Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mercedes Klasa S S-ka » Przegrzewający się silnik.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mercedes Klasa S
  • przebieg 260 000 km
  • rocznik 1991
  • kupione używane w 1995
  • silnik 3.2 SE,SEL
Dodano: 13 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 2718 razy
Data wydarzenia: 01.07.2012
Przegrzewający się silnik.
Kategoria: inne
Silnik od jakiegoś czasu przegrzewa się przy staniu w korkach i powolnym jeżdżeniu po mieście. Dziś wracałem z nad morza. 3/4 drogi - jeden wielki korek, jazda z prędkością ok. 20 km/h. Nagle patrzę, temperatura silnika 100 stopni Celsjusza~! Jedziemy dalej. Włączamy ogrzewanie na maksa, temperatura spada do około 85 stopni. Potem znów to samo. Po korku jechaliśmy aż do domu. Jutro wlejemy płyn do chłodnicy i sprawdzimy, czy zadziała.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Samochód w ciągu dwóch lat przejechał 2000 km, więc nie ma sensu pakować pieniędzy w naprawy.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Tak to już jest, gdy ma się nowszy model. O starszy wtedy przestaje się tak dbać.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
To gratulacje. Pal licho chłodnicę. Ja martwił bym się o kanały w bloku i głowicy w jakim są stanie czy nie ma mikropęknięć. Musisz sprawdzić wycieki wymienić wszystko i dopiero dalej się zabierać za naprawy. Do s-ki żeby wlewać wodę..
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Samochód w czasie zimy w chłodnicy miał tylko wodę, a po mrozach rurki doprowadzające wodę po prostu pękły i zaczęły ciec. Może ma to coś wspólnego ;>
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do benny86: Czujnik raczej nie steruje termostatem a działa mechanicznie. Chyba ze w mietku jest inaczej. Wentylator też nie ma czujnika bo jest tam visco.

Kolego najpierw to odpal auto jak będziesz miał temp roboczą to zobacz czy na chłodnice idzie płyn. Jeśli cała zrobi się po czasie gorąca tzn że termostat sprawny i pompa wody pracuje. Jeśli nie to termostat do wymiany. Jeśli visko się nie zasprzęgla i nie słychać wichury pod maską lub dajesz radę przy gorącym przegrzewającym silniku jest zatrzymać ręką (należy uważać!) to visco do wymiany.
Najpierw dolej płynu i odpowietrz auto chyba że układ sam sięodpowietrza. Nie ma sensu wymieniać na ślepo termostatów czujników które i tak u Ciebie za pracę wentylatora nie odpowiadają.

Sprawdź też wycieki czy takowe występują i je zlikwiduj.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
no to dolej tego płynu panie bo jak nie ma stanu to co tu się dziwić że się zagrzewa[panna]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Termostat albo czujnik temperatury nim sterujący, lub też sam wentylator - coś z tego trio raczej. Czujniki i termostaty są z reguły dość tanie, nie wiem jak wentylator.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Nie chcemy za dużo się z nim bawić, bo zazwyczaj stoi na podwórku i tak stoi, pojedzie na wioskę na chwilę. Teraz musimy nim jeździć, bo drugi w naprawie :/
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Nie dolewaj tylko płynu tylko posłuchaj kolegów.
Jak chce Ci się babrać to przeczyść chłodnicę i najlepiej wymień termostat na nowy, bo samo dolewanie płynu na dłuższą metę nic Ci nie pomoże, wiem to z własnego doświadczenia :-/
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Chodzi o to, że przy niskich obrotach i wyższej temperaturze termostat powinien włączyć wiatrak, który chłodzi chłodnicę. Prawda podobnie tak nie jest. Dzisiaj wlejemy płyn chłodniczy.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Nic nie będzie działać po wymianie płynu. Masz kolegą padnięte sprzęgło wiskotyczne wentylatora(wiskoza). Podczas wyższych obrotów śmigło wentylatora powinno zacząć się mocniej kręcić. Jeśli tak się nie dzieje to znaczy że jest tak jak ja mówię. Nie oszczędzaj na na nim(kup zamiennik dobrej firmy) a podczas twojej kadencji z tym autem nigdy cię już nie zawiedzie:)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
u mnie było podobnie... trzeba było wymienić chłodnicę. w czyszczenie nie chciało mi się bawić
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Dobra, termostat też trzeba będzie sprawdzić.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do giernal: Mam, ale mogło trochę wyciec.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
przeczyśc układ chłodzący, a najlepiej kup novą chłodnice,lub tylko termostat padł.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do giernal: Dobre pytanie... Bo gdyby był płyn w chłodnicy, to 100 stopni przez krótki okres czasu, w korku nie jest niczym tragicznym. Ale pewnie termostat umiera.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Nie masz płynu w chłodnicy? [totalszok]
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 1 godzina temu, przez MaArek77
No wreszcie po 16 latach pozbyłem się Golfa, była 2 dniowy żal i dwutygodniowy bal ze tak powiem. Nawet najlepsze i bezawaryjne auto w takim wieku to nic dobrego. W każdej chwili może ...
Dodano: 2 dni temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu. Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km. W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna. Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu. Środek też ...
12 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie