Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Kia Rio kijanka » Rio nie lubi zimy? Kolejny rekord spalania







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Kia Rio
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2007 razy
Data wydarzenia: 10.02.2012
Rio nie lubi zimy? Kolejny rekord spalania
Kategoria: inne
Jak pisałem w moim poprzednim wpisie spalanie mojego Rio nie należy do najniższych.
W międzyczasie trafiłem jeszcze do warsztatu zajmującego się chip tuningiem gdzie po podłączeniu pod komputer sprawdzono mi moment obrotowy który wynosi 252 Nm przy... 2450obr na min.
Maksymalny moment podany przez producenta to 235 Nm przy 2000 obr podczas gdy w moim Rio jest 245 Nm przy 2000obr, dowiedziałem się też że kiepsko wygląda przebieg momentu pomiędzy 1000 a 1500 obr. i że lepiej żebym jednak korzystał z wyższych obrotów - doradzono mi obroty w zakresie 1500 -2500, czego staram się obecnie trzymać.
Oczywiście podczas testów pewnie zużycie paliwa nieco się podniosło jednak celowo wyjeździłem prawie cały zbiornik by zminimalizować wpływ testu na spalanie, które wyniosło... aż 8,73L ON/100 km.
Były mrozy i spodziewałem się wyższego spalania no ale... nie aż o tyle.
Termostat raczej sprawny gdyż nawet przy wskazaniach termometru poniżej -20C letnie powietrze(przy takich mrozach odczuwalne jako ciepłe) leciało po przejechaniu ok 2 km, po 5 km leciało już mocno ciepłe, a po 7km trzeba było skręcać ogrzewanie bo w aucie robiło się zbyt ciepło.
Z odpalaniem problemów też nie było, choć aku najlepsze chwile ma już za sobą - co udowodnił po dwu dniowym weekendowym postoju - kręcąc dość kiepawo przy siadających kontrolkach, ale kijanka jakoś zapaliła, choć gdyby postał 3 dni nie daje mu szans odpalenia przy -20C.
Wykorzystując okazje w postaci posiadanego kuponu z LIDL'a postanowiłem też poza stylem jazdy zmienić stacje - tym razem zatankowałem na Shellu miałem skorzystać z rabatu na V-Power diesel bo to niby 30gr ale przy cenie 6,24zł (6,24 - 0,30 = 5,94 zł/L) zatankowałem jednak zwykły ON (5,79-0,15 = 5,64zł/L), na moją decyzję wpływ miała cena ON Verva na pobliskim Orlenie wynosząca 5,99zł bez promocji wobec 5,79 zwykłego ON - więc bardzo porównywalna z tą niby super promocyjną na Shellu.
Do tej pory tankowałem zawsze na NESTE - mimo braku depresatora nie zamarzało - co zdarzyło się moim sąsiadom więc wygląda że nie było złe, ale zobaczymy.
Opony na moim aucie to nowe(kupione w grudniu) Dębice 175/70 R14 Navigator.
No cóż jeśli dotrwaliście dotąd to może coś naskrobiecie na temat tego co o tym myślicie ;) - jeśli nie trudno znaczy za dużo i za nudno było :P - tak czy owak pozdrawiam tych co odwiedzili mój wpis .

PS. Być może ktoś z was wie coś na temat miarodajności takiego pomiaru bez hamowni - wykonanego podczas postoju i jazdy na podłączonym laptopie pod OBDII - wg którego wyszło jeszcze iż auto ma nieco zwiększoną dawkę paliwa na wtryski i nieco podniesione ciśnienie doładowania.
Ostatnia aktualizacja: 04.01.2013 22:46:23
Dodano: 12 lat temu
Do Pitbull_1983: Ok. 2200-2300 obr./min. zmiana, bardzo często przy 2000 i mniej
Ale czasami doganiam do 3000, gdy się spieszę
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: płynnie jeździć to takie spalanie

To mój filmik ;) jak juz założyłem komp. pokładowy
http://www.youtube.com/watch?v=FgXgQxjBJWc&list=WL50EF3701318EEAAD&feature=mh_lolz
Dodano: 12 lat temu
Do sequence: tylko zależy na jakich obrotach jeździsz bo ja w Clio jeździłem 1750 obr. a jak 2000 obr. to zmieniałem bieg
Dodano: 12 lat temu
Do 667patryk: Dzięki
Również pozdrawiam :)
Dodano: 12 lat temu
Gratuluje Dziennika Dnia:) Pozdrawiam!
Dodano: 12 lat temu
Do ZadymeK: też tak uważam
Dodano: 12 lat temu
Do xenon58: Wiem ;) thx
Dodano: 12 lat temu
Do sequence: Mnie w Skodach, tyle że w dieslu komp zaniżał o jakiś 0.5L/100 więc nie powinno być tak źle.
Dodano: 12 lat temu
Do Pitbull_1983: Pomyślałbym że to ze względu na wysilenie jednostki jednak koledze wildpolish pali mniej, tyle że na wyspach, więc nie w tak niskich temperaturach i po chip tuningu - wychodzi więc że nie do końca dobrana charakterystyka jednostki do warunków miejskich - słaby dół i długie przełożenia skrzyni, będę go ciągnął wyżej i chyba raz spróbuje zatankować paliwo premium - zobaczymy czy jak sie ociepli to zacznie palić przyzwoicie.
Dodano: 12 lat temu
Jak na dieselka to faktycznie dużo ;(
Dodano: 12 lat temu
Do sequence: Tak dużo Ci pali skodzina mi komp pokazał dziś rano 5,8 przy -21
Średniwo wychodzi przy takich mrozach 6 ;) a ile w tym prawdy ......
Dodano: 12 lat temu
O choinka, ponad 8 litórw spalania w Dieslu [totalszok]
A ja się dziwię, że nie mogę zejść przy robieniu dystansów większych niż 100 km. dziennie poniżej 7 litórw (dziś 6,7, ale zwyczajnie przy tych mrozach - 7.4)
Dodam, że są to wskaza nia komputera - a co, jeśli rzeczywiste to ponad 9./100 w cyklu mieszanym ze wskazaniem na pozamiejskie?
Dodano: 12 lat temu
Widać że mały silnik a więcej pali to się nie dziwię przecież w mieści da się zejść o 2 litry
jak na mały silnik przecież ty nie masz 2.0 tylko 1,5 a ja mam 2,0 to tyle spalam jak u Ciebie
Dodano: 12 lat temu
A i coś jeszcze,gratuluję wyróżnionego dziennika,a nie spalania;).
Dodano: 12 lat temu
Do anpa50: ze średniego nie korzystałem, zwykle lepiej sprawdzić przy dystrybutorze, ale chwilowe spalanie sie bardzo przydaje żeby nauczyć się dobierać najlepsze obroty i położenie pedału przyspieszenia do auta i silnika.
Dodano: 12 lat temu
Jak czytam te wasze parametry spalania to aż zaczynam się zastanawiać czy moje 12-15 l/100km po mieście w mrozy powyżej -15 nie są oznaką czegoś niepokojącego. Na trasie spalanie jest w dalszym ciągu poniżej 6l, ale po mieście w lecie pokazywał mi 7-8l.
Dodano: 12 lat temu
Do anpa50: jak komputer kłamie to trzeba resetować i odłączyć akumulator i zostawić na 30 min. jak ja miałem z cliówką i nie juz nie kłamał i super dojechałem
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233:
Przy takim samym stylu jazdy latem i zimą, na takich samych krótkich odcinkach w mieście, po prostu musi być różnica w spalaniu, i to spora - nie ma innej opcji. Co innego jak wyjeżdżamy w trasę, gdzie silnik zdąży się już zagrzać. U mnie nawet latem rzadko kiedy temperatura płynu chłodniczego dochodziła do 90 stopni - w zimie nie było o tym mowy.
Dodano: 12 lat temu
Do pafka: może masz inny styl jazdy... u mnie spalanie się wcale nie zmieniło... Czy to zima, czy lato... nawet latem pali więcej, bo chetniej gaz wciskałem...
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233:
"Trzeba przyznać, że spalanie niskie nie jest i pewnie porównywalne ze spalaniem benzyny w porównywalnej pojemności silnika... "

No chyba nie bardzo. W porównaniu do mojej Tigry (1.6, 106 KM), jednak ta Rio jest wyraźnie oszczędniejsza zimą, na krótkich trasach, bo aż o całe 3 litry:

target=_blank rel=nofollow>http://imageshack.us/photo/my-images/838/spalanietigryzim.jpg" alt=""/>/
Wyraźnie widać jak zimą wzrosło spalanie - o prawie 2 litry. Pokonywane były identyczne trasy, w takim samym stylu jazdy.
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003:
Czyli jest dość ciężkawa jak na swoje warunki, co też może mieć wpływ na Twoje odczucia. Co do porównań, to trudno odtworzyć identyczne warunki. Na Twoim miejscu nie przejmowałbym się tym zbytnio, tymbardziej że technicznie wydaje się być wszystko ok. Nie wyciągaj zbyt pochopnych wniosków, bo mimo wszystko jeździsz nią dość krótko i to tak naprawdę Wasza pierwsza wspólna zima :).
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: nie musisz mi tłumaczyć nic o zarobkach, bo też moje wpływy na konto rozbawiły niejednego pracownika banku...
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: Tu komputer pokładowy(w większości kłamczuch) nie jest potrzebny(ja go nie mam). Trzeba tworzyć jedność z duchem swojego samochodu.
Dodano: 12 lat temu
Do FranzMaurer: Masa własna to 1131kg, ale jak jeździłem firmową Octavią 1,9 TDi 105 KM to paliła mi zimą ok 7 do 7,5L ON/100km po mieście.
Dodano: 12 lat temu
Do anpa50: pewnie masz rację, łatwiej by było to osiągnąć gdybym miał komputer pokładowy pokazujący chwilowe spalanie, silnie przyzwyczajenie do aut z grupy VAG jakimi najczęściej jeździłem pewnie tez nie pozostaje bez wpływu.
Mam nadzieję, że masz racje i że zacznie być mniej żarłoczny.
Dodano: 12 lat temu
Do MaArek77: Dzięki
Dodano: 12 lat temu
Do lysy1233: to prawda też sądzę że porównywalne ze spalaniem auta o podobnej pojemności w benzynie.
Co do Polaków, no cóż jak bym zarabiał tyle co dostaje bezrobotny Norweg który dostaje ok 9 tyś zł na miesiąc to pewnie nie miało by to dla mnie takiego znaczenia nawet biorąc pod uwagę ich cenę ON ;)(bo i tak może kupić za swój zasiłek ponad 1000 litrów na miesiąc) i wtedy cieszyłbym się, że odpala :P a że baaardzo daleko mi do takich dochodów i są one dla mnie nieosiągalne to chciałbym jednak wydawać mniej.
Dodano: 12 lat temu
Nie oczekuj, że 110 KM będzie palić 5 litrów ropy w mieście mroźną zimą na krótkich odcinkach. Ile ona w ogóle waży?
Nasz Focus (1.6, 90 KM) jeździ w podobnych warunkach i potrafi wciągnąć obecnie 6,7 wg. kompa, 6,65 wg. aWc (i jest to trend powtarzalny, zeszłej zimy było to samo), a w normalnych warunkach ciężko osiągnąć 5,5 w mieście ;).
Uważam, że to całkiem przyzwoicie, a gdyby był w wersji 109 KM nie byłoby szans na tego typu spalanie.
Podejrzewam, że u Ciebie sytuacja jest analogiczna :). Taki pewnie urok tego silnika i mocy [cool].
Dodano: 12 lat temu
Do giernal: u mnie w trasie też pali koło 5 do 5,5L/100km
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: Ja też przy "hindusie" w jego pierwsza zimę jeżdżąc po 3-5km dziennie łapałem się za głowę jak widziałem spalanie, ale na szczęście sobie jego sprawdzanie odpuściłem. Na wiosnę wszystko wróciło do normy. Przez ostatni rok próbowałem różnych technik jazdy i spalanie powoli zaczęło spadać. Morał z tego taki, że każdy egzemplarz jest inny i trzeba doprowadzić do tego, żeby z autem być zgranym teamem. Trzeba go czuć po prostu. Jestem prawie pewny, że w tym roku zdołam już na tyle porozumieć się z "hindusem", że będzie jeszcze mniej żarłoczny i spalanie pójdzie znowu w dół, czego i Tobie życzę.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 5 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl