Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Dacia Logan MCV "Matylda"
»
Przełączniki impulsowe szyb
Wpis w blogu auta
Dacia Logan
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 3819 razy
Data wydarzenia: 05.05.2011
Przełączniki impulsowe szyb
Kategoria: zmiany w aucie
W każdym, ale nie w Dacii. Tutaj znowu inżynierowie zaoszczędzili, tym razem na logice przełączników - żeby opuścić całkowicie szybę, trzeba trzymać wciśnięty przycisk cały czas...
Wydawałoby się, że to drobiazg, ale niestety drobiazg ten psuł mi krew dość mocno. Typowe zastosowanie elektrycznie opuszczanych szyb - bramka na autostradzie - u mnie zamieniało się w abominację. Oto w jednym momencie musiałem zredukować bieg (bo a nuż), przycelić, żeby wjechać w miarę blisko od murka (żeby ręki z kasiorą starczyło), ale nie za blisko, żeby nie przytrzeć, rodzina w tym czasie darła się, że nie mają drobnych, kolejna korekta kursu, wydłubywanie portfela z kieszeni spodni, rodzina głośno wyraża oburzenie wysokością myta, hamuję na wysokości okienka - wszystko to z jednym palcem na kretyńskim przycisku!
Tak dalej być nie mogło. :] Co ciekawe, w ASO można sobie kupić tzw. przełączniki impulsowe (kod 6001546817), które działają, jak Pan Bóg przykazał. Problem w tym, że przełączniki te pasują tylko do wersji konsoli sprzed liftu lub bez klimatyzacji. O czym przekonałem się już po zakupie owych przełączników. Honor nie pozwalał się wycofać - postanowiłem przystosować przełączniki impulsowe do mojej wersji konsoli centralnej. :] Zajęło mi to jedynie trzy wieczory ostrej rzeźby w brązie, ale efekt jest imponujący. :] Po krwawe szczegóły odsyłam na forum Dacia Klub Polska - poniżej kilka zdjęć pokazujących ogrom zniszczeń i film prezentujący działanie złożonych nowych przełączników.
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto.
Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5
komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas.
Audi zostało wystawione na sprzedaż.
Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3
komentarze
Dodano: 5 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia...
Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL
Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
12
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Ja nie ukrywam, że daleki jestem od manualnych czynności. BA! Nawet wiertarki w domu nie posiadam Oddałem znajomemu, w podzięce za pomoc. Wychodzę z założenia, że jestem dobrym specjalistą w swojej dziedzinie, spełniam się zawodowo, a jak trzeba to idę do osób które mają pojęcie na dany temat i zlecam wykonanie tego czy tamtego.
Wiem jakie jest sterowanie el. tylne (tunel środkowy), zresztą z tyłu mam ręczne - bezpieczeństwo dziecka przede wszystkim.
Ale przednie na panelu? Sorry ale to jest żenada... siedziałem w Dacii i w Thalii - bez porównania wygrywa sterowanie w drzwiach... Dacia wygrywa rozstawem osi i miejscem na tylnej kanapie... Każde auto ma jakieś wady, o przepraszam, podobno Mondeo nie ma.
Faktycznie, drobiazg w postaci impulsowego przełącznika, a ile dałby radości seryjny. Widzę, że postawiłeś sobie za cel, poprawę niedogodności Daci. A to spryskiwacze, a to soczewka, teraz te "opuszczacze". Super! Wiele można się od Ciebie nauczyć i podpatrzeć. Dziękuję, że dzielisz się z nami swoimi "przygodami majsterkowicza".
Ja chyba nie czuję blusa, a może akceptuję to "jak jest" i póki co nie zdaję się na samodzielne dłubanie. Tak czy siak, Twoje wpisy są dla mnie bardzo pouczające. Raz jeszcze dziękuję.
Fakt. Rozwiązanie w Daci nie jest popularne i wymagało kilku dni przyzwyczajenia, ale podobnie było w przypadku Peugeota. Mała Mycha ma sterowanie szybami na tunelu środkowym, koło hamuclca pomocniczego. Przesiadając się z aut, przestałem zwracać uwagę na takie "szczegóły".
Pewnie już wiecie
Co do gwarancji - przełączniki nabyłem w ASO, bo myślałem, że będą pasować (można próbować przerabiać przełączniki z pierwszych Clio/Megane/Master, bo są podobne), nie ingerowałem w instalację elektryczną (cała logika sterowania szybami siedzi w przełączniku, wtyczki są identyczne, fabryczna instalacja i mechanika szyb obsługują "impulsowość"), jedyna moja ingerencja to same przyciski w przełącznikach i dorobione rowki w plastiku konsoli centralnej. Bez gwarancji na plastik konsoli centralnej mogę żyć.
Dobra robota. Gwarancji przez to nie naruszyłeś?