Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo MiTo Rakieta vel MiTozaur » Przemyślenia po 3 tygodniach jazdy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo MiTo
  • przebieg 2 821 km
  • rocznik 2010
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.4 16v
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 657 razy
Data wydarzenia: 17.09.2011
Przemyślenia po 3 tygodniach jazdy
Kategoria: obserwacja
Ponad 2 tysiące km za mną i MiTozaurem. Dogadujemy się i rozumiemy nad wyraz dobrze! To pierwsze auto do którego czuję taką sympatię i Alfa chyba to rozumie bo odwdzięcza się dobrym prowadzeniem i miłym mruczeniem motorka.

Czy żałuję zakupu? Absolutnie nie! Czy zauważyłem jakieś znaczne braki i wady? Nic co by dyskwalifikowało MiTozaura w moich oczach. Oczywiście przesiadłem się z gorszych pod różnymi względami aut więc obierając inny punkt odniesienia, moje zdanie by się zapewne trochę różniło.
Ale do rzeczy.
- pisałem wcześniej o trybie Dynamic chwaląc go za mniejszy apetyt na paliwo, nic bardziej mylnego :) auto jest bardziej zrywne więc i ochota na szaloną jazdę jest większa, a wskazania komputera pokładowego pokazują dopiero tu rzeczywiste spalanie! w trybie Normal jak się okazuje, średnie zużycie Pb wg wskazań to około 0,5l więcej niż w Dynamic, a w praktyce wyszło na to samo,
- wykończenie wnętrza: w kilku miejscach (a dokładnie to nad lusterkiem, gdzie znajdują się kontrolki SBR, pod radiem: tablica zawierająca włączniki klimatyzacji, wewnętrznego obiegu i pokrętła regulacji temperatury i nawiewu oraz uchwyty w drzwiach) użyte plastiki i ich spasowanie mogły by być lepsze, zdarza się niestety, że podczas jazdy na naszych płaskich jak powierzchnia księżyca drogach, elementy te próbują nawiązać dialog z kierowcą ;) myślę jednak, że nie ma auta, w którym po eksploatacji w Polsce, wybrane elementy nadwozia (i podwozia) nie zaczynają żyć własnym, czasem hałaśliwym życiem :>
- drzwi, jak to w autach z budą 3-D są dość pokaźnych rozmiarów, cięższe niż w "pięciodrzwiówkach", w MiTo dodatkowo nie posiadają ramek wokół szyb (zajefajna sprawa! co wiąże się zapewne w dodatkowym usztywnieniem ich konstrukcji i wagą; projektanci jednak nie sprawdzili chyba wszystkiego do końca, bo uchwyt do przyciągnięcia drzwi jest wg mnie zbyt blisko zawiasów, przez co wymagana jest większa siła do zamknięcia drzwi,
- dzwigienki odblokowujące siedzenia przy pakowaniu się do tyłu auta, to zdecydowanie największa lipa :| chodzą ze znacznym oporem i sprawiają (skutecznie) wrażenie tandetnych, na szczęście jeżdżę zwykle sam więc nie muszę ich często używać :)
- widoczność: o ile z przodu nie ma żadnego problemu (choć jeszcze nie wyczułem auta do końca i ze zwiększoną ostrożnością manewruję na parkingu) to z tyłu baaardzo mało widać, więc jeśli planujecie zakup tego modelu Alfy to zastanówcie się nad czujnikiem parkowania ;) ja sobie poćwiczę aż nabiorę wprawy :P zacząłem doceniać lusterka boczne ;)
- promień skrętu: MiTozaur autobusem ani limuzyną nie jest, długi na zaledwie 4 m i 6 cm, jednak w tych samych miejscach, w których użytkowałem Corsę B (3D) oraz zdarza mi się jeździć Corsą D (5D), muszę bardziej kombinować i cyrklować by wykierować i się zmieścić, ot kwestia praktyki i przyzwyczajenia :)

Gdyby nie te - w sumie - drobiazgi, ...poza peanami na cześć projektantów MiTo nie miałbym chyba o czym tu pisać :D
Ogólnie w skali 1 - 5 daję Alfie mocną 4-kę z małym + :)

Ciekaw jestem co drażni Was w waszych samochodzikach...?
Dodano: 13 lat temu
Najważniejsza rzecz - polubić swój nowo nabyty samochód.
Ja tam lubię swoją Skodę... ;)
Dodano: 13 lat temu
Nie ma idealnych autek. Zawsze się coś znajdzie...
Dodano: 13 lat temu
3 tygodnie to nic, ale pierwsze wrażenia są bezcenne!
Dodano: 13 lat temu
Do mantis30: Manewrowanie to myślę będzie u Ciebie tylko kwestią czasu gdy się do niego przyzwyczaisz.Pozdro
Dodano: 13 lat temu
Do mantis30: To dobrze, bo już myślałem, że wszystkie nowe auta są teraz robione na stópki krasnoludka :)
Dodano: 13 lat temu
Do mamlecz: Nie, wszystkie pedały ;) reagują poprawnie i płynnie, w miarę wciskania hamulca opór kół się zwiększa aż do skrajnego momentu w którym zaczyna się załączać ABS (przy ostrym i zdecydowanym hamowaniu).
Dodano: 13 lat temu
Do michal3281: W MiTi pod tym względem jest dość dobrze. Nie podobają mi się np. rozwiązania stosowane w Suzuki SX4 albo Fiacie Sedici (podwójny przedni słupek).
W starych samochodach (jak np. Fiat 125p :D) było o tyle dobrze, że przez szybę było widać gdzie się kończy maska, od pewnego czasu pozostaje tylko kwestia wyczucia.
Dodano: 13 lat temu
Pytanie - czy w mito też jest tak, że delikatne wciśnięcie hamulca powoduje od razu gwałtowne hamowanie? Miałem z tym spory problem w Astrze (i Vivaro) - nawet muśnięcie pedała powodowało ostre hamowanie. U mnie trzeba nacisnąć dość mocno, żeby ostro hamować, a wciśnięcie pedała w podłogę wymaga wręcz siły. Mam wspomaganie i działa ono dobrze, w razie pytań.
Dodano: 13 lat temu
Jeszcze nie miałem okazji pooglądać Mito, w Bravo denerwuje mnie szeroki słupek przy przedniej szybie, może się zdarzyć, że można niewysokiego pieszego za późno dostrzec.
Dodano: 13 lat temu
Do mamlecz: Sam widzisz, że wymagana ekwilibrystyka ;)
Dodano: 13 lat temu
Do mantis30: heh, u mnie długość auta to 4,35m a promień 10,35.
Dodano: 13 lat temu
Do agrafka00: hmm, no w sumie trochę racji w tym co piszesz jest :) no więc subiektywnie (czyli jak dla mnie) opisane we wpisie kwestie to są drobiazgi :) inni pewnie uznaliby je za karygodne niedoróbki :)
Dodano: 13 lat temu
Do mantis30: przy takim samochodzie powinno się kierować tylko subiektywnymi opiniami, ale może ja się nie znam po prostu :-)
Dodano: 13 lat temu
Do mamlecz: Z tego co pamiętam (tylko już nie wiem czy to był promień czy średnica :D) to trochę ponad 11 metrów...

Do agrafka00: nie przesłaniają, ale obiektywizm trzeba zachować, nieprawdaż? :)
Dodano: 13 lat temu
oj tam oj tam, takie drobiazgi przecież nie mogą przesłonić pięknego wyglądu Alfy i jej charakterku :-)
Dodano: 13 lat temu
A jaki ma promień skrętu (z instrukcji)?

U mnie? Trzeszczące plastiki, luz w układzie sterowania i brak ABSu. Brakuje także miejsca na butelkę/puszkę.
Najnowsze blogi
Dodano: 21 godzin temu, przez Egontar
Zima za pasem, śnieżyć ma od 1 listopada, więc na początek przyszłego tygodnia zaplanowałem zamianę kół! Jednak felgi „zimowe” pozostawiały wiele do życzenia. Brałem pod uwagę ...
3 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez JacK
T-roc, Sportsvan i i-10 wymiana kół na koła zimowe. T-roc i Sportsvan w zakładzie wulkanizacyjnym i tam zostaną koła letnie a i-10 zajmę się osobiście :-) Dla Sportsvana to będzie ...
5 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez giernal
Ciężko w to uwierzyć, ale właśnie dziś mija pierwsza rocznica złożenia podpisu pod fakturą dokumentującą zakup Opla Astry. Minione dwanaście miesięcy trudno scharakteryzować jednym ...
18 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl