Wpis w blogu auta
Honda City
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 4946 razy
Data wydarzenia: 11.05.2016
Serwis klimatyzacji
Kategoria: serwis
Praktycznie już od końca tamtych wakacji klimatyzacja przestała być wydajna i w większe upały, przy ustawionym mocniejszym nadmuchu nie dawała rady. Dopiero teraz zebrałem się i podjechałem ją nabić.
Usługa wykonana w lokalnym warsztacie Car factory. Wszystko wykonane jak należy, do niczego nie mogę się przyczepić. Autko zostawiłem na 2 godzinki.
Ceny:
Przegląd klimatyzacji: 50zł
Nabicie klimatyzacji: 15zł za 100g czynnika
Odgrzybienie i ozonowanie: 30zł
Za całą usługę zapłaciłem 100zł
Ogólnie uciekło trochę ponad 100g czynnika. W Jazzie klimatyzacja ma pojemność około 400-450g, więc podejrzewam, że City ma taką samą pojemność bo to podobne technicznie auto. Pojemność jest dość mała, bo patrząc na inne auta tam potrafi wchodzić nawet 750-800g czynnika.
Czytałem trochę w internecie na temat nabijania klimatyzacji i widzę, że są dwie szkoły. Regularne nabijanie klimatyzacji lub dopiero jak przestaje chłodzić. Jak dla mnie jeżeli co roku trzeba nabijać klimatyzacje, to chyba muszą być duże nieszczelności w układzie. Często też niektórzy piszą, że nawet 8 lat nie nabijali klimy i wszystko działa, a coroczny serwis to tylko nabijanie pieniędzy. Każdy ma poniekąd racje. Na pewno warto regularnie odgrzybiać klimatyzacje, w końcu to dla naszego zdrowia. A uzupełniać czynnik, jeżeli klimatyzacja staje się mniej wydajna, bo brak czynnika i oleju wpływa nie korzystnie na sprężarkę.
Druga rzecz o której myślałem, to że producenci aut nie podają, żadnych czynności serwisowych jeśli chodzi o klimatyzacje. W końcu to dodatkowy zarobek dla serwisu.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 17 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Pełny serwis klimatyzacji samochodu polega na wykonaniu poniższych czynności:
• opróżnienie układu klimatyzacji z czynnika
• czyszczenie czynnika i układu klimatyzacji z wody
• podciśnieniowa próba szczelności układu klimy (nie to samo co sprawdzenie szczelności)
• napełnianie klimatyzacji, wymiana oleju i czynnika z barwnikiem UV
• odgrzybianie, dezynfekcja klimy
•sprawdzenie ciśnienia układu
Napełnienie układu nowym czynnikiem – jak to działa?
Na początku odzyskiwany jest stary czynnik, który w kolejnym kroku uzupełniany jest o brakującą ilość w układzie klimatyzacji samochodowej.
Dzięki za info, z ciekawości zakupię Tunap-a i przetestuję przy następnym czyszczeniu. Tani nie jest, no ale zdrowie ważniejsze.
Testowałem już wiele pianek, zarówno w kanały wentylacyjne, jak i bezpośrednio na parownik. Również granat postawiony wg instrukcji w aucie z włączoną klimą niewiele dał.
Ważne jest, aby przed skończeniem podróży klimę odłączać i suszyć kanały jeszcze podczas jazdy. Ja miałem z tym problem, bo zazwyczaj jeżdżę krótkie odcinki miejskie. Na te kilka km już nie włączam klimatyzacji, tylko nawiew. A jak wracam z trasy to staram się wyłączyć klimę wcześniej, no chyba, że jest gorąco, to "suszę" przed garażem...
Jeśli czujesz się na siłach to dezynfekuj. Pamiętaj o ryzyku zwarcia, zalania, itp. Jeśli nie chcesz ryzykować, jedź ozonować. Ale do dobrego, porządnego zakładu...
A propos pianek do czyszczenia - kolejny marketowy wynalazek. Zrobisz to nieumiejętnie i zamiast wyparować, zacznie Ci się to skraplać, zrobisz zwarcie i będziesz rozbierał całą deskę rozdzielczą.
Tak 100 gram na rok to w normie.
Ale gdy w układzie jest mniej niż 60% zalecanej ilości czynnika klimatyzacja zaczyna działać źle i cierpi sprężarka bo aby wytworzyć optymalne ciśnienie załącza się zbyt często.
Dlatego bez przesady ale co 2 lata odgrzybianie i uzupełnianie czynnika, chyba że ktoś jeździ 30 tys. km rocznie to wypadałoby co roku
Tyle wiem i tak robię
Głupcy ci co jada do serwisu dopiero jak przestaje chłodzić, wtedy jest za późno i koszty ida w setki złotych a może i kilka tysiaków