Wpis w blogu użytkownika
powertomek
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 3151 razy
Data wydarzenia: 30.04.2017
rozrząd
Kategoria: serwis
- kompletny rozrząd silnika (części oryginalne)
- pompę wodną (oryginalna)
- uszczelkę pod klawiaturą (inaczej się nie da wymienić rozrządu w tych silnikach 2.0 16V) to lepiej założyć od razu nową
- pasek napędzający wspomaganie
- pasek napędający klimę i alternator
- zalano nowym płynem chłodniczym
Wcześniej wymieniłem filtr oleju i zalałem go VAG LongLife III 5W30 (koszt 160zł) + filtr powietrza (koszt 18zł).
Teraz może już żona smigać tu i tam ...
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu.
Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km.
W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9
komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna.
Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu.
Środek też ...
9
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez MaArek77
Dawno nie pisałem nic bo jakos niewiele osób tutaj zagląda.
Ale z obowiązku informacyjno-kronikarskiego.
Sprzedałem Golfa dnia 7 maja, kupił znajomy (tez mechanik) który zna auto i ...
30
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Słyszałem że wymienia się co 90 000 km lub co 5 lat. Pytanie:
wymieniać czy nie?
Ja jestem zdania że pojeżdżę jeszcze rok dwa doo 90 000 km i wymienię
Z japońskich wiem, że Nissan miał problem z przedwcześnie rozciągającymi się łańcuchami (chyba montowanymi w Almerach i Micrach - można więc unikać, ale X-Traila uważam za jedno z najfajniejszych aut jakie miałem). Mazda ogłosiła ostatnio chyba, że rezygnuje z udziwnień typu downsizing i turbodoładowań, które również mogły skracać żywotność łańcuchów. Niemcy rzeczywiście konstruują jakieś kuromysła z trudnym dostępem albo z pojedyńczym łańcuchem (sknery) to im się rozciągają. Z fabryk Forda chyba któryś Focus wyjeżdżał z silnikami diesla, w których oszczędzono na łańcuszkach i był problem. Ale skoro omijam też diesle szerokim łukiem to się nad tym nie zastanawiam (Hondy autorski diesel też napędzany jest łańcuszkiem i uważany za jeden z najlepszych takich silników).
Pierwsze zdanie w poście kolegi powertomek, mówi samo za siebie, bo ja kupując swoje auta nie mam dylematów czy "z powodu nieznanego mi stanu rozrządu" z marszu wymieniać łąńcuch, tak "na wszelki wypadek". Robisz ze swoimi pieniędzmi co chcesz. Samochód to jest skarbonka i nic się nie zwraca, poza wygodą dojazdu gdzieś spod własnych drzwi. Lepiej przepić pijąc za te nasze auta
Święte słowa
No ale jak mus to mus