Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Audi A3 kameleon » Rolka napinacza paska wielorowkowego







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Audi A3
  • przebieg 186 000 km
  • rocznik 2000
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.8 20V
Dodano: 14 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 15805 razy
Data wydarzenia: 28.08.2010
Rolka napinacza paska wielorowkowego
Kategoria: awaria
Zauważyłem ostatnio coraz głośniejszą , z dnia na dzień , pracę rolki napinacza paska wielorowkowego dwustronnego w mojej Audi A3 . Wiadomo , że awarie napinaczy pasków wielorowkowych , klinowych i rozrządu kończą się bardzo przykrymi konsekwencjami / szczególnie w trasie - brak ładowania AKU, brak wspomagania kierownicy ,brak klimy /. Dlatego dzisiaj dokonałem wymiany uszkodzonej rolki . Ponieważ silnik jaki posiada moja Audica / benz. 1,8 ; 20 V ; 92 KW ; 126 KM / jest często używany w innych autach koncernu VW / Audi A3 , A4 , Passat , Skoda , Seat / - dlatego może komuś się przyda relacja z wymiany . Jest prosta i dosyć łatwa , można zrobić samemu i nie trzeba płacić w warsztatach. Szczególnie , że ja postanowiłem wymienić cały napinacz z rolką na nowy / aby się nie bawić z rolką / .
1. Zdjęcie osłony silnika
2. Zablokowanie / gwoździem , wkrętem lub specjalnym trzpieniem /
- przy pomocy klucza płaskiego 17 - sprężyny napinacza.
3. Odkręcenie 3 śrub mocujących napinacz do korpusu silnika.
4. Wyjęcie całego napinacza z uszkodzoną rolką.
5. Założenie nowego napinacza /lub starego z wymienioną nową rolką /.
6. Sprawdzenie stanu paska wielorowkowego i jego położenia na kołach.
7. Zdjęcie blokady sprężyny napinacza.
8. Założenie osłony silnika.
Koszt samej rolki to ok. 65 zł ; koszt nowego napinacza z rolką
to ok. 125 zł. Koszt robocizny 0 zł.

Szczegóły na zdjęciach
Ostatnia aktualizacja: 28.08.2010 22:02:17
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
bardzo dobra robota :) masz dryg do tego
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
SUPER FOTKI Z DETALAMI BARDZO CIEKAWE.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
ładna foto-naprawa, możliwe że komuś się przydadzą zawarte tu informacje, bo czasem lepiej samemu coś w aucie naprawić niż oddawać w cudze ręce, bo nie wiadomo czy czegoś innego nie zepsują
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Dobry z Ciebie mechanik kiedyś wpadne to tak zmienisz :P
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Mam wielki szacunek dla ludzi, którzy biorą sprawy w swoje ręce i nie płaczą, że warsztaty są drogie.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Brawo! nie jeden obawiałby się takiej wymiany, a dzięki tej relacji większość spróbuje.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Swietny opis i komentarz , fotki swietne nie jeden mechanik moglby sie uczyc od Ciebie. Pozdr , swietna robota ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
rewelacyjny opis
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Niezły instruktaż kolego jestem pod wrażeniem .Pozdrawiam .
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
fotki i opis rewelacja, z opisu z fotek wygląda na łatwe, ale tak zawsze bywa, że takie łatwe nie jest ;)
gratuluje i pozdrawiam
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Świetnie pokazałeś wymianę paska Szczegółowy opis i zarazem zdjęcia Krok po kroku to mi się podoba:)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Tylko gratulować... Pozdrawiam.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Panie Grzegorzu extra relacja.Galeria niczego sobie.Kawał porządnej roboty.:)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
To już wiem, który wpis zdobędzie jutro tytuł "dziennik dnia". :P
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do mirt82: Może to kogoś uratuje w trasie przed lawetą i setkami złotych wyrzuconymi w błoto. Warunek - trzeba mieć zapasowy pasek. Dawniej wożono damską nylonową pończochę / autentyczne !/ lub ewentualnie młodą dziewczynę w nylonach. Tylko , że wtedy wał korbowy napędzał tylko wentylator chłodnicy. Ech to były czasy !. Pozdrawiam
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Po takim opisie to chyba każdy czytający będzie potrafił wymienić napinacz czy pasek :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
No i naprawa wykonana teraz się tylko cieszyć przyjemnym pomrukiem w kabinie. Pozdrawiam i szerokości
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do CZARNY-C50: Aż się zarumieniłem. Dzięki. Pozdrawiam
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Grzegorz,opis klasa,fotorelacja [puchar]
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 7 godzin temu, przez darek-k
płyn hamulcowy koloru herbaty, czy ktoś to kiedyś zmieniał nie wiadomo, ale trzeba było się za to zabrać, oraz tarcze z tyłu, bo miały bicie choć nie wykazywały znacznego zużycia koszty ...
Dodano: 8 godzin temu, przez darek-k
prędkość prawie zgodna z przepisami, droga S7 na Kielce, max 130km/h na S7, spalanie od 4L do 4,5L max , klimatyzacja AUTO
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
Przyszedł czas na serwis olejowy z filtrami robota zrób to sam jak zwykle Olej Total 5W30 filtr oleju PSA 1109CK filtr paliwa PSA 1906C0 filtr powietrza MANN filtr kabinowy Valeo 715635/ZAW ...
1 komentarz
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie