Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy FranzMaurer » Punto i Corsa na zastępczych występach czyli kolejne małe porównanie.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika FranzMaurer
Dodano: 10 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 1192 razy
Data wydarzenia: 08.11.2014
Punto i Corsa na zastępczych występach czyli kolejne małe porównanie.
Kategoria: inne
Po raz kolejny doświadczam wycierania się autem zastępczym. Nie jestem z tego faktu zbytnio zadowolony. Cóż jednak zrobić - wyciek oleju z Bravo „stwarza” mi okazję do przetestowania dwóch reprezentantów klasy B.

Mniejszy Fiat to nówka sztuka, rocznik 2014, na liczniku 0 km [bajer]. Pojazd zastępczy z ASO. Tym razem w moim kolorze - biały ;), 1.4, 77 KM w benzynie. Na pokładzie elektryka z przodu, manualna klimatyzacja, regulowany ręcznie na wysokość fotel kierowcy, skórzana multimedialna kierownica ruchoma w dwóch płaszczyznach, radio CD/MP3, światła do jazdy dziennej.

Niestety, brak możliwości wyjazdu poza granice RP (jeśli wyjazd na Słowację można tak zakwalifikować), zmusił mnie do skorzystania z uprzejmości mojego Taty i "wypożyczenia" od Niego Corsy D przed liftem. Tutaj rocznik 2008, kolor złoty, 1.4 benzyna, 90 KM. Wyposażenie identyko jw., tylko bez DRL i skóry na kierownicy. Na liczniku 74 tys. z okładem.

Fiatem zrobiłem 612 km w 3 trasach, Oplem jedną 1.258 km, które tradycyjnie opiszę oddzielnie. Przejdźmy zatem do porównania.

Zewnętrznie Corsa prezentuje się bardziej poważnie i masywnie. Mimo sędziwego wieku modelowego sylwetka Punto nie jest nudna, jednak widać, że kreski stawiane były jeszcze pod egidą innych trendów. Stawiając je obok siebie gabarytowo przewagę ma Opel. Jakby nie patrzeć lekkie wskazanie na Niemca.

Wewnątrz Opel jest bardziej zabudowany przez co można odnieść wrażenie, że jest mniej miejsca niż w Fiacie. Niemcy mocno rozbudowali panel środkowy z miniaturowymi przyciskami, do których obsługi trzeba się przyzwyczaić. In minus brak komputera pokładowego, za który wtedy trzeba było słono dopłacić, pomimo że to całkiem doposażona wersja (jest czujnik deszczu czy fotochromatyczne lusterko wsteczne) oraz zamykanie drzwi od wewnątrz przyciskiem. Punto ma komputer z prawdziwego zdarzenia, a automatyczne zamykanie można ustawić z jego poziomu. Fiatowska deska ma więcej gracji, niczego nie trzeba szukać czy wypatrywać. Mi brakuje tu jednak wskaźnika temperatury zewnętrznej, który w Oplu jest. Plastiki w obu są twarde, ale przyjemne w dotyku. W żadnym nic nie trzeszczy ;). Audio gra na podobnym, akceptowalnym poziomie – w każdym po 6 głośników. Cupboardy w sensownych miejscach, Punto nawet oferuje takowy dla pasażerów tylnego rzędu. Kieszenie w przednich drzwiach też są funkcjonalne, choć więcej miejsca ma w nich Corsa, tak samo jak w schowku przed pasażerem. Mimo wszystko plus dla Włocha.

Fotele porównywalne, optymalnie twarde, ale jednak Oplowskie są bardziej ergonomiczne i większe. Miejsca z przodu i z tyłu jest praktycznie tyle samo, jednak przez lepiej zaprojektowany panel środkowy Fiat oferuje większą ilość powierzchni z przodu. Bagażnik bardziej zbajerzony w Corsie - podwójna podłoga, ale wizualnie w Punto jest więcej przestrzeni załadunkowej. Można powiedzieć - remis.

Silniki nie porywają osiągami, ale oferują wystarczającą moc do sprawnego poruszania się po mieście czy w trasie. Fiat przy '110' ma już 3500 tysiąca obrotów i siłą rzeczy jest głośniejszy przy prędkościach ekspresowych czy autostradowych. Corsa jest na pewno lepiej wyciszona. Jednak wyczuwa się w niej pewną ociężałość ze względu na swoją wagę i stając z nią w szranki tym Punto nie byłbym na straconej pozycji ;). Suma summarum plus dla Opla.

Spalanie podobne, może Corsa bierze z pół litra więcej ze względu na masę i większą moc. Dokładnych danych do porównania nie jestem jednak w stanie podać ze względu na brak komputera pokładowego w Corsie.

Zawieszenie wybiera na podobnym poziomie, jednak Opel robi to bardziej dostojnie i tutaj wygrywa. Punto jest też dość nerwowe przy jeździe z prędkościami autostradowymi, czego w Corsie nie doświadczyłem.

Patrząc na powyższe Opel ma lekką przewagę nad Fiatem, jednak nie jest to różnica na poziomie niebo a ziemia ;). Moja subiektywna ocena pozwala określić Corsę jako bardziej stonowane i poważne auto, podczas gdy Punto jest wciąż lekko zawadiackie i bardziej młodzieżowe. Można powiedzieć taki trochę niesforny południowiec versus poukładany Niemiec. Gdybym miał jednak wybierać dla siebie, postawiłbym raczej na Fiata [cool].

P.S. Zdjęcia Corsy poglądowe - udało mi się znaleźć praktycznie takie same. W czwartek byłem pod dużą presją czasu i nie miałem już go na robienie fotek.
Ostatnia aktualizacja: 11.11.2014 20:21:26
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do FranzMaurer:
o tak
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do mucko1:
Jakby na to nie patrzeć [hihi].
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do FranzMaurer:
To prawda
No i zawsze lepiej nie wygodnie jechać, niż wspaniale iść
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do mucko1:
Darowanemu koniowi...:)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do FranzMaurer:
Miło to słyszeć
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do babciaela:
Generalnie to wściekły jestem, ale zbyt dużego pola manewru na razie nie mam...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do mucko1:
Gdyby taki dali zastępczy wcale bym się nie obraził ;).
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do Slawomirus44:
Bardzo się cieszę :).
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do And1WT:
Tutaj była regulacja wysokości fotela kierowcy i dzięki temu udało mi się znaleźć nawet dość optymalną pozycję.

Dla mnie też Kropek na przedzie ;).
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do speedi:
Wiadomo, od Golfa w górę się liczy ;).
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Sporo jeździsz - to zamiana modelu/marki może być jakąś odmianą; wyciek oleju w prawie zupełnie nowym Bravo faktycznie może zepsuć humor. Pozdrawiam [papa]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do FranzMaurer: oczywiście ze się nie obrażę.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do FranzMaurer: oczywiście że nie. pozdrawiam.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do speedi: i to z miejskiej wypożyczalni [rotfl]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do FranzMaurer:
Zaproponowałbym Ci Lanosa, ale nie produkują
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Jeździłem jakiś czas taką Corsą tyle że 3d i strasznie się męczyłem. Wysoka pozycja za kierownicą, kiepska widoczność i w moim przypadku najmniejszy silnik dawały się we znaki.

Wybieram kropka, mimo tego że nim nie jeździłem
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
ehhh jak by to powiedział MaArek77 porównanie rowerów ;) hihi
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do MARAS68:
Też jestem zdziwiony, tymbardziej że cały wyświetlacz komputera jest z Bravo...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do jaworznianin:
Każdy swoje fobie ma ;).
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do brzozzhems:
GP Evo już niestety nie ma. Teraz tylko Punto :).

Testów na razie mam dość, Bravo ma jeździć ;).
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do autre2003:
Na widoczność do tyłu nie narzekałem, a gabarytowo cóż... To w końcu klasa B, która i tak urosła ;).
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do mucko1:
To jak po 50 tys. jest już zajeżdżone, to nie wiem co dalej pocznę ;).
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Dziwne ,że w Punciaku nie miałeś wskazań temperatury zewnętrznej.Znajomy kupował kilka miesięcy temu zupełnie podstawową wersję 1,2 i ma.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
w jednym i drugim można dostać klaustrofobii wybieram PKM ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Jak dla mnie "Grande Punto Evo" (OMG) jest fajniejsze od Corsy. Choć i tej nic nie brakuje.

Celowo nie piszę, że lepsze.

Coś jest w tych małych włoskich autach, że nawet w bazowaych wersjach czymś do siebie przekonują.

Spróbuj (jeśli będzie okazja) "Grande Punto Evo" 1.4 z silnikiem 95km lub 105km, to już naprawdę przyjemnie jeździ ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Fajnie zrobione porównanie. Miałem swego czasu okazje jeździć takim Punto tylko 3d i 1.3 MJ w wersji sport. Jak na diesla trochę dziwnie i wysoko "brało" turbo i mnie bardzo przeszkadzał sporawy próg załadunkowy w bagażniku. Poza tym faktycznie całkiem przyjemne i sympatyczne autko, ale tak jak pisałeś raczej dla kogoś kto nie ma rodziny.
Dla mnie jeszcze widoczność szczególnie do tyłu było dość mocno ograniczona i fotele faktycznie mogłyby być lepsze, odniosłem wrażenie, że były robione z myślą o drobnych kobietach ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
A nie mówiłem, że zajeździsz autko :-)
Deska a Oplu koszmar, paskudztwo :-)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP:
No, kończcie flaszkę i do domu... W nocy ognisko...;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do FranzMaurer: Wiem, zgrywam się ;-) Jak Ty z resztą [smiech2]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP:
Eee...:) Czego ;)? Zwykła dyskusja :).
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów. https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/ Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
27 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
33 komentarze
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
39 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie