Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Passat Pasiasty
»
Regeneracja felg i inne naprawy w aucie
Wpis w blogu auta
Volkswagen Passat
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1634 razy
Data wydarzenia: 30.12.2013
Regeneracja felg i inne naprawy w aucie
Kategoria: zmiany w aucie
Kilka dni po zakupie, zajrzałem tam gdzie nie zaglądałem podczas zakupu tzn pod gumowe dywaniki. Okazało się, że w aucie jest wilgotno, a dokładnie z tyłu z prawej strony pod nogami pasażera jest basen... Przyczyn gromadzenia się wody w aucie było kilka. Po wertowaniu forum passata, zabrałem się za usuwanie wilgoci i jej przyczyn w aucie. Pierwsze co zrobiłem to udrożniłem odpływy pod akumulatorem. W podszybiu zrobił się basenik, a woda w nim stojąca sięgała połowy wysokości akumulatora. Przy tej okazji wymieniłem filtr kabinowy, bo stary był mokry i widać że już zużyty. Po zdemontowaniu fotela pasażera i podniesieniu tapicerki do góry musiałem "wypompować" wodę o głębokości prawie 5cm. Gdy wszystko wyschło, szczęśliwy że usunąłem problem złożyłem wszystko. Po kilku dniach po ulewie znów wilgoć w aucie


Tuż po zakupie auta musiałem też naprawić parę innych drobiazgów a mianowicie zamek od wlewu paliwa (klapka ciągle była otwarta), przyczyną był tu nagromadzony bród. Uszczelniłem też pęknięta lampę tylna (nową zakupie na wiosnę).
Aluski, na których kupiłem auto były zatyrane czasem i przednim właścicielem. Postanowiłem je doprowadzić do stanu użyteczności co mi się udało, a efekt przerósł moje oczekiwania. Zajęło mi to 2 weekendy ale naprawdę było warto, a efektami mojej pracy postanowiłem się podzielić

Koszt regeneracji felg to:
1x mała szpachla aluminowa - 12zł
2x podkład akrylowy 0,5l spray - 32zł
1x lakier srebrny do felg 0,5l spray - 12zł
1x lakier grafitowy do felg 0,5l spray - 22 zł
2x lakier bezbarwny 0,5l - 32zł
Materiały ścierne, rozpuszczalnik uniwersalny - 15 zł
Robocizna własna około 20 godz - bezcenna

Strona wewnętrzna to 2 warstywy podkładu, 3 warstwy lakieru, 2 warstwy lakieru bezbarwnego, a zewnętrzna to analogicznie 3/4/5.
Oprócz felg po przejechaniu 2,5 tys km padł termostat. Auto po przejechaniu 150km miało temperaturę około 60 stopni. Po wymianie termostatu auto nagrzewa się do 90 stopni po około 4km

Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/
Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
27
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
33
komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
39
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
