Wpis w blogu użytkownika
Maniek1986
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 790 razy
Data wydarzenia: 13.01.2017
SEAT Leon 5F FR
Kategoria: inne
Kilka dni temu minęła rocznica zakupu Leona FR-a 1.4 TSI 125 KM rok produkcji 2015 MY 2016. Autko ze standardowym wyposażeniem FR w kolorze Emociaon Red, wzbogacone o pakiety praktyczny i czujniki parkowania z tyłu. Autko kupione w salonie SEAT Centrum Wrocław w dniu 7 stycznia 2016r. Jest to mój trzeci SEAT po Cordobie SX Coupe 1.6 Pb + lpg (1997r) oraz Toledo 1.9 TDI 110 KM (1999r). Eksploatacja rozpoczęta przy przebiegu 7 km, aktualnie 13100 km. W ciągu tego roku użytkowania autka w lutym wymieniono prawą zewnętrzną lampę z tyłu, natomiast w kwietniu zewnętrzną lewą również z tyłu, obie w ramach gwarancji (wewnątrz lamp pojawiła się woda). Serwis nie robił żadnych problemów z ich wymianą, a lewą wręcz sami zaproponowali, że wymienią podczas wymiany lampy z prawej strony. Ostatnio przy przebiegu ok 12.800 km wymieniłem w ASO olej Castrol Edge 5w 30 LL 504.00/507.00. Koszt z własnym olejem ok 330 zł. Dodatkowo zaraz po zakupie do Leona zakupiono opony zimowe Nokian WR D4 w rozmiarze 205/55 R16 (polecam).
Średnie spalanie z rocznej eksploatacji (ok 13k km) ok 6,7 (liczone wg tankowań a nie wg wskazań komputera, który zaniża spalanie o ok 0,3l/100km. Spalanie w lecie w granicach 6,5-7 l. Spalanie w zimie 6,2-6,5. Ciekawostka trasa (głównie jazda autostradowa) Polska - Bukareszt w warunkach jesienno-zimowych 5 osób na pokładzie i pełny bagażnik spalanie średnie 7l. 6,7 w tamtym kierunku z użyciem tempomatu ustawionego w granicach 140-150. Powrót bez tempomatu spalanie 7,3. 99% przebiegu w trybie sport.
Na plus autka to na pewno cena zakupu i wygląd. Z rzeczy, które pozytywnie zaskoczyły mnie podczas tego roku eksploatacji to niskie spalanie,działanie oświetlenie LED, świetne prowadzenie, zwłaszcza na letnich kołach 225.45 R17, nagłośnienie, wyciszenie wnętrza (przy normalnych prędkościach w środku słychać tylko opony) i przede wszystkim elastyczność silnika w dolnym zakresie obrotów. Z minusów to przede wszystkim działanie skrzyni biegów i ostatnio zauważyłem, że lekko zaczął się chwiać fotel kierowcy. Jeżeli chodzi spalanie oleju to na krótkich odcinkah po drogach krajowych/wojewódzkich nie zauważyłem żadnego zuzycia. 400 km po polskich autostradach z prędkościami 150-180 zużycie ok 0,2l, natomiast trasa do Rumunii i z powrotem 2900 km ( 90%autostradami) dolano 0,5l. Tak więc dobrze wyposażyć się w butelkę oleju na dolewkę przed planowanymi szybkimi przejazdami autostradą.
Ogólnie to po pierwszym roku eksploatacji jestem bardzo zadowolony i ani trochę nie żałuję zakupu :-D
Ciekawostką, którą dowiedziałem się przy wymianie oleju w ASO to fakt, że pasek rozrządu wymienia się po 240k km, bez okresowej wymiany. Z moim przebiegiem prognozowany czas wymiany to rok 2034 :shock:
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
To jest chyba rozsądne
Nie wnikam, bo nie zamierzam nabywać ich produktów
W tej generacji TSI jest już pasek. Łańcuch został nim zastąpiony już parę lat temu. A jeśli pasek jest zanurzony w oleju to taki przebieg jest możliwy. Już dawno, dawno temu np w Fordzie Fusionie był pasek o interwale wymiany 160 tys km/10 lat.
Z naciskiem na "pewnie". Nie zamierzam być królikiem na łańcuszku pewnej niemieckiej firmy, którą chwalą w niemieckiej prasie w zamian za profity reklamowe i niemieckiego właściciela wydającego... papier kolorowy do wycinania zdjęć z autami przez gimnazjalistów.
ale z tego co wyczytałem to 1,4tsi ma łańcuch
- ukł. rozrządu - Problem dotyczy łańcucha (rozciąga się) oraz jego napinaczy. Posłuszeństwa potrafi odmówić przestawiacz faz rozrządu. Podany koszt dotyczy wymiany łańcucha. NAPRAWA ok. 3 tys. zł
więc to tłumaczy dlaczego 240kkm -bo to łańcuch a nie pasek z tym że jak piszą sa problemy z nim chociaż dla tego rocznika to pewnie juz ten problem wyeliminowali