Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Seat Ibiza Ecomotive
»
Serwis akumulatora bezobsługowego
Wpis w blogu auta
Seat Ibiza
Dodano: 3 lata temu
Blog odwiedzono 1209 razy
Data wydarzenia: 08.02.2021
Serwis akumulatora bezobsługowego
Kategoria: serwis
Wracając do tytułu, staram się przy samochodzi grzebać, ile potrafię we własnym zakresie (ostatnio wyposażyłem się nawet w klucz dynamometryczny strzałkowy). Na jesień akumulator zaczął mi nieco gorzej kręcić, więc podładowałem go prostownikiem ojca, ale nie będę całe życie pożyczał, więc szybki przegląd rynku, a bardziej testów na YT i mam mikroprocesorowy ANHTCzyx 8A.
Wydaje się, że gościu wie co robi, nie używa słów fajne, modne, ładne tylko podaje cyferki, co przemawia do mojego ścisłego umysłu.
Po przeglądzie alledrogo padła decyzja ściągamy z Chin. Koszt 78,29zł i około 6 tygodni oczekiwania.
Wyjąłem więc aku z Ibizy, ładowanie standardowe, trwało 5min i wyświetliło max - a na okienku aku dalej czarno. Odpaliłem więc procedurę naprawczą, ładował się 2x po 12h (podobno proces trwa 18h), ale nie miałem odwagi zostawić go bez nadzoru. Po tym procesie aku osiągnęło 12,8V i w końcu odpaliło się zielone okienko, wiec teoretycznie aku osiągnął poprawną gęstość elektrolitu. Jednak czytając nieco o serwisie aku podjąłem decyzję, sprawdzam poziom elektrolitu, niby ma tylko dwa lata, nigdy nie był mocno rozładowany więc wszystko powinno być ok, ale nie zaszkodzi spradzić.
Na szczęście moja bestia ma odkręcane korki, więc obyło się bez walki czy wiercenia. Już na pierwszej skrajnej celi miałem od razu zdziwko. Płyty wystawały kilkanaście mm z elektrolitu, uzupełniłem ok 30ml wody destylowanej zanim osiągnąłem poziom lekko powyżej połowy między min/max. Oczywiście mierzone na patyczek, bo obudowa jest z czarnego plastiku. W pozostałych celach brakowało po 5-10ml do średniego poziomu. Mam nadzieję, że poprawię żywotność akumulatora przez taki zabieg.
Podsumowując długi wywód, idealnie sprawdza się tu stwierdzenie, jak dbasz tam masz, nie ma urządzeń które mogą działać bez końca bezobsługowo. Zawsze przyda się jakieś czyszczenie/ smarowanie/ uzupełnianie płynów.
P.S. Teraz czas na akumulator z Twingo.
P.S. 2 Jak dodać zdjęcia pod blogiem, nie chcą u mnie zaskoczyć?
Ostatnia aktualizacja: 09.02.2021 18:46:11
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
do starszych aut można używać czegoś transformatorowego z regulacją prądu ładowania w zakresie od 2 do 10 amperów.
Podobno w nowszych autach z akumulatorami typu AGM lub EFB nie można takiego urządzenia stosować bo może spalić instalacje lub uszkodzić sterowniki auta.
Dlatego zakupiłem cos podobnego jak kolega czyli elektroniczną podładowywarkę produkcji chińskiej, akuratz Lidla.
Ma dobre opinie ale to tandeta.
Deklarowany prąd ładowania to 3 lub 4 Ampery i ten deklarowany nie zawsze jest tym osiąganym.
To podładowywarka która nie robi gęstości elektrolitu.
Także sam myślę nad zakupem czegoś z elektroniczna regulacja co ładuje prądem ok 5-6 A co przy pojemności akumulatora np 70 Ah jest tylko 1/10 jago pojemności.
Polecana sa produkty firmy Noco. Model Genius 5 EU 6V 12V 5A Ładowarka Inteligentna,w cenie ok 360 zł.
Tylko znów jest nieco słaba a mocniejsza to juz wydatek ponad 600 zł
Czy ktoś z Was ma lepsza wiedze niż ja i może polecić jakąś ładowarkę elektroniczna z możliwością robienie gęstości elektrolitu i prądem 6 A w cenie do 400 zł. Przecież nie będę targał akumulatora z auta na zewnątrz.
Bo z tym jest problem. A mam z ojcem licząc 4 auta w domu i jedno sezonowe, tata tez mało jeździ więc przydałoby sie cos porządnego aczkolwiek za 600 zł to lepiej nowy akumulator kupić a nóz trafi sie taki co wytrzyma ne 2 lata a 6 lat
Ciebie dotyczy punkt 3.
Jeżeli robisz zdjęcia telefonem to ustaw rozmiar na 50% oryginału (z zachowaniem proporcji).
Z telefonu rozdzielczość powinna być 3968x2240 /2 = 1984x1120 (okolice FullHD) wyższe rozdzielczości nie wejdą.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/wklejanie-obrazka-w-komentarz-na-awc,37306/
Mój nie miał nawet korków, a ja mu prostownik polski większy od niego za 3,5 stówy kupiłem i mimo to trup. Zamówiłem nowy akumulator. Koleś co przyjechał wymienić, powiedział, że rzadko takie trupy widuje żeby pokazywały absolutne zero jak mój, ja wtedy po szpitalu niesprawny byłem więc zamówiłem z usługą wymiany.
A co do aku to prawidłowo, po kilku latach trzeba zawsze dolać wody i porządnie naładować. Ja staram się ładowac regularnie każdy aku, minimum raz w roku, żeby zrobić gęstość. Co jest rzadko do osiągnięcia w samochodzie, chyba, że regularnie jeździmy w długie trasy.