Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mazda 6 » Regeneracja zacinającej się klamki bagażnika - Mazda 6 I HB







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mazda 6
STA
Jeździ: Mazda 6
Wcześniej jeździł: Opel Astra Shamrock
  • rocznik 2005
  • kupione używane w 2014
  • silnik 2.0 MZR
Dodano: 11 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 13111 razy
Data wydarzenia: 29.03.2014
Regeneracja zacinającej się klamki bagażnika - Mazda 6 I HB
Kategoria: serwis
Witam!

Jakiś czas temu wziąłem się za kolejny felerek, jaki dostałem razem z autem, a mianowicie zacinająca się od rdzy klamka klapy bagażnika.

Po kolei. Najpierw demontaż osłony z tworzywa. Jeśli ktoś chce się za to brać, to trzeba to robić z wyczuciem. Punkty zaczepienia są dość łatwo widoczne na osłonie. 2, czy 3 zaczepów brakowało, więc dokupiłem na allegretto. Nie pasowały :D Mniejsza z tym.
Po demontażu osłony trzeba otworzyć zatrzaski z mechanizmu centralnego zamka. Nic się temu nie stanie, więc bez obaw otwieramy i pozwalamy żyć swoim życiem.
Trzeba też niestety zdemontować osłonę klamki od zewnątrz (plastik nad rejestracją). Robimy to od strony wewnętrznej (see: photo). Wtedy powinien już być widoczny winowajca... I znowu żal patrzeć (odsyłam do wpisu o przepustnicy:D)... Jedna wielka ruda kupa.
Szybki demontaż klamki. I co? Ani drgnie. Odrdzewiacz w sprayu bezwzględnie konieczny. I to nawet spora jego ilość (małego nie ma co kupować, nie starczy). Najpierw trochę moczyłem, ale bez efektu, więc chwyciłem w imadło, traktowałem sprayem, skrobałem rudą wszelkimi dostępnymi śrubokrętami i próbowałem rozruszać dziada. Już po jakiejś godzinie walki zaczęło być widać pierwsze efekty. Po drugiej godzinie już chodziła całkiem płynnie. Poszedł cały odrdzewiacz 0,5l... Efekt końcowy (wizualnie) mógłby być dużo lepszy, ale dzień się już kończył, a że był to marzec, to ciemno robiło się dość wcześnie jeszcze.
Montaż w odwrotnej kolejności, wszystko pospinać jak było. Kolejna drobna usterka rozpracowana, duma rozpiera :D
Pozdrawiam ;)
Ostatnia aktualizacja: 18.07.2014 23:06:30
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do wildpolish: 2003 to jeszcze przedlift, u mnie już polift. Ale co fakt, to fakt - to akurat mazda w swoich "6" spieprzyła.

Do Franz1906: Woda tam bije po całości. Ale wystarczyłoby raz na jakiś czas zerknąć, przeczyścić, nasmarować i tyle. Będę tego pilnował ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Te problemy z klamkami od bagażnika w japońskich samochodach to zmora jakaś. Najważniejsze, że sobie z tym poradziłeś zanim cała się rozpadła.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Bez kitu... Potrzebowala nowego życia.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do mr_conqueror: kolega ma z 2003 roku mazde i pod spodem ser szwajcarski. Nie zycze Ci ale jest to chyba jedno z najgorzej zabezpieczonych aut przed korozja.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do wildpolish: Mam nadzieję, że nie tak szybko... ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Dobra robota. Niestety to nie jest jedyna rzecz jaka w tym aucie będzie ci rdzewiec
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 7 dni temu, przez MaArek77
No wreszcie po 16 latach pozbyłem się Golfa, była 2 dniowy żal i dwutygodniowy bal ze tak powiem. Nawet najlepsze i bezawaryjne auto w takim wieku to nic dobrego. W każdej chwili może ...
19 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu. Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km. W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna. Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu. Środek też ...
26 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie