Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Skoda Fabia » Przydomowe ASO 11







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Skoda Fabia
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1138 razy
Data wydarzenia: 09.11.2013
Przydomowe ASO 11
Kategoria: serwis
No i przyszła pora na zdiagnozowanie a następnie na naprawę paru defektów, które ostatnio pojawiły się w Fabii:

1.) Problem z szybami:
Zepsułem szybę… Stało się to tak, że zapomniałem domknąć szyby od kierowcy i pech chciał, że padał mocny deszcz. Woda dostała się do centralki i narobiła spustoszenia. Najgorsze było to, że szyba ciągle była uchylona. Podjechałem do kolegi i zamieniliśmy centralki. Przy okazji utwierdziło mnie to, że wina jest po jej stronie, a nie o zgrozo w silniku.
Nowa, oryginalna centralka kosztuje prawie 200 PLN – za dużo stwierdziłem.
Na allegro znalazłem za 40 PLN. Kupiłem, zamontowałem i się rozczarowałem. Była uszkodzona, bo szyba nadal się nie otwierała. Czekam do tej pory na dostarczenie drugiej…
Drugi problem, to tylna lewa szyba. W pewnym momencie wypadła z prowadnic – dobrze, że się nie zbiła! Po rozkręceniu drzwi, okazało się, że nie ma klipsu do szyby. Kupiłem nowy i jest okey.

2.) Przegub prawy:
W prawym przednim kole zaczęły dochodzić dość mocne stuki, szczególnie przy skręconych kołach. Diagnoza prosta – przegub. Teściu załatwił mi po kosztach, nowy i wpadł mi pomóc go zamontować. Nie jest to zbyt skomplikowane, trzeba tylko pamiętać, aby niczego nie pominąć przy montażu.

3.) Filtry i olej:
Wszystkie filtry wymagały już wymiany, a niektóre były eksploatowane sporo ponad normę. Kabinowy przejechał 70.000 km. Świece standardowo po 20.000 km.
Filtry LPG, także wymieniłem.

4.) I na koniec mały szczegół:
A mianowicie, zaczęła mi się odklejać listwa boczna na drzwiach. Trzeba było ją jakoś na nowo przykleić. Patent z mikro imadłem okazał się najlepszy.

A na koniec ciekawostka: Niedługo muszę wymienić klocki i tarcze, a te pierwsze mają już 90.000 km. Pierwszy raz w życiu przejechałem tyle na jednym komplecie klocków. A Wam ile średnio wychodzi?
Dodano: 11 lat temu
Do And1WT: [pub]
Dodano: 11 lat temu
Do lysy1233: Zdrówko...
Dodano: 11 lat temu
Do And1WT: No daleko... najlepiej juz linki i gałęzi poszukaj...
Dodano: 11 lat temu
Jak widzę, do najlepszych mi daleko. będę się starał :-)
Dodano: 11 lat temu
Do Masterek: Dokładnie teraz jedynie ergonomia i szybka utylizacja auta...
Dodano: 11 lat temu
No trochę się tego uzbierało [kac] szacun za wykonaną robotę [up]
Dodano: 11 lat temu
Do glotox: no i lakier był chyba lepszy - u mnie to eko - g*** odpryskuje równo z maski... porównałem z lakierem na masce 13 letniego amerykańca jeżdżącego częściej niż ja po autostradach i nie znalazłem żadnych uszkodzeń. Dodam, że lakier nie był jakoś specjalnie konserwowany ani pieszczony, ot, takie okazyjne mycie.
Dodano: 11 lat temu
Do Masterek: Może nie czasy pancernych samochodów ale dobrych podzespołów. Klocki były robione z azbestu a teraz azbest jest zakazany.
Dodano: 11 lat temu
Do grzesio70: to były czasy... czasy pancernych i wytrzymałych samochodów...
Dodano: 11 lat temu
Do Masterek: Było to dawno więc dokładnie nie pamiętam ale na 99% mi świta że to VW. Auto było z 2001r więc to były jeszcze lata świetności VW stąd pewnie takie materiały.
Dodano: 11 lat temu
Do grzesio70: czy te zużyte to były firmowe z VW?

Rekord świetny.[up]
Dodano: 11 lat temu
W mojej pierwszej T4 zaraz po zakupie mając 182tys.km i właśnie ja wymieniałem pierwsze klocki. To mój rekord...
Dodano: 11 lat temu
Pełny profesjonalizm.[up]

W moim aucie klocki się bardzo szybko skończyły, w tym jeden rozwarstwił.[screwy] Czytałem na forach, że w tym modelu Thalii klocki (oraz szczęki w bębnach) padają (odklejają się lub ścierają) już po 20k... u mnie wytrzymały 44k... na szczęście koszt zakupu klocków (TRW) i wymiana kosztowały grosze.

Niebagatelny wpływ na szybsze zużycie klocków ma jazda miejska w moim wydaniu[los2] oraz wyprawy szutrowe. Ale faktem jest, że fabryczne klocki w tym aucie to kupa szmelcu...
Dodano: 11 lat temu
Jak sobie wszystko sam porobisz, to mechanik nie zarobi a eksploatacja auta staje się dużo tańsza;) prawidłowo. A nie wiem jak u mnie z wytrzymałością tarcz i klocków, bo za często auta zmieniam i mnie to nie dotyczy
Dodano: 11 lat temu
Do And1WT: Dobra robota! [up] To rozumiem, że niedziałającą centralkę Ci wymienią? Jakiego specyfiku użyłeś do przyklejenia listwy, jakiegoś dwuskładnikowego kleju typu "Bison"?
Dodano: 11 lat temu
W Czerwonym klocki i tarcze z przodu zmieniłem po 140 tys. Z tyłu 10 tys. później i tylko dlatego, że prawy się rozwarstwił - gdyby nie to, pewnie dotrwałyby do następnego przeglądu na 180. W Stilo analogicznie 140, ale tył po 180 i w obu przypadkach przetaczałem tarcze. Potem zamienniki z przodu wytrwały 120 tys.

A przydomowe ASO jak zawsze profesjonalne :).
Dodano: 11 lat temu
Dobra robota, patent z imadłem genialny :)
Szkoda tej centralki, ale cóż wszyscy popełniamy błędy
U mnie w Astrze, oryginalne klocki wytrzymały 85 tys. a tarcze ciągle się trzymają mimo tego że już 123 tys nalatane.
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl