Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy powertomek » rozrząd







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika powertomek
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 3151 razy
Data wydarzenia: 30.04.2017
rozrząd
Kategoria: serwis
Z powodu nieznanego mi stanu rozrządu zostawiłem nowo nabyty dupowóz dla żony u zaufanego mechanoria. Za 1200zł wymieniono (koszt części i robociźny):
- kompletny rozrząd silnika (części oryginalne)
- pompę wodną (oryginalna)
- uszczelkę pod klawiaturą (inaczej się nie da wymienić rozrządu w tych silnikach 2.0 16V) to lepiej założyć od razu nową
- pasek napędzający wspomaganie
- pasek napędający klimę i alternator
- zalano nowym płynem chłodniczym

Wcześniej wymieniłem filtr oleju i zalałem go VAG LongLife III 5W30 (koszt 160zł) + filtr powietrza (koszt 18zł).

Teraz może już żona smigać tu i tam ...
Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: Doceniam te super konstrukcje.Jestem jednak zwolennikiem-pasek rolka może dwie i 100 tys spokoju.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 lat temu
Wymieniałem rozrząd 5 lat temu ale zrobiłem na nim 55 tys.km.
Słyszałem że wymienia się co 90 000 km lub co 5 lat. Pytanie:
wymieniać czy nie?
Ja jestem zdania że pojeżdżę jeszcze rok dwa doo 90 000 km i wymienię :)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 lat temu
Do kruk_sk: W 2.0dCi łańcuch wytrzymuje bez problemu 500.000km, czyli można uznać, że jest wieczny dla standardowego użytkownika.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 lat temu
Do kruk_sk: We wszystkich autach, które miałem, producent nie przewidywał wymiany łańcucha rozrządu. A ja nie użytkowuję swoich aut tak długo by nawet ewentualnej potrzeby wymiany w wyniku, na przykład, rozciągnięcia ze "starości" doczekać. Do tego mieszkam w kraju, gdzie proceder kręcenia licznika przebiegu nie jest aż tak popularny i przebieg łatwo zweryfikować, więc trudniej jest kupić auto, które ma pół miliona km a na liczniku magiczne 200tyś. Jeżdżę też normalnie.
Z japońskich wiem, że Nissan miał problem z przedwcześnie rozciągającymi się łańcuchami (chyba montowanymi w Almerach i Micrach - można więc unikać, ale X-Traila uważam za jedno z najfajniejszych aut jakie miałem). Mazda ogłosiła ostatnio chyba, że rezygnuje z udziwnień typu downsizing i turbodoładowań, które również mogły skracać żywotność łańcuchów. Niemcy rzeczywiście konstruują jakieś kuromysła z trudnym dostępem albo z pojedyńczym łańcuchem (sknery) to im się rozciągają. Z fabryk Forda chyba któryś Focus wyjeżdżał z silnikami diesla, w których oszczędzono na łańcuszkach i był problem. Ale skoro omijam też diesle szerokim łukiem to się nad tym nie zastanawiam (Hondy autorski diesel też napędzany jest łańcuszkiem i uważany za jeden z najlepszych takich silników).

Pierwsze zdanie w poście kolegi powertomek, mówi samo za siebie, bo ja kupując swoje auta nie mam dylematów czy "z powodu nieznanego mi stanu rozrządu" z marszu wymieniać łąńcuch, tak "na wszelki wypadek". Robisz ze swoimi pieniędzmi co chcesz. Samochód to jest skarbonka i nic się nie zwraca, poza wygodą dojazdu gdzieś spod własnych drzwi. Lepiej przepić pijąc za te nasze auta ;)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 lat temu
mnie wymiana dopiero czeka ale mam nadzieje ze wyjdzie trochę taniej...
Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 lat temu
Do paolomario: w dzisiejszych czasach łańcuch już nie jest wieczny i w dodatku wymiana kosztuje więcej niż wymiana paska... Sąsiad w maluchu wymieniał... zębatkę bo zrobiła się okrągła ;) osobiście wole paski...
Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 lat temu
A czy tenże znajomy mechanik dał Ci gwarancję na robotę? A co jak rozleci się np.pompa wody!? Kto Ci ją wymieni w razie czego za friko?
Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 lat temu
Do Qchar:
Święte słowa
Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 lat temu
Do mucko1: Jak nie zasiejesz to nie zbierzesz :)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 lat temu
Do powertomek: Oczywiście, że nie są, ale ich wymiana to normalnie nie jest wymóg eksploatacyjny. Owszem, niektórym producentom przetrafiły się wpadki w konkretnych modelach, ale tych można przecież unikać. :)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 lat temu
Do MARIUSZ2: Tu masz 3.0 TDI :)


Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 lat temu
Żeby wyjąć trzeba najpierw włożyć :) co ja gadam - żeby jeździć, najpierw trzeba włożyć.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: Ale popieprzone.Zdjęcie szwajcarskiego zegarka Dałeś, czy co?
Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 lat temu
Do powertomek: 3.0TDI, bo 2.5TDI może mieć pasek albo koła zębate.

Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 lat temu
Do paolomario: łańcuchy nie są niezniszczalne, a co jak ich jest np. 4 tak jak w Audi 2.5TDI ? Kumpel zapłacił za wymianę 9.000zł i bez wyciągania silnika się nie odbyło :-)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 8 lat temu
Wygląda na to, że zaoszczędziłem sporo kasy zawsze kupując auta z silnikami z łańcuchem rozrządu :)
No ale jak mus to mus :)
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu. Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km. W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9 komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna. Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu. Środek też ...
9 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez MaArek77
Dawno nie pisałem nic bo jakos niewiele osób tutaj zagląda. Ale z obowiązku informacyjno-kronikarskiego. Sprzedałem Golfa dnia 7 maja, kupił znajomy (tez mechanik) który zna auto i ...
30 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie