tylko Hondy. Przyjęło się uważać, że sedany tej klasy nie są popularne w "cywilizowanej" Europie, gdzie zwraca się na wykończenie taką uwagę.
Gdyby sedan był tak dopieszczony jak 5d, to nie wahałbym się ani chwili, a tak mam dylemat. W sumie takim złotym środkiem może okazać się właśnie Corolla.