Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Audi A6 Czarna Bestia 2.8 V6
»
Przemyślenia, czy czy kupić coś nowszego..
Wpis w blogu auta
Audi A6
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 1491 razy
Data wydarzenia: 14.05.2017
Przemyślenia, czy czy kupić coś nowszego..
Kategoria: inne
Postanowiłem zakupić A8 D3 po lifcie z dużym grillem z silnikiem 4.2 V8, najpierw chciałem A6 C6 ale jak zacząłem zgłębiać temat to nie ma sensu pakować się w C6 - każdy silnik ma jakąś wadę i do tego kosmiczne koszty wymiany rozrządu (rozrząd od strony grodzi), wybór padł na A8 z legendarnym silnikiem 4.2 MPI (nie FSI i do tego rozrząd z przodu auta), to jeszcze jedyne rozsądne Audi do roku 2006, legendarne 4.2 w przypadku a6 skończyło się na C5, w C6 niestety to już nie ten sam silnik...
Sam nie wiem co zrobić ze swoją C5, auto przez kilka ładnych lat nigdy mnie nie zawiodło, wychuchałem ją do stanu 5+ i az szkoda sprzedawać, ale jak już kupię A8 to z drugiej strony szkoda utrzymywać dwa auta.
Wiem, że najlepiej było by zostać przy Bestii, ale mam środki aby zdobyć swoje marzenie motoryzacyjne, czyli V8 i A8 w jednym
Co myślicie?
Pierwszeństwo w zakupie będą mieli znajomi, ale jeśli chętnego nie będzie, czy nie szkoda dobrego auta oddać w obce ręce?
Najnowsze blogi
Dodano: 12 godzin temu, przez powerTGS440
Renault Megane III 1.5DCI 95PS 6-gear MANUAL
Ogólnie, w ten długi weekend przejechałem 903km, średnie spalanie 4.2litra (nie korzystałem z klimy), trasa ekspresowa S3 (tylko 30km na ...
Dodano: 13 godzin temu, przez powerTGS440
Właśnie minęło 9 miesięcy od kupna P208, przejechane w tym czasie 10.000km, było by więcej, ale od czasu kiedy pojawiła się Meganka to autko jeździ trochę mniej i bliżej, trasy nie ...
Dodano: 4 dni temu, przez darek-k
zdjęcie wykonane jeszcze u poprzedniego właściciela
super autko jak na tylko Peugeota 207
4
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Mam nadzieję, że się pochwalisz nowym nabytkiem, bo strasznie lubie d3 - kolejne modele już nie były takie imponujące.
FSI nie jest taki zły, jeśli użytkuje się go zgodnie z przeznaczeniem (czyt, trasa) to nie nazbiera nagaru. Przez 3 lata mielismy w rodzinie S8 D3, też FSI. Przez 110000 km zero problemow z silnikiem, ale auto jezdzilo tylko trasy.
Zwróć tylko uwagę, żeby miało Bluetooth, bo straszną porażką jest mieć takie auto bez tej opcji... A takie się zdarzają (jak nasze S8). Oprócz tego uważaj na bezkluczykowz dostęp - strasznie szybko kradna takie auta! Rzadko pojawiają się egzemplarze bez skóry - warto rozważyć, jeśli natomiast koniecznie skóra to tylko wentylowana. Kremowa odbarwia się TRWALE!!!
Bang i Olufsen nie zrobili aż tak świetnego systemu, natomiast czuc różnice między BOSE a seryjnym.
Reszta to już indywidualne preferencje, ale trzymałbym się z dala od dużych rozmiarów felg, nie chcesz wiedzieć ile kosztują opony na 20-ki
Decyzję podjąłem, szukam A8 D3 po liftingu z gwarancją (lepsze komisy dają gwarancję na samochody, wiadomo, że cena jest wyższa ale głowa spokojniejsza )
A najgorsze jest to, że nie ma wyboru, jedynie FSI gdzie trzeba czyścić silnik z nagaru co 100k przebiegu, masakra...
A diesel z niewielkim przebiegiem jest osiagalny ale za majatek.
Jedna zasada, unikac aut z polski od cwaniaczków, złodziei i kombinatorów bo 99% handlarzy oferuje oszukany towar.
Ceny aut w polsce sa zanizone, pojechac do Niemiec, kupic nie od Turka za kilka tys zl wiecej
Ale Polak szuka zawsze okazji. Okazja to taka 12 letnia A6 z niskim przebiegiem. A cena rzecz względna
Powodzenia i rozsadku dla kolegi
Kupiłbym i nowsze ale do 2006 roku są z legendarnym 4.2 bez żadnego FSI i rozrzadu od grodzi, ale myslę jeszcze nad A6 C6 po lifcie - podobno zlikwidowali problem napinaczy rozrzadu..
Serwis, czesci do A8 sa koszmarnie drogie! Mialem przez chwile do czynienia z S8 D3 i kazda glupota byla na wage zlota... Po uszkodzeniu zderzaka faktura w ASO opiewala na 40 tys zlotych :D
Oprocz tego spalanie nawet wersji 4.2 nie jest niskie, w przypadku S-ki bylo to jakies 23 w miescie i 15 na trasie.
To jest stare auto klasy premium, segmentu aut luksusowych! Koszty utrzymania nie zmniejszaja sie przez lata Juz predzej bym myslal o D2, to byla ostatnia generacja z rozsadna elektronika...
Tanie ale w aucie tej klasy w razie oecha mozna zostac zebrakiem
Bo psuje sie wszystko a 15 letnie i starsze tym bardziej.
Taki 4.2 to chyba w LPG?
Bo jesli nie to niech kolega nie mowi o braku kasy
Zakup to jedno a utrzymanie w super stanie i paliwo na te 15-20 tys. km rocznie to czasem drugie tyle w wypadku A8.
Poza tym takie auto kupuje sie samemu i tylko w Niemczech. Tanie sa tylko w Polsce ale tanie znaczy szrot
moze gdzies na forum go opchnij tam sa maniacy