Wpis w blogu użytkownika
_F1le_
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 4354 razy
Data wydarzenia: 02.01.2014
Przyszłość motoryzacji?
Kategoria: inne
Niedawno zaczeliśmy się zastanawiać w szerszym gronie ze znajomymi jakie auto by chcieli kupić. Chodziło o auto, które jest sportowym kompaktem, ma dostarczać frajdy, emocji i być nietuzinkowe. Ku zdziwieniu wszystkich okazało się, że takowe już nie istnieją. Za to mamy pełno silników 1.2, 0.9TCe, 1.0 EcoBoost - generalnie silniki z malucha z turbiną i 120KM, które i tak trzeba piłować aby jechały bo jak mawiają Amerykanie "There is no replacement for displacement", co nawet u nas po polsku rymuje się "Nie ma zamienności dla pojemności". I tak normy EURO wykańczają kolejne auta, spalanie rośnie, a normy EURO są tylko na papierze. Duża ilość fajnych aut odpadła przy EURO5. Auta hybrydowe, elektryczne, na energie słoneczną, do tego głośnik w środku, głośnik na zewnątrz... po prostu brak komentarza.
I co z tego skoro 50% całych zasobów CO2 jest generowanych przez USA i Chiny, które normy CO2 mają w głęboki poważniu.
A Ty też jesteś zwolennikiem 1.0 TURBO w np Focusie?
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez FranzMaurer
Marzec garncował, kwiecień do tej pory przeplatał ;) Dość powiedzieć, że jeszcze w czwartek (10/04) wracałem z Krosna przy opadzie śniegu i -1. Dzień później na tym samym kierunku deszcz i ...
14
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez Maniek1986
Jak w tytule. 11.04.2025r minęło 2 lata od zakupu przeze mnie Leona. Aktualny przebieg to 82.700 k, więc przez ostatnie 12 miesięcy autko przejechało 17.300 km. Złożyły się na to trasy 2 * ...
3
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Dopóki za drogim zakupem takiego autka nic nie idzie - wóczas większość tak jak kolega Pioneerek ma to w d_pie, bo powinno być coś za coś!!!!
Nie wiem jak jeżdżą auta z nowoczesnymi silnikami ale jest ich kilka na portalu i użytkownicy chwalą je sobie.
Z drugiej strony może wujek Sam też zacznie przejmować się ekologią ale kto chciałby stracić przyzwyczajony do silników z amerykańskimi pojemnościami elektorat. W Europie jest łatwo, ponieważ dyrektywy wyznacza Komisja Unii Europejskiej więc politycy mogą się nie martwić o spadek poparcia, bo "decyzje zapadają w Brukseli".
Tak na koniec chciałbym zobaczyć Jose Manuela Barroso wysiadającego przed posiedzeniem nie z kilkulitrowego BMW czy Audi ale właśnie z Focusa 1.0 z turbiną albo z elektrowozu.
Dla mnie ten downsizing to lekki idiotyzm.
Owszem nie mam nic przeciwko silnikom benzynowym z turbodoładowanie, one mogą wreszcie skutecznie konkurować z dieslami na poziomie momentu obrotowego.
Ale silnik 1.0 w Focusie czy 1.4 w Superbie to chore pomysły.
Poza tym realia pokazują że takie motorki nie palą tyle co podaje producent ale jeżdżąc nimi dynamicznie (a do tego sa stworzone) to należy dodać 1,5-2 litry więcej).
A ekologia - ważna ale juz idioci którzy wymyślili filtr DPF pokazali że to bzdurny, problematyczny i drogi sposób na niby ekologię.
Ekologia zabija motoryzację.
Redukcja emisji CO2 owszem ale nie za wszelką cenę
musieliscie bardzo slabo szukac, bo wlasnie teraz wybor jest taki jak nigdy : Megane RS, Impreza WRX, Mazdaspeed 3, hyundai veloster turbo, BMW 135i, mercedes CLA i cala masa innych, choc moze bardziej tuzinkowych. Sa benzyny, diesle, wiele odmian nadwoziowych, naped na przod, tyl lub na 4 kola. a wsrod uzywek wybor jest jeszcze wiekszy.
"..a mojej cordoby się nie czepiaj.."
-a poza tym to wszyscy zdrowi?
Co do jedzenia, to wlasnie w Stanach mozna sprobowac kuchni z calego swiata. Jedzenie jest naprawde dobre, tylko trzeba wiedziec do ktorej restauracji sie wybrac. Jezeli ktos sie stoluje w najtanszych barach i hamburgerowniach, to moze miec pretensje tylko do siebie.
Co do samochodow, to wcale nie jest tak, ze nie spelniaja zadnych norm. Wrecz przeciwnie, chocby popularny silnik HEMI spelnia akutalna norme emisji EURO 5 (moj Magnum HEMI z 2005 spelnia norme EURO 4). Fakt, jest sporo starszych aut tudziez klocow typu Lincoln Navigator ktore duzo pala, ale w Polsce to nie ma starych aut?
Diesle sa jak najbardziej, w mercedesach (w tym w klasie E), bmw, jeepach i vw.