Wpis w blogu użytkownika
BadMada
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto.
Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
13
komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas.
Audi zostało wystawione na sprzedaż.
Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
8
komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia...
Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL
Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
27
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
"W latach trzydziestych Tatra skupiała się na luksusowych i techniczne zaawansowanych pojazdach osobowych. W 1934 zbudowano Tatrę T77/87-pierwszy samochód budowany z naciskiem na aerodynamikę, opór powietrza Cx wynosił tutaj 0,212- taki współczynnik dzisiaj osiąga baaaardzo niewiele samochodów. Tutaj też pojawił się silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu. Środkowy reflektor w modelu T87 skręcał się razem z kołami. Ledwinka przyjaźnił się z Ferdynandem Porsche do roku…1938, wtedy właśnie wykradziono mu plany Tatry T97, która potem stała się VW Kdf-wagen, Tatra zaraz rozpoczęła odpowiednie kroki prawne, jednak jako, że Hitler zaraz zrobił dym o Niemców mieszkających w Sudetach to rozprawa została oddalona.[...]
W latach wojny Tatry były dalej w produkcji. Były to pojazdy lubiane przez niemieckich oficerów. Jednak były to samochody za trudne dla nich w prowadzeniu, dzięki czemu wielu z nich odbyło swoją ostatnią podróż samochodami tej marki, jadąc nimi przez kręte karkonoskie drogi-> zemsta za Garbusa. Problem był na tyle duży, że Hitler w końcu wydał rozkaz oficerom zakazujący im jeżdżenia Tatrami. [...]
która prawomocnym wyrokiem sądu niemieckiego otrzymała odszkodowanie w wysokosci 3 000 000 DEM od VW za kradzież patentów, marki, która gdyby nie powstała to nie było by Garbusa, było by coś na jego kształt, ale nie miał by tej sylwetki i silnika, a F.Porsche nie zrobiłby na tym kokosów. "
Więcej do poczytania tu:
http://fierglu.blog.interia.pl/
Niestety, Ferdynand Porsche, gdy dostał zlecenie od Adolfa Hitlera na skonstruowanie samochodu "dla ludu", po prostu ukradł projekt Hansowi Ledvince(głównemu inżynierowi Tatry, z którym się przyjaźnił). W wyniku tego Czesi wytoczyli Niemcom proces o kradzież patentów ale po aneksji Czechosłowacji ulubieniec Polaków (Adolf Hitler), osobiście umorzył proces. Po wojnie sąd przyznał Czechom 3 000 000 marek odszkodowania ale już było po zawodach, ponieważ w latach sześćdziesiątych VW już miał ugruntowaną pozycję.