Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Audi A6 Czarna Bestia 2.8 V6 » Przemyślenia, czy czy kupić coś nowszego..







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Audi A6
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 1554 razy
Data wydarzenia: 14.05.2017
Przemyślenia, czy czy kupić coś nowszego..
Kategoria: inne
Długo zastanawiałem się nad zakupem czegoś nowszego, decyzję hamowała jedynie myśl, że pomimo, że kupię coś młodszego to i tak nie wiem co kupie, a aktualnie jednak wiem czym jeżdżę...

Postanowiłem zakupić A8 D3 po lifcie z dużym grillem z silnikiem 4.2 V8, najpierw chciałem A6 C6 ale jak zacząłem zgłębiać temat to nie ma sensu pakować się w C6 - każdy silnik ma jakąś wadę i do tego kosmiczne koszty wymiany rozrządu (rozrząd od strony grodzi), wybór padł na A8 z legendarnym silnikiem 4.2 MPI (nie FSI i do tego rozrząd z przodu auta), to jeszcze jedyne rozsądne Audi do roku 2006, legendarne 4.2 w przypadku a6 skończyło się na C5, w C6 niestety to już nie ten sam silnik...

Sam nie wiem co zrobić ze swoją C5, auto przez kilka ładnych lat nigdy mnie nie zawiodło, wychuchałem ją do stanu 5+ i az szkoda sprzedawać, ale jak już kupię A8 to z drugiej strony szkoda utrzymywać dwa auta.
Wiem, że najlepiej było by zostać przy Bestii, ale mam środki aby zdobyć swoje marzenie motoryzacyjne, czyli V8 i A8 w jednym :)

Co myślicie?
Pierwszeństwo w zakupie będą mieli znajomi, ale jeśli chętnego nie będzie, czy nie szkoda dobrego auta oddać w obce ręce?
Dodano: 7 lat temu
Do pantego: Marzenia są po to, żeby je spełniać! :)
Mam nadzieję, że się pochwalisz nowym nabytkiem, bo strasznie lubie d3 - kolejne modele już nie były takie imponujące.
FSI nie jest taki zły, jeśli użytkuje się go zgodnie z przeznaczeniem (czyt, trasa) to nie nazbiera nagaru. Przez 3 lata mielismy w rodzinie S8 D3, też FSI. Przez 110000 km zero problemow z silnikiem, ale auto jezdzilo tylko trasy.
Zwróć tylko uwagę, żeby miało Bluetooth, bo straszną porażką jest mieć takie auto bez tej opcji... A takie się zdarzają (jak nasze S8). Oprócz tego uważaj na bezkluczykowz dostęp - strasznie szybko kradna takie auta! Rzadko pojawiają się egzemplarze bez skóry - warto rozważyć, jeśli natomiast koniecznie skóra to tylko wentylowana. Kremowa odbarwia się TRWALE!!!
Bang i Olufsen nie zrobili aż tak świetnego systemu, natomiast czuc różnice między BOSE a seryjnym.
Reszta to już indywidualne preferencje, ale trzymałbym się z dala od dużych rozmiarów felg, nie chcesz wiedzieć ile kosztują opony na 20-ki ;)

Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: Wziąłem na uwagę bardzo poważnie wasza opinię o kosztach eksploatacji, ale A8 będzie na moją firmę, wiec wszystkie ewentualne naprawy wrzuci się w koszty i nie będzie tak źle :)
Decyzję podjąłem, szukam A8 D3 po liftingu z gwarancją (lepsze komisy dają gwarancję na samochody, wiadomo, że cena jest wyższa ale głowa spokojniejsza ;) )
Dodano: 7 lat temu
Do pantego: Kup to A8 jeśli tak o nim marzysz :) Ale wierz mi, po poczatkowym okresie radosci bedziesz przeklinal, ze porwaleś się z motyką na słońce... Jakbym tak kombinował, to zamiast Tigry i Seata jezdziłbym teraz Gallardo :) Ale wiem, ze zakup to nie problem - tylko utrzymanie. Ale marzenia trzeba spełniać, mnie pokory nauczyło Maserati.
Dodano: 7 lat temu
Do Tejlor: Aluminiowe to również zalety, nie ma opcji, że zardzewieje :)
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Dałbym poprawkę na "od 2008" czyli po lifcie, tylko pytanie czy na pewno poprawili te napinacze rozrządu, czy tylko jeszcze nikt tego nie wie, bo za młode silniki..
A najgorsze jest to, że nie ma wyboru, jedynie FSI gdzie trzeba czyścić silnik z nagaru co 100k przebiegu, masakra...
Dodano: 7 lat temu
Do pantego: Audi A6 od roku 2005 to dobra propozycja. Trzeba tylko wybrać w miarę niezawodny silnik i dobry do LPG.
A diesel z niewielkim przebiegiem jest osiagalny ale za majatek.

Jedna zasada, unikac aut z polski od cwaniaczków, złodziei i kombinatorów bo 99% handlarzy oferuje oszukany towar.

Ceny aut w polsce sa zanizone, pojechac do Niemiec, kupic nie od Turka za kilka tys zl wiecej

Ale Polak szuka zawsze okazji. Okazja to taka 12 letnia A6 z niskim przebiegiem. A cena rzecz względna

Powodzenia i rozsadku dla kolegi
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: Jak bym swoją A6 serwisował w ASO to bym za rozrząd zapłacił połowę wartości samochodu :)
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Mało jeżdżę wiec spalanie nie jest dla mnie problemem, lpg nie jest złym pomysłem, dobre lpg i tak wróci się szybko przy tym spalaniu :)
Kupiłbym i nowsze ale do 2006 roku są z legendarnym 4.2 bez żadnego FSI i rozrzadu od grodzi, ale myslę jeszcze nad A6 C6 po lifcie - podobno zlikwidowali problem napinaczy rozrzadu..
Dodano: 7 lat temu
Nie słuchaj pierdolenia "gdybaczy" kupuj a zobaczysz że nie pożałujesz a co do cześć to jest tyle dawców z Anglii że nie ma się co martwić o to że utrzymanie cie zniszczy psychicznie, mówiłem ja szczęśliwy posiadacz A8D3;-)
Dodano: 7 lat temu
Dobre autko zawsze szkoda oddawać ale z drugiej strony jak wiesz co masz to śmiało można - przynajmniej jak już się znajdzie właściwy osobnik to będzie zadowolony. Ale z kolei - marzenia trzeba realizować. Ot zrób dwie ceny. Dla znajomych i obcych. :) W sumie nie wiem którą bym zrobił wyższą :)
Dodano: 7 lat temu
A8 jest aluminiowe, a to oznacza, że nie ma klepania ani spawania. To znacznie podnosi koszty ewentualnych napraw postłuczkowych.
Dodano: 7 lat temu
Wierz mi - nie stac Cie na D3 :) To ze mozesz kupic jakies auto, to nie znaczy, ze dasz rade nim jezdzic. Znam to z autopsji - kilka razy juz prawie kupilem E60 M5.

Serwis, czesci do A8 sa koszmarnie drogie! Mialem przez chwile do czynienia z S8 D3 i kazda glupota byla na wage zlota... Po uszkodzeniu zderzaka faktura w ASO opiewala na 40 tys zlotych :D

Oprocz tego spalanie nawet wersji 4.2 nie jest niskie, w przypadku S-ki bylo to jakies 23 w miescie i 15 na trasie.

To jest stare auto klasy premium, segmentu aut luksusowych! Koszty utrzymania nie zmniejszaja sie przez lata :) Juz predzej bym myslal o D2, to byla ostatnia generacja z rozsadna elektronika...
Dodano: 7 lat temu
Znaleźć takie auto i jeszcze kupić będzie wielką sztuką, bo wyboru nie ma żadnego. W chwili obecnej za miedzą sensowna jest tylko ta A8 https://tinyurl.com/kpu4sos Myślę, że jeszcze bardzo długo pojeździsz swoją A6 więc jej nie sprzedawaj :)
Dodano: 7 lat temu
Aufi A8 to loteria i skarbonka.

Tanie ale w aucie tej klasy w razie oecha mozna zostac zebrakiem
Bo psuje sie wszystko a 15 letnie i starsze tym bardziej.
Taki 4.2 to chyba w LPG?
Bo jesli nie to niech kolega nie mowi o braku kasy
Zakup to jedno a utrzymanie w super stanie i paliwo na te 15-20 tys. km rocznie to czasem drugie tyle w wypadku A8.

Poza tym takie auto kupuje sie samemu i tylko w Niemczech. Tanie sa tylko w Polsce ale tanie znaczy szrot
Dodano: 7 lat temu
Do damian88max: Plany sa takie, kupic A8, pojeździć trochę , A6 będzie awaryjnie sobie stać, gdyby okazało się że A8 to np. mina :) A jak już upewnię się do nowego nabytku to wtedy na spokojnie spóbuję sprzedać, bez ciśnienia, najwyżej zostanie :)
Dodano: 7 lat temu
obce moga byc lepsze niz rece znajomego:)
moze gdzies na forum go opchnij tam sa maniacy :)
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl