Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy kasielita » Renesis VS Multi Air







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika kasielita
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1824 razy
Data wydarzenia: 20.02.2010
Renesis VS Multi Air
Kategoria: inne
Wszyscy teraz dążą do tego żeby auta miały małą pojemność a dużą moc i to przy niskim zużyciu paliwa. Zacznę może najpierw od silnika który nazywa się Renesis i jest montowany w samochodzie Mazda RX8. Pierwszy taki silnik zbudował Felix Wankl, ale mniejsza o historię. Jednostka napędowa Mazdy uzyskuje moc 231KM przy pojemność 1.3L. Silnik ten nie ma zaworów, a co przy tym idzie układu rozrządu-plusy się nasuwają same-nie ma niebezpieczeństwa zerwania się paska, oraz wszystkich konsekwencji z tym związanych. Minusy to duże zużycie silnika i paliwa- średnio 13L benzyny. Zasadę działania tego silnika najlepiej widać na filmie,więc się nie będę rozpisywał. Następnie biorę pod ostrzał silnik Multi Air ze stajni Fiata. Jest to turbo benzyna ze zmiennymi fazami rozrządu o pojemność 1.4 i mocy 170KM, ma palić ok 6L benzyny(w co nie wierze bo co nie którym przy bardzo ostrej jeździe udało sie spalić 15L). Silnik ten ma o 10% wiekszą moc dzięki tak zwanemu energooszczęnemu rozrządowi(chodzi tu o sterowanie powietrzem przez elektrozawór), moment obrotowy jest większy o 15% przy niskich obrotach i oczewiście niska emisja spalin.
Jak zakończy się ten wyścig czy Mazda udoskonali swój silnik tak że zdobędzie on uznanie również u innych producentów i stanie się przyszłością motoryzacji czy też przyszłość to turbo benzyny naszpikowane kosmiczną elektronika. Czas pokaże jak będzie,ale ja wolałbym żeby silnik Wankla powrócił do łask:)


Ostatnia aktualizacja: 20.02.2010 11:51:08
Dodano: 14 lat temu
wpis na 6 z plusem
Dodano: 14 lat temu
super wpis! czy zuzycie silnika jest tak ekstremalne ze po 100tys silnik jest do wymiany??
Dodano: 14 lat temu
Nie wiedziałem że ta konstrukcja jest w Mazdzie wykożystywana. Miło czegoś nowego się dowiedzieć.
Dodano: 14 lat temu
Bardzo obrazowy i szczegółowy oraz profesionalny wpis
Pozdrawiam
Dodano: 14 lat temu
Dla mnie silnik Wankla to techniczne cudo, prostota działania jest w tym silniku wprost urzekająca. Szkoda, że tylko jedna firma na świecie rozwija to rozwiązanie :(. Wiem, że to rozwiązanie ma swoje wady, ale potencjalnie jest dużo lepsze od tradycyjnego silnika tłokowego, z tego co wiem największym problemem są właściwe materiały do budowy "tłoków" i "cylindrów" które jeszcze nie istnieją.
Najnowsze blogi
Dodano: 12 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
17 komentarzy
Dodano: 12 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
8 komentarzy
Dodano: 14 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
27 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl