Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mercedes Klasa A
Dodano: 9 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 884 razy
Data wydarzenia: 06.12.2015
Serwis
Kategoria: serwis
"Zapaliła się kontrolka silnika i szarpie jak się rozgrzeje! Dojadę do domu?!" Dojedziesz Słoneczko!
Obie sondy do wymiany, a i termostat nie był bez zarzutu.
Już nie szarpie. :)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do werner_beinhart: Tanio nie jest ale względnie do wytrzymania. Bez dramatu
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: 800 zł z robocizna.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do luckyboy: Tak jak pisałem wcześniej nie jestem specjalistą,ostatnia usterka objawiała się tym że obie sondy "stały" po wymianie pierwsza zaczęła falować a druga też pokazuje zmienne tylko w o wiele mniejszej częstotliwości.Raz jest prosta potem skacze do góry lub w dół i znowu prosta,tak na przemian,katalizator jest nowy choć tylko zamiennik, a check zapala się kilkadziesiąt kilometrów po wykasowaniu i zawsze jest błąd 0172,zbyt bogata mieszanka.Mimo to auto dobrze jeżdzi i chyba trzeba się do tej lampki przyzwyczaić,w Passacie zresztą też pali się cały czas i wykasowanie pomaga na krótko,pozatym auto jeżdzi bez zastrzeżeń.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do rekord5: Druga sonda powinna stać w okolicy 0,8V, a jeżeli zaczyna falować, oznacza to tylko, że katalizator zaczyna zużywać się. W momencie gdy druga sonda faluje tak samo jak pierwsza, to katalizator jest uszkodzony, a system OBD na tej podstawie zgłasza błąd katalizatora i wyświetla check. Falowanie pierwszej sondy też nie jest przypadkowe, gdyż katalizator do poprawnej pracy wymaga raz mieszanki bogatej, a raz ubogiej.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do luckyboy: Nie jestem specjalistą jednak wydaje mi się że po podłączeniu i odpowiednim skonfigurowaniu urządzenia diagnostycznego wykres pracy sondy powinien pokazywać skokowo zmieniające się wartości .
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do rekord5: Tak właśnie było u kolegi. Na wszystkich "przepływkach" falowały mu obroty. Dopiero jak w końcu się wkurzył i pojechał do ASO Alfy czyli FIAT i oni dali swoją, oryginalną część oraz zresetowali ustawienia w komputerze tak aby się od nowa "nauczył" to wszystko się uspokoiło.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do rekord5: A jak powinna pracować sonda za katalizatorem?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Niektóre silniki nie tolerują zamienników,nawet tych najlepszych,tak jest w Mondeo z przewodami zapłonowymi,kilkukrotnie wymieniane na coraz to droższe a i tak trzeba je dokładnie ułożyć bo "błyskają" gdy znajdą się w pobliżu metalowych elementów silnika.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do rekord5: Jak się ma szczęście, bo nowe potrafią już świrować tak jak i przepływomierze. Kolega ze cztery sztuki "przepływki" wymienił zanim trafił na taką, która działała prawidłowo (w AR156 1.8TS 144KM).
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Z sondami jest najczęściej tak że raz jest dobrze raz żle,czasami można z tym długo jeżdzić,im starsze auto tym lepiej chociaż na nawalającej sondzie nawet Omega z 97-roku dostawała bzika.Tu mamy ośmioletnie auto więc silnik mógł od razu przeskoczyć w tryb awaryjny i wtedy już po "ptokach" koszt zależy od ceny zakupu (zależy gdzie kupiona i jakiej firmy,zniżki,rabaty itp..) oraz pazerności mechanika,ja zapłaciłem 60% ceny z katalogu IC, montaż i diagnostyka za tzw.piwo.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do damian88max: Przerabiałem to przed niespełna tygodniem w Mondeo,zwykle jest tak że jak nawali ta przed kat-em wtedy żle pracuje a właściwie nie pracuje i ta druga.Po wymianie wadliwej wszystko wróciło do normy,ta za katalizatorem również dobrze pracuje,by to odkryć trzeba mieć tylko dobrego mechanika,najlepiej kolegę któremu nie zależy by nas oskubać.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Do damian88max: Jedna mogła wcześniej, a jak walnęła druga to już całkiem szajby dostał...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
ale ze obie naraz nawaliły?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 9 lat temu
Drogo za dwie sondy i termostat?
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 7 godzin temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów. https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/ Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
4 komentarze
Dodano: 17 godzin temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
19 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
29 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie