Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Dacia Logan MCV "Matylda"
»
Przełączniki impulsowe szyb
Wpis w blogu auta
Dacia Logan
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 3844 razy
Data wydarzenia: 05.05.2011
Przełączniki impulsowe szyb
Kategoria: zmiany w aucie
W każdym, ale nie w Dacii. Tutaj znowu inżynierowie zaoszczędzili, tym razem na logice przełączników - żeby opuścić całkowicie szybę, trzeba trzymać wciśnięty przycisk cały czas...
Wydawałoby się, że to drobiazg, ale niestety drobiazg ten psuł mi krew dość mocno. Typowe zastosowanie elektrycznie opuszczanych szyb - bramka na autostradzie - u mnie zamieniało się w abominację. Oto w jednym momencie musiałem zredukować bieg (bo a nuż), przycelić, żeby wjechać w miarę blisko od murka (żeby ręki z kasiorą starczyło), ale nie za blisko, żeby nie przytrzeć, rodzina w tym czasie darła się, że nie mają drobnych, kolejna korekta kursu, wydłubywanie portfela z kieszeni spodni, rodzina głośno wyraża oburzenie wysokością myta, hamuję na wysokości okienka - wszystko to z jednym palcem na kretyńskim przycisku!
Tak dalej być nie mogło. :] Co ciekawe, w ASO można sobie kupić tzw. przełączniki impulsowe (kod 6001546817), które działają, jak Pan Bóg przykazał. Problem w tym, że przełączniki te pasują tylko do wersji konsoli sprzed liftu lub bez klimatyzacji. O czym przekonałem się już po zakupie owych przełączników. Honor nie pozwalał się wycofać - postanowiłem przystosować przełączniki impulsowe do mojej wersji konsoli centralnej. :] Zajęło mi to jedynie trzy wieczory ostrej rzeźby w brązie, ale efekt jest imponujący. :] Po krwawe szczegóły odsyłam na forum Dacia Klub Polska - poniżej kilka zdjęć pokazujących ogrom zniszczeń i film prezentujący działanie złożonych nowych przełączników.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Ja nie ukrywam, że daleki jestem od manualnych czynności. BA! Nawet wiertarki w domu nie posiadam Oddałem znajomemu, w podzięce za pomoc. Wychodzę z założenia, że jestem dobrym specjalistą w swojej dziedzinie, spełniam się zawodowo, a jak trzeba to idę do osób które mają pojęcie na dany temat i zlecam wykonanie tego czy tamtego.
Wiem jakie jest sterowanie el. tylne (tunel środkowy), zresztą z tyłu mam ręczne - bezpieczeństwo dziecka przede wszystkim.
Ale przednie na panelu? Sorry ale to jest żenada... siedziałem w Dacii i w Thalii - bez porównania wygrywa sterowanie w drzwiach... Dacia wygrywa rozstawem osi i miejscem na tylnej kanapie... Każde auto ma jakieś wady, o przepraszam, podobno Mondeo nie ma.
Faktycznie, drobiazg w postaci impulsowego przełącznika, a ile dałby radości seryjny. Widzę, że postawiłeś sobie za cel, poprawę niedogodności Daci. A to spryskiwacze, a to soczewka, teraz te "opuszczacze". Super! Wiele można się od Ciebie nauczyć i podpatrzeć. Dziękuję, że dzielisz się z nami swoimi "przygodami majsterkowicza".
Ja chyba nie czuję blusa, a może akceptuję to "jak jest" i póki co nie zdaję się na samodzielne dłubanie. Tak czy siak, Twoje wpisy są dla mnie bardzo pouczające. Raz jeszcze dziękuję.
Fakt. Rozwiązanie w Daci nie jest popularne i wymagało kilku dni przyzwyczajenia, ale podobnie było w przypadku Peugeota. Mała Mycha ma sterowanie szybami na tunelu środkowym, koło hamuclca pomocniczego. Przesiadając się z aut, przestałem zwracać uwagę na takie "szczegóły".
Pewnie już wiecie
Co do gwarancji - przełączniki nabyłem w ASO, bo myślałem, że będą pasować (można próbować przerabiać przełączniki z pierwszych Clio/Megane/Master, bo są podobne), nie ingerowałem w instalację elektryczną (cała logika sterowania szybami siedzi w przełączniku, wtyczki są identyczne, fabryczna instalacja i mechanika szyb obsługują "impulsowość"), jedyna moja ingerencja to same przyciski w przełącznikach i dorobione rowki w plastiku konsoli centralnej. Bez gwarancji na plastik konsoli centralnej mogę żyć.
Dobra robota. Gwarancji przez to nie naruszyłeś?