Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mercedes W124
»
Pułapka korozyjna w 124: gdzie szukać, jak usunąć.
Wpis w blogu auta
Mercedes W124
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 18311 razy
Data wydarzenia: 10.01.2013
Pułapka korozyjna w 124: gdzie szukać, jak usunąć.
Kategoria: serwis
W moim egzemplarzu podczas zmiany kół lato/zima, zawsze sprawdzam zabezpieczenie antykorozyjne, luzy, stan hamulców. W roku 2010 zauważyłem pod nadkolami purchle rdzy, pod tymi gumowymi kapslami. Powyjmowałem je wszystkie, krawędzie oczyściłem, całość pomalowałem. Tak przez 2 lata był spokój. W 2012 znów pod nadkolami pojawiły się purchle...czyli taka konserwacja ma w tym miejscu krótkotrwałe działanie. Postanowiłem działać, aby solidnie rozwiązać problem. Alternatywy były praktycznie dwie: albo zaspawanie tych otworów, albo założenie tylnych plastikowych nadkoli. Wybrałem to drugie. Najpierw porządnie umyłem nadkola i zabezpieczyłem antykorozyjnie zardzewiałe punkty.Całość zamalowałem czarnym mazidłem do podwozi.
Za 50 zł zakupiłem 2 szt. tylnych nadkoli, tubę sylikonu samochodowego + 8-10 śrub blachowkrętów z gumowymi uszczelkami.Potrzebna będzie także wiertarka z wiertłem 3-4 mm( zależnie od posiadanych wkrętów).
Montaż dla majsterkowicza nie powinien stanowić problemu. Najpierw zdejmujemy koła i podpieramy solidnie tył auta. Jeżeli nadkola są dobrze odlane to po prostu dopasowujemy je do wnęki.Czasami może być konieczne docięcie którejś krawędzi. Jak już mamy dopasowane podpieramy nadkole i wiercimy dziury w bezpiecznych miejscach ( np. 2-3 na ściance za kołem, jedną na krawędzi zderzaka i jedną na końcówce dolnego plastikowego progu ). Aby nadkole wyglądało estetycznie polecam zdjąć małą listewkę na tylnym błotniku, następnie podsunąć nadkole pod nią i założyć z powrotem ( może być trudno zatrzasnąć , ale efekt będzie bardzo dobry ). Na koniec po przykręceniu śrubami smarujemy miejsce styku krawędzi błotnika z nadkolem ( między nadkole plastikowe a metalowe nie będzie dostawała się woda). Po założeniu tych nadkoli nie rdza nie powinna zagrażać tylnym nadkolom, a także krawędziom błotnika. Ciekawym i pozytywnym efektem tego ulepszenia jest lepsze wygłuszenie auta. Hałas toczenia się kół jest niższy i zdecydowanie mniej słychać uderzenia żwiru i kamieni o nadkola.
Ważna uwaga dla chcących kupić mercedesa W124, koniecznie zajrzyjcie pod tylne nadkola ( zdecydowanie lepsza jest widoczność po podniesieniu koła lewarkiem ). Jeżeli nie ma już gumowych kapsli, a straszą okrągłe dziury, to trzeba się liczyć z wydatkami. Ten rejon może być już mocno osłabiony przez korozję.
Nawet jeżeli macie okolice tych kapsli w dobrym stanie, to mogę polecić montaż plastikowych nadkoli - na pewno przedłużą żywotność karoserii waszej gwiazdy.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
http://www.youtube.com/watch?v=fvx433C75cU
Przymierzam się do zamontowania nadkoli w Omedze,trzeba zabezpieczać dopóki jeszcze jest co,korozja bardzo lubi starsze Ople.