Wpis w blogu auta
Saab 9-3
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 14291 razy
Data wydarzenia: 29.01.2013
Remont silnika
Kategoria: zmiany w aucie
Auto stało ponad 2 tygodnie, po czym odbyło podróż na lawecie do mojego mechanika z rodziny.
Od czwartku do wczoraj trwały prace mające przywrócić sprawność mojej Saabinie.
Korzystając z okazji pokusiłem się o wymianę głowicy na nieco inną, z modelu po "liftingu", mającą nieco lepsze parametry przepływu powietrza. Udało mi się kupić gotową, po obróbkach, z nowymi uszczelniaczami, zaworami, prowadnicami itp.
Niestety, aby wymienić rozrząd, trzeba było wyjąć cały silnik. Możecie sobie wyobrazić ile to było roboty.
Modyfikacje: nowa głowica z silnika B205 w miejsce B204, wymienione wszystkie uszczelki głowicy, wymieniony rozrząd główny, czyli łańcuch, łyżwy oraz koła zębate, odpięty balans, przy okazji wymienione panewki korbowodowe, aby już więcej silnika nie wyjmować Nowy olej Gulf Racing w silniku oraz GM w skrzyni.
Na chwilę obecną auto pięknie śmiga - jest dużo żwawsze, niż było.
Niestety do wymiany będzie jeszcze pompa wody - ale to w lutym.
Ostatnia aktualizacja: 29.01.2013 14:00:01
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
ale masz rolki prowadzace i napinacz, ktorych lozyska sie zuzywaja. Zatarte lozysko prowadzi do zerwania paska/lancucha.
w moim subaru poprzedni wlasciciel przyzydzil $100 na rozrzadzie, na robocie za $500. zamiast kompletnego rozrzadu wymienil sam pasek. Teraz ja musze wydac kolejne $600 na rozrzad, bo lozysko jednej z rolek zaczelo halasowac.
Pompa wody na zewnątrz, więc bez problemu ją wymienię.
to nie jest tak. rozrzad to nie tylko pasek czy lancuch.
wymienia sie tez rolki, napinacz i pompe wody, ktorych zywotnosc jest czesto duzo mniejsza niz zywotnosc lancucha i tak samo moga spowodowac uszkodzenie silnika jak peknietgy lancuch czy pasek.
przykladowo - w moim starym chryslerze byl silnik 2.7 z lancuchem rozrzadu. silnik ma zla reputacje, bo w wielu egzemplarzach przey pewnym przebiegu zaczyna cieknac wewnetrznie pompa wody i dochodzi do zatarcia silnika. ludzie nie wymieniaja rozrzadu, bo przeciez jest na lancuchu. a pozniej sie dziwia...
A pompy nie wymieniłem, bo kuzyn zdiagnozował jej kiepski stan w poniedziałek, kiedy to miałem wyjechać, więc nie było czasu. Ale i tak czekam na silikonowe przewody do układu chłodzenia, więc się razem z pompą wymieni Relacja w lutym
za taki remoncik u mnie chca $3000, tyle ze w tym jest jeszcze wymiana tlokow.
Do tej pory zalewałem 2 razy Motulem X-cess 8100 5W-40 i raz (na niecałe 4000 km) Mobil 1 Peak Life 5W-50.
Trudno mi sobie wyobrazić ile to było roboty...
A skoro samochód ma duży przebieg to remont być musi.
Dla mnie benzyna jak ma 250 tys. km to złom, diesel jak ma 300-350 to też.
Takie dziś mamy czasy że silniki wytrzymują tylko takie przebiegi.
Zresztą nawet jak ma 300 tys i chodzi dobrze to jest już w 3/4 zużyty, śmietana zjedzona.
Jak ja rocznie robię 20 tysiaków to nowe auto starczy mi na 15 lat.
A niektórzy kupują 5 letnie pasaty TDI co mają 250 tys. najechane i myślą ze cud kupili. To już zawieszenie do roboty, drzwi były otwierana 1000000000 razy i w dupę dostały i uszczelki i kierownica i inne rzeczy powycierane.
Bo sam silnik to może i nakręci te 400 tysiaków bez remontu ale auto to inne podzespoły
Dobrze że już wszystko śmiga. Powodzenia