Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Ford Mondeo Mondziak
»
Przygotowania do testu Oświetlenia
Wpis w blogu auta
Ford Mondeo
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 2244 razy
Data wydarzenia: 13.01.2020
Przygotowania do testu Oświetlenia
Kategoria: inne
ostatni taki większy test pochłonął ... cholera wie ile kasy i straconego czasu, ale obejmował ponad 20 zestawów xenonów 35-55W i jeszcze więcej żarników, a podsumowaniem jego było że najmocniejsze żarniki to te z czarnymi kablami i nigdzie nie można ich dostać, na szczęście przetwornicę można dostać oraz żarniki nie tak trochę słabsze (10-20%), ale powtarzalne
Ten test nie może być gorszy, a wręcz przeciwnie , wyciągnąłem trochę wniosków z poprzedniego, tak że ten test powinien być znacznie lepszy.
W tej edycji biorą udział (na chwilę obecną):
1. Przetwornice
- K5 AC55W , uniwersalna przetwornica która wygrała w pierwszej edycji (tylko nowsza partia)
- SKYJOYCE AC55W dedykowana D1S
- Vertex 35W (z pierwszej edycji)
2. żarniki
- H1 (kilka różnych kontrolnych z pierwszej edycji testu)
- H1 Buildreamen2 55W 5000K
- H1 6000K i 4300K z zestawu K5
- D1S SUKIOTO 55W +60%
- D1S OSRAM 35W NIGHT BREAKER UNLIMITED +70% (OK. 4300K)
- D1S BOSCH 35W (OK. 4300K)
- D1S OSRAM 35W (OK. 4300K)
- D1S NO-NAME 35W +50% 5000K
- D1S Buildreamen2 35W 6000k
- D1S NO-NAME/SKYJOYCE 55W 5000K (z zestawu z przetwornicą D1S)
- D2S BOSMA 35W 6000K
- D2S SUKIOTO 55W 5000K (tania)
- D2S SUKIOTO 55W 5500K (droższa, laserowo wypalone oznaczenia)
- może jeszcze jakieś dojdą (szukam Osramy NB Laser D1S/D2S)
3. LEDy
- D1S/Uniwersal 12V CNSUNNYLIGHT CSP 35W/5000lm 6000K (producenta/dystrybutora przetwornic K5 / drogie)
- D1S/uniwersal 12V CNSUNNYLIGHT CSP 24W/4000lm 5600K (producenta/dystrybutora przetwornic K5 / tańsze)
- może jeszcze jakieś dojdą
5. Soczewki
- H1 ver.8.1 Super RONAN 2,5" Bi-Xenon (zwycięzca 1 edycji)
- D1S/D2S Hella 3R G5 kit do Mondeo MK4 D1S 3" Bi-Xenon
- D1S Oryginalna soczewka Ford'a Mondeo MK4 Lift (używana)
- myślę jeszcze o kupieniu soczewki BI-LED
6. Dodatkowy Sprzęt
- Zasilacz Laboratoryjny 0-30V / 10A
- Adapter UNI->D2S
- Adapter D1S->D2S
- Miernik natężenia światła MesureMe Mt802
Czekam na brakujące rzeczy i będzie mały teścik
już nie mogę się doczekać
Ostatnia aktualizacja: 29.01.2020 14:26:00
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
wg. Osrama te +70%* z zasięgiem 20m i te +200%* z zasięgiem do250m - obie mają napisane 3200lm to nie wiem jak zrobili różnicę ?? ????????????
*) od minimum normy,
zobaczymy co z tego wyjdzie, bo będę miał Nówki Lasery +200% i jakieś 6 miesięczne (używane gdzieś z 30h max) osramy unlimited +70% (ale to później, bo są w aucie kolegi , może też do testu wyjmując jego +70%, włożę mu +200% i na aucie zrobi się porównanie w tym samym czasie czy jest różnica !?zobaczmy
granica światło-cienia nie ma tu nic do gadania , wszystko zależy od stanu i kształtu odbłyśnika oraz soczewki, "gorący punkt" powinien być na granicy odcięcia (jak by okrąg lekko spłaszczony był przecięty na połowę)
tak że jak będzie więcej światła z żarnika to więcej przejdzie nad mechanicznym odcięciem = większy zasięg i większa jasność (jak w zwykłej żarówce) soczewka różni się tylko tym mechanicznym odcięciem, na dole odcięcia mamy słoneczny dzień, na górze mamy środek nocy
Jak to rozumieć?
Norma dla tego typu żarników to 3200 +/- 450 lm.
Czyli co ten OSRAM może mieć do 7200 lm?
I ten zasięg do 250 metrów? Jak soczewka ma dobre odcięcie to granica światło/cień jest idealna to skąd większy zasięg?
Że żebym się czepiał
1. używana soczewka przyszła w opłakanym stanie (dodałem fotki na górze) , odbłyśnik wypalony jak cholera , spróbuje odzyskać kasę za niego i jak się uda, to po testach takiego dam go do regeneracji i ponownie zrobię testy , będzie porównanie czy warto odnawiać, czy może lepiej kupić chiński
2. przeleciałem parę żarników tak na szybko, i te w których pokładałem największe nadzieje (chińczyk) okazały się szmelcem ..., ale dokładne testy to jak będę miał chińską soczewkę , na chwilę obecną Bosma całkiem ładnie świeci !
3. tak więc kupiłem Osramy Night Breaker Laser +200%
4. mam też oryginalną przetwornicę Osram'a z Mondeo, niestety kable nie pasują (ani zasilający , ani do żarnika) , więc musiałem kupić...
23kV to max napięcie startu wzbudzenia łuku elektrycznego
42/85V AC - prądu zmiennego , to prawdopodobnie utrzymanie tego łuku - normalna praca !?
1100/1200V DC prąd stały , jw ???
na urządzeniach jest opisana trwałość 2000-3000godzin = ok 150.000km
później się dokształcę
kupiłem jeszcze przetwornicę oryginalną z mondeo (by nie ruszać swojej), zobaczę może wezmę jakiejś innej firmy oryginał jeszcze kupię i sprawdzę cz są różnica na przetwornicach
na żarnikach na pewno są
pierwszy raz mam D1S/D2S, wcześniej miałem w lampach tylko H1/H7/HB3/HB4/H7
i nie chcę się do końca wypowiadać , ale różnica na pewno jest
na pewno Osram Night Breaker Unlimited/Laser +50-200% jest jednym z mocniejszych i powtarzalnych żarówek/żarników i w porównaniu do zwykłego taniego Philips'a czy Osram'a jest różnica , ale jaka dokładnie w cyferkach , to nie wiem, inni producenci jak Philips też mają serie +150%, i teraz pytanie, czy te +150/200% to jest to samo co 10lat temu zwykły ich Xenon i specjalnie wprowadzali słabsze żarniki by wypuścić droższe/mocniejsze ?? by była widoczna różnica !?!?!?!?????
ale za parę dni będę wiedział jakie z grubsza są różnice :D
D3S nie wiem czym dokładnie się różnią poza napięciem 42V vs 85V i chyba też jakiegoś gazu w niej nie ma?? ale nie pamiętam jakiego i że mocowanie żarnika ma wycięcia w innych miejscach, ale wiele żarników chińskich ma uniwersalnie wycięte więcej dziurek oraz co ciekawe mają D1S d3S jako jedno i nie ma nic o napięciu 85/42V, a jest np 12V, tak że do końca nie wiem o co chodzi , wiem że powinno być z przetwornicy 23kV, później się zorientuję dokładniej
tak, xenony 25W nie muszą mieć samo-poziomowania i sprysków, ale jakie to gniazdo to nie wiem
np. D3S Osram Xenarc 66340XNB NightBreaker Unlimited
Podobnie jak to jest przy standardowych żarówkach halogenowych?
A i jeszcze co powiesz o żarnikach D5S (czyli tych 25W mających jedynie 2000 lumenów) jako zamiennikach do zwykłych żarówek gdzie wg. normy ECE R48 nie muszą mieć ani samopoziomowania ani spryskiwacza.
Ale Golf jest za stary na jakiekolwiek inwestycje. Pożyje może z 5 lat i złomowanie
A GTD świeci świetnie, ma Dynamic Light Assist wiec doświetla pobocza, znaki.
Przyszłe moje auto to juz tylko Matrix LED musi miec
i w miarę krótkie podsumowanie co najlepiej świeci itp.. i będę porównywał do Osrama NB bo on jest takim wyznacznikiem jakości i drogi (zobaczymy czy warty swojej ceny ?)
próbuję załatwić OSrama NB Laser +200% bo on jest "najlepszy na rynku", a na pewno najdroższy i przez to nie uśmiecha mi się go kupować
mam na razie zwykłego i NB Ultimate +70%
a co do testów, to w nowym wpisie/blogu będą tylko wyniki testów w postaci fotek jak te 2 fotki, lub coś podobnego + jakieś podsumowanie
prawdopodobnie zrobię 2 osobne części, bo do końca tygodnia powinienem mieć wszystkie xenony i soczewki (używkę i chińską)
a LEDy przyjdą dopiero za miesiąc (do ok 25 lutego, chyba że coś jeszcze kupię to dłużej) , więc będzie 2 część
może jeszcze się skuszę coś jeszcze przetestować, jakieś inne soczewki np. BI-LED,
to będzie kolejny blog
jak jedzie się normalnie to nie problem
gorzej jak jadą auta z przeciwka, normalnie jak y była porysowana szyba - wszystkie widać
ale też nie jest aż tak źle, myślałem że będzie gorzej
FiorD Górno Wort ... szyba to majątek bo podgrzewana !! i chyba coś tam jeszcze jest, jakieś anteny są czy coś... a dzięki temu że podgrzewana to:
1. jest mało porysowana, bo nie skrobana !!
2. pełno w niej pierrr drucików i przez to wydaje się w cholerę "porysowana" bo je widać jak z przeciwka auto jedzie i świeci światłami
o takim LEDzie H7 mówiłem: https://tiny.pl/t8jsb
i o takiej soczewce BI-LED do H7: https://tiny.pl/t8j6m
wymiana przetwornic też nie jest problemem, zwłaszcza że nie zaglądają do lamp, a jak są takie same (tylko mocniejsze) i jest wszystko ok ... to też koszt nie jest duży ok 200zł/kpl. (taniej niż 1 oryginalna)
regeneracja odbłyśników to 200zł/kpl, nowe soczewki to też ok 200zł, roboty przeważnie tyle samo, bo lampę trzeba rozebrać i tak,
przetestuję też LEDy do soczewki xenonowej zamiast żarników też nikt nie powinien się przyczepić , i będzie wiadomo czy led może konkurować z xenonem
do H7 możesz dać ledy za ok 50zł całkiem fajne na ZES'ach (COBy itp omijać szerokim łukiem)
lub możesz też dać za ok 400zł soczewki BI-LED montowane w gniazdo H7/H4 itp. (też spróbuje takie przetestować ...)
i powiedzenie że są "świetne" nic nie znaczy, dopóki nie zrobisz porównania ,to samo jest w audio, w telewizorach i wielu innych sprawach
- zmiana żarnika xenonowego na inną firmę/model może dać nawet 5x więcej lub mniej światła
- zmiana przetwornicy na inną też może dać do 3x więcej lub mniej światła
- zmiana soczewki na inną lub regeneracja odbłyśnika też może dać 30-50% więcej światła , a jak stare odbłyśniki są mocno wypalone to różnice mogą być znacznie większe
więcej światła to ... więcej światłą , większy zasięg, lepiej doświetlone pobocze/przeszkody, lepsza widoczność w deszczu
a test jest z kilku powodów , może udzieli odpowiedzi na:
1. odpowiedź na pytanie czy regenerować, czy może zmienić soczewkę na chińską (cena podobna)
2. czy wymiana przetwornicy dużo zmieni w ilości światłą (ta przetwornica jest w moim przypadku plug'n'play - wszystko powinno pasować)
3. czy warto przepłacać do żarników np...
- 2x D1S Osram Night Breaker Laser kosztuje 550zł
- 2x D2S Osram Night Breaker Laser kosztuje 350zł (to może warto zainwestować w adaptery ??)
- lub może wydać 100-200zł na żarniki Bosma
- albo na chińskie za 50zł !?!?!
Bo mam ksenony i nie zamienię żarników na inne, sa świetne, w Niemczech mogę nie dostać TUV-u czyli przeglądu.
A w starym Golfie mam H7 i zamieniłbym to na cokolwiek co świeci lepiej ale pytanie jaki koszt i czy tylko żarówki.
Chyba gra nie warta swieczki
od dawna chciałem kupić ten zasilacz labo, bo teraz mam prosty zasilacz do 20V/5-7A
a te nowe przetwornice 55A w piku/na start mogą ciągnąć 10A (wg naklejki), więc trochę mało i jest dodatkowy pretekst
(te przetwornice wcześniejsze UNI AC55W ciągnęły do 7,5A , za to w normalnym użytkowaniu jest na odwrót 4,2 vs 4,5A wg. danych producenta )
przy okazji posprawdzam rzeczywisty pobór prądu i dodam do wyników
wqrr mnie te światła w mondeo , że nie są takie dobre jak myślałem że będą i do jakich się przyzwyczaiłem
poza tym lubię takie zabawy, nie bez powodu co parę m-cy zmieniałem wtryski/reduktor/sterowniki LPG... itd... to samo w car-audio głośniki, wzmacniacze...
i to samo jak w doku robiłem kino domowe, też na raz miałem 5ampli + stary 20laetni wzmacniacz który był niedoścignionym wyznacznikiem jakości dźwięku